PracaGrupypl.praca.dyskusje › służbowa podróż zagraniczna

  • 1. Data: 2003-03-04 15:19:11
    Temat: służbowa podróż zagraniczna
    Od: n...@p...onet.pl

    witam wszystkich,

    czy ktoś wie (lub może skierować mnie do odpowiednich przepisów) co należy mi
    się jeśli firma chce wysłać mnie na dość długi czas (miesiąc lub dwa) za
    granicę w celu przeszkolenia?

    obserwuję (od ponad miesiąca) posty na grupie, ale odpowiedzi na takie pytanie
    jeszcze nie widziałem.

    dzięki, pozdrawiam,
    michał

  • 2. Data: 2003-03-04 15:28:33
    Temat: Re: służbowa podróż zagraniczna
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > witam wszystkich,
    >
    > czy kto? wie (lub może skierować mnie do odpowiednich przepisów) co należy
    mi
    > się je?li firma chce wysłać mnie na do?ć długi czas (miesi?c lub dwa) za
    > granicę w celu przeszkolenia?

    Dz.U nr 50 poz. 525 z 2001 i Dz. U nr 151 poz. 1721 z 2001

    dzenniki znajdziedz na www.abc.com.pl

  • 3. Data: 2003-03-04 20:31:50
    Od: "j.borowski" <j...@x...wp.pl>

    Należy Ci się :
    - zwrot kosztów przejazdu tam i z powrotem
    - pokrycie kosztów utrzymania i mieszkania na miejscu lub równowartość w
    walucie miejscowej

    J.B.

  • 4. Data: 2003-03-05 06:17:59
    Od: w...@d...com.pl (Wojtek)

    Cześć,

> [...]
    mi
    > się jeśli firma chce wysłać mnie na dość długi czas (miesiąc lub dwa) za

    Dieta (ok. 45USD w zalezności od kraju), hotel, koszty dojazdów.
    To chyba tyle.

    Best Regards
    or/lub
    Pozdrawiam Wojtek

  • 5. Data: 2003-03-05 08:36:47
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Wojtek" <w...@d...com.pl> wrote in message
    > Dieta (ok. 45USD w zalezno?ci od kraju), hotel, koszty dojazdów.
    > To chyba tyle.
    No tak nie do konca. W DZ U ustaw ktore podalam w poprzednim poście jest
    tabelka w której sa urzędowo podane stawki diet w walucie krajów docelowych
    oraz maksymalnych kwot zwrotów za rachunek za hotel. Np. dieta do niemiec
    42 Eur na dobe, 150 Eur to maskymalna kwota na jaką możesz przedłożyć
    pracodawcy rachunek za hotel. Jeśli nie posiadasz rachunku to zwrot za
    nocleg dostajesz ryczałtem (25% kwoty za nocleg). Zwrot za nocleg
    przysługuje jeśli pracodawca nie wynajmie i nie opłaci sam noclegu. Jeski
    zorganizuje spanko to wtedy 0 Eur. Dieta w walucie przysługuje od momentu
    przekroczenia granicy i dlatego godziny przekroczenia granicy trzeba podać
    na rozliczeniu.
    Dieta jest za całą dobę pobytu. Jesli nie przebywasz za granicą pełnej doby
    to do 8 h pobytu za granica przysługuje 1/3 diety, 8-12 godzin 1/2 diety a
    dopiero powyzej 12 h cała dieta. Jesli pracodawca lub strona goszcząca
    zapewnia jakies posiłki to rówziez kwota diety jest obniżana (np. jesli masz
    zagwarantowane sniadanie to dieta jest nizsza o 25%, inne posiłki i procenty
    w DZ.U ). Przejazdy w zaleznosci od srodka lokomocji- samochód to
    kilomentówka wg oficjalnych stawek. Pociag/autobus to zwrot za przejazd + 1
    dieta na cały pobyt na przejazd z i do dworca (nie przysługuje jesli
    pracodawca zapewnia transport) oraz 10% diety na kazdy dzien pobytu na
    przejazd srodkami komunikacji miejskiej (nie przysługuje jesli pracodawca
    zapewnia transport).

    To z grubsza tyle.

    Pozdrawiam Gosia

  • 6. Data: 2003-03-05 10:12:32