PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyscyplinarne zwolnienie - kiedy?

  • 1. Data: 2003-09-07 12:02:26
    Temat: Dyscyplinarne zwolnienie - kiedy?
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Prosze o podstawe prawna odnosnie mozliwosci dyscyplinarnego
    zwolnienia.
    Kiedy pracodawca moze zwolnic dyscyplinarnie? W jakim przypadku?

    Neko

  • 2. Data: 2003-09-07 16:29:45
    Temat: Re: Dyscyplinarne zwolnienie - kiedy?
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Neko
    > Zbyt wiele odpowiedzi i możliwości zwolnienia dyscyplinarnego czyli
    "rozwiązania umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy
    pracownika" Odsyłam do Kodeksu pracy
    Z życzeniami, że Ciebie to nie dotyczy
    Majgocha

  • 3. Data: 2003-09-07 20:13:06
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zbyt wiele odpowiedzi i możliwości zwolnienia dyscyplinarnego czyli
    > "rozwiązania umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy
    > pracownika" Odsyłam do Kodeksu pracy
    > Z życzeniami, że Ciebie to nie dotyczy

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z
    winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości
    o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    To z kodeksu, ale badz, co badz, co do pktu 1 to slowa: CIEZKIEGO i
    PODSTAWOWYCH mozna interpretowac na wiele sposobow, tak wiec pracodawca moze
    sobie na duzo pozwolic w tej kwestii. Moze wypowiedza sie jacys prawnicy

    Pozdr
    Grzesiek

  • 4. Data: 2003-09-08 06:44:16
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "grzesiek" <p...@N...interia.pl> napisał

> [...]
    moze
    > sobie na duzo pozwolic w tej kwestii. Moze wypowiedza sie jacys prawnicy

    No wlasnie. Chodzi mi o taka sytuacje.

    Szef to imbecyl. Jest wybuchowy. I nastepuje Z JEGO winy sprzeczka
    z pracownikiem. I on dostaje szalu i zwalnia pracownika, z tego tylko
    wzgledu ze ten osmielil sie mu powiedziec w kulturalny sposob
    co o nim mysli. Czy wtedy ma uprawnienia do zwolnienia dyscyplinarnego?
    Watpie. Ale wole zapytac

    (sytuacja hipotetyczna)

    Neko

  • 5. Data: 2003-09-08 12:37:08
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Nie dane jest mu wtedy zwolnic dyscyplinarnie.
    Musi przynajmniej miec dowody na to. Moze sprobowacbez nich , ale sad pracy
    przyzna Ci racje.

  • 6. Data: 2003-09-08 16:24:14
    Od: "Dagomar" <K...@w...pl>

> [...]
    > wzgledu ze ten osmielil sie mu powiedziec w kulturalny sposob
    > co o nim mysli. Czy wtedy ma uprawnienia do zwolnienia dyscyplinarnego?

    Żeby kogoś zwolnić dyscyplinarnie trzeba mieć mocne powody i co ważniejsze
    dowody.
    Sprzeczka nie jest powodem do zwolnienia. Oczywiście szef może próbować
    zwolnić pracownika
    ale przegra i to z kretesem przed sądem pracy. Wówczas, jeżeli lubisz się
    bawić w sądy, to możesz go oskarżyć z powództwa cywilnego i masz szanse
    wygrać jakieś sensowne odszkodowanie.