PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność Gospodarcza - wyrejestrowanie

  • 1. Data: 2003-03-04 15:40:37
    Temat: Działalność Gospodarcza - wyrejestrowanie
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Mam pytanie i problem.Może ktoś z grupowiczów zetknął się z tym.Sprawa
    wygląda następująco.
    Prowadziłam działalność gospodarczą z dn.1-02-2003 postanowiłam ją
    wyrejestrować ,ale problem jest w tym ,że najpierw wyrejestrowałam się z
    ZUS-u z dn.01-02-2003, a póżniej dopiero wyrejestrowałam działalność w
    Urzędzie Miejskim z datą 14-02-2003 ,bo było już zapóżno żeby cofnąć do
    01-02-2003.Czy teraz muszę w ZUSie złożyć korektę i również wyrejestrować z
    datą 14-02-2003.
    Co o tym sądzicie ,czy mogą być dwie różne daty.Zaznaczam że w lutym nie
    prowadziłam działalności.
    Proszę o poradę bo może muszę zapłacić ZUS za te 14 dni.
    Może będzie przerwa w opłacaniu składek i Urząd mi nie przyzna zasiłku dla
    bezrobotnych.
    POMOCY i dziękuje z góry za wszelkie rady.

  • 2. Data: 2003-03-04 17:11:34
    Temat: Re: Działalność Gospodarcza - wyrejestrowanie
    Od: "obywatel" <o...@N...gazeta.pl>

    Gotex <N...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > ZUS-u z dn.01-02-2003, a póżniej dopiero wyrejestrowałam działalność w
    > Urzędzie Miejskim z datą 14-02-2003 ,bo było już zapóżno żeby cofnąć do

    Wg mnie - nic nie musisz robić, jest dobrze. Moja znajoma zawieszała (nie
    wyrejestrowywała) dzialalność - i procedura była taka: urząd miasta nie wydał
    żadnego dokumentu (wydaje tylko przy rejestracji, zmianach i zakończeniu
    D.G.) - więc w UM (podobnie jak w skarbówce, ale dotyczy to tylko tych na
    KPR - z ryczałtem jest inaczej) nic nie musiala zgłaszać a z ZUS-u tak czy
    owak musiała się wyrejestrować. Czyli - wcześniej mogłaś sobie zawiesić -
    wyrejestrowując się z ZUS a później stwierdziłaś że jednak zamykasz. Dla
    pewności: zadzwoń do UM i zapytaj jaka jest procedura przy zawieszeniu D.G. -
    jeżeli taka jak Ci piszę, to - nie rób nic, powinno być o.k.

    Pozdrawiam
    Piotr Słotwiński
    http://www.obywatel.com

  • 3. Data: 2003-03-04 20:40:39
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "obywatel" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Piotr Słotwiński
    > http://www.obywatel.com
    > >
    > Dzięki za pomoc tu masz rację,zostawiłabym to tak jak piszesz,ale sprawa
    wygląda tak. Urząd Miejski wystawia świadectwo pracy czyli zakończenie z
    dn.14-02-2003,a ZUS wystawia Ci zaświadczenie że odprowadzałeś składki do
    01-02-2003. Co wynika ,że przez te 14 dni masz nie zapłacony ZUS.I dałabym
    sobie z tym spokój ,gdybym nie starała się o zasiłek dla bezrobotnych nie
    wiem czy ta rozbieżność 14dni nie wpłynie negatywnie
    do prawa o zasiłek.(nie wiem czy nie zapłacić ZUSu za te dni , )Naprawdę nie
    wiem jak postąpić .
    Dzięki za rady.

    http://www.gazeta.pl/usenet/