PracaGrupypl.praca.dyskusjeDzień wolny na telefon › Re: Dzień wolny na telefon
  • Data: 2004-05-22 12:00:04
    Temat: Re: Dzień wolny na telefon
    Od: "Grzegorz Busz" <g_busz@ZASIEKI_ANTYSPAMOWEgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cos mi sie obilo o uszy, ze mozna sobie wziac dzien wolny bez
    > uprzedzenia. Przejrzalem Kodeks pracy ale nic nie znalazlem. Czy ten
    > przepis obowiazuje czy nie? A jesli tak to gdzie to jest napisane?

    Art. 1672.

    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie
    przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej
    w dniu rozpoczęcia urlopu.

    Art. 1673.

    Łączny wymiar urlopu wykorzystanego przez pracownika na zasadach i w
    trybie określonych w art. 1672 nie może przekroczyć w roku
    kalendarzowym 4 dni, niezależnie od liczby pracodawców, z którymi
    pracownik pozostaje w danym roku w kolejnych stosunkach pracy.

    http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_pracy/sec=0701

    Grzegorz Busz