PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyscyplinarne zwolnienie - kiedy? › Re: Dyscyplinarne zwolnienie - kiedy?
    From: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dyscyplinarne zwolnienie - kiedy?
    Date: Sun, 07 Sep 2003 20:13:06 GMT

    Użytkownik "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bjfm1o$mke$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zbyt wiele odpowiedzi i możliwości zwolnienia dyscyplinarnego czyli
    > "rozwiązania umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy
    > pracownika" Odsyłam do Kodeksu pracy
    > Z życzeniami, że Ciebie to nie dotyczy

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z
    winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości
    o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    To z kodeksu, ale badz, co badz, co do pktu 1 to slowa: CIEZKIEGO i
    PODSTAWOWYCH mozna interpretowac na wiele sposobow, tak wiec pracodawca moze
    sobie na duzo pozwolic w tej kwestii. Moze wypowiedza sie jacys prawnicy

    Pozdr
    Grzesiek