PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwie drogi do celu...

  • 41. Data: 2002-03-14 09:03:34
    Temat: Re: Dwie drogi do celu...
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Rafal Neumann wrote:

    > ........... a jak mu szczescie nie dopisze to zginie w swiecie zer i
    > jedynek - bo IT to nie branzna gdzie mozesz sciemniac jak w marketingu,albo
    > wiesz albo nie wiesz
    > albo wiesz jak skonfigurowac router albo nie wiesz,albo wiesz jak
    > administrowac linuxem albo nie wiesz

    Albo wiesz jak ta umiejetnosc sprzedac, albo nie - i to sie nazywa
    marketing.

    Co Ci z przyjdzie z umiejetnosci konfigurowania routerow, ktorych za 2-3
    lata nie bedzie ??? I nie chodzi mi tu o modele routerow, tylko o
    sytuacje kiedy np. wejda sieci niepotrzebujace routowania ??? Komu wtedy
    sprzedasz swoja umiejetnosc konfiguracji routera???

    > papier jednak musisz miec - takie juz czasy - wlozysz go sobie pozniej do
    > P.s a wiedza ogolna tez sie przydaje co by inni nie mogli psioczyc ze
    > informatycy widza tylko komputer i monitor

    Wiedza ogolna jest potrzebna, zeby byc czlowiekiem.

    Hadzio

  • 42. Data: 2002-03-14 09:05:17
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    "Michał M." <m...@s...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Chciałbym przybliżyć wam historię, w której biorę, bezpośrednio udział.
    > Otwórz mam 16 lat, mój kolega jest także w moim wieku, obaj chcemy odnieść
    > sukces. Tylko zupełnie innymi drogami. Ja już dziś umie programować (w
    > Delphi, VC++, Pascal, HTML, JavaScript), wiem o co chodzi w systemach
    > Unix-owych itp. i (prawie) każdą wolną chwilę zajmują mi moje
    > zainteresowania...

    nie wiem czy dobrze robisz - pasjonujesz sie Inf. chcesz odniesc sukces a
    trenujesz obsluge i korzystanie z konkretnych narzedzi, ktore jak
    rozpoczniesz prace, beda juz przeszloscia. To tak, jakby pasjonujac sie
    architektura i marzac o tym zawodzie trenowalbys w wieku 16 lat ukladanie
    cegiel i mieszanie zaprawy.

    wiek w ktorym jestes lepiej wedlug mnie przeznaczyc na wszechstronny rozwoj,
    nauke jezykow, sport, czytanie ksiazek, obcowanie z dziewczetami.... a
    konkretnych narzedzi i technologi nauczysz sie szybko w pracy albo troche
    przed, jezeli bedziesz mial dobre podstawy...

    mysle, ze twoj kolega postepuje madrzej i bardziej perspektywicznie niz Ty,
    ale to moje podejscie...

    pozdrawiam i zycze sukcesow
    M.

  • 43. Data: 2002-03-14 09:09:57
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    MerlinXP wrote:

> [...]
    > rozpoczniesz prace, beda juz przeszloscia. To tak, jakby pasjonujac sie
    > architektura i marzac o tym zawodzie trenowalbys w wieku 16 lat ukladanie

    Dokladnie. A skad wiesz, ze za 5 lat domu sie bedzie budowac z cegiel???

> [...]
    > przed, jezeli bedziesz mial dobre podstawy...
    > mysle, ze twoj kolega postepuje madrzej i bardziej perspektywicznie niz Ty,

    A ja sie zgadzam w 100%. Szkola srednia jest na robienie tego, czego
    potem nie bedziesz mial jak zrobic albo nie bedziesz mial czasu. Czyli
    dokladnie to co MerlinXP wymienia.
    Jest taki okres w zyciu, kiedy pojawiam sie "syndrom 5 roku". Jak sama
    nazwa wskazuje jest to koncowka studiow, kiedy trzeba wejsc w zycie. I
    wtedy pojawiaja sie pytania: Czemu koledzy maja dziewczyny, a ja jestem
    sam? Czemu ja nie umie plywac, jezdzic na nartach? Czemu ...

    Pawel

  • 44. Data: 2002-03-14 09:10:24
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Uzytkownik "MerlinXP" <M...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    [...]
    > wiek w ktorym jestes lepiej wedlug mnie przeznaczyc na wszechstronny
    rozwoj,
    > nauke jezykow, sport, czytanie ksiazek, obcowanie z dziewczetami.... a

    Gdzies na grupach (a moze nawet na tej) bylo takie stwierdzenie,
    ze infromatycy ktorzy pracuja na stanowisku informatycznym w fimach innych
    niz stricte informatyczne,
    nie moga sie dobrze zaaklimatyzowac wsrod pracownikow.
    Bo trudno z nimi rozmawiac, gdy ich pojecie oscyluje tylko wokol
    informatyki.
    Nie potrafia znalezc wspolnego jezyka z normalnymi ludzmi.

    Jesli Michal "oleje" swoj ogolny rozwoj, bedzie w tej samej sytuacji.
    Wiem o tym, bo mnie tez to w jakis sposob dotyczy.
    Wiem ile musze wlozyc wysilku, aby nie byc tylko i wylacznie
    "zinformatyzowana roslina".

    Krzysiek

  • 45. Data: 2002-03-14 09:15:50
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Jak sadzicie ktore kierunki studiow rokuja pozniejsze znalezienie pracy? Czy
    wogole sa takie kierunki w Polsce? Wiem ze zalala nas fala informatykow,
    marketingowcow itd. Z tego powodu nie wiem czy dobrym wyborem sa bardzo
    oblegane kierunki.
    pzdr Zua

  • 46. Data: 2002-03-14 09:21:13
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> wrote in message
    [...]
    > (autentyk - "Mam kuzyna informatyka. A co robi? - Obsluguje
    > zestawienia w Excelu" )

    O co ci chodzi. Gość przecież "przetwarza informacje"! :-))

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 47. Data: 2002-03-14 09:26:26
    Od: "KrissKross" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba zartujesz!!!! Przez rok siedzialem w Hamburgu tworzac system w javie
    > przekonalem sie ze niemcy nie sa obecnie oaza dla informoli.

    to mówisz że w Polsce znajdzie się lepszą i lepiej płatną prace? hę?????

    > Znalezienie pracy
    > na green card graniczy obecnie z cudem, bo niemcow po prostu na to nie
    stac. A
    > w monachium nowi przybysze nie sa mile widziani, bo brakuje tam
    przestrzeni
    > mieszkaniowej. Trzeba poczekac az szwaby dzwigna sie z recesji!!!!

    recesja recesją.... ale jakoś ludzie znajdują tu pracę i podejrzewam, że
    łatwiej niż w Pl.... czy to cud? I dlaczego Niemców nie stać na GCów? I
    dlaczego nowi przybysze w Monachium nie są mile widziani?

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 48. Data: 2002-03-14 09:28:08
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Slavo wrote:

    > ja mam z napisem Microsoft GTSC.... dobre na spotkanie przy piwie z
    > kumplami linuchowcami ;-)))))

    Ja mam taka z pingwinkiem :o> dobra na spotkania z windziarzami :o>

    --
    Pozdrawia m.

  • 49. Data: 2002-03-14 09:28:25
    Od: "KrissKross" <k...@p...onet.pl>

  • 50. Data: 2002-03-14 09:46:01
    Od: "Jazon Nozaj" <p...@j...usun.to>

    Tristan Alder napisał:
    : Bo teraz takie czasy są, że liczą sie garniturki, piękne słowa i lanie
    : wody. Teraz są strategie, zarządzanie, CRMy i inne. A normalny,
    : trzeźwo stojący na ziemi człowiek może co najwyżej robić za 500zł za
    : czarnucha...

    Wiesz, to że Ty tak skończyłeś nie oznacza że tak kończy każdy ;)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... When you're through with life and all hope is lost,