PracaGrupypl.praca.dyskusje › Doktorat - rzecz niechlubna?

  • 41. Data: 2002-12-23 07:59:37
    Temat: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > [..]

    ludzie nie
    widzą
    będzie z rozdziału
    2,

    > kserowane podrecznikow bierze sie stad, ze sa one pierunsko drogie
    > albo nie ma ich akurat wcale na rynku.
    >
    > ja mialam na studiach tak samo. nie stac mnie bylo na zakup ksiazek
    > potrzebnych za 500 zl - bo tyle to nawet miesiecznie nie zarabialam. a
    > reszta to byla dostepna w czytelni tylko, 2-3 egzemplarze na rok
    > liczacy 200 osob.
    >
    > przy czym prowadzacych w zasadzie nie obhcodzilo, ze sa tylko dwa
    > egzemplarze. caly rok na nastepny tydzien musial sie przygotowac na
    > zajecia, majac do dyspozycji te dwie ksiazki.
> [...]

    Zgadazam się z tobą, ale jak napisałem nie jest to jedyny powód kserowania.
    Bardzo luzackie podejście do zdobywania wiedzy powoduje to, że potem nikt nie chce
    kupić takiego
    absolwenta.
    Wtedy żali się publicznie, że już miał robote nagraną w zarządzie firmy, ale dostał
    ktoś ten etat po
    znajomości.

    mer

  • 42. Data: 2002-12-23 08:04:13
    Od: jd <j...@U...o2.pl>

    "Nina M. Miller" wrote:

    > kserowane podrecznikow bierze sie stad, ze sa one pierunsko drogie
    > albo nie ma ich akurat wcale na rynku.

    Zobacz, ile wynosza ceny podrecznikow na Zachodzie - dobra ksiazka czesto kosztuje
    powyzej 100$.
    Napisanie dobrej ksiazki to czesto lata - i to musi kosztowac.

    One wcale nie sa "piorunsko drogie". Po prostu w stosunku do plac ich cena tak
    wyglada. Ale ta uwaga
    odnosi sie do prawie wszystkich dobr dostepnych w naszym kraju.

    To inna rzecz i tu masz racje.

    jd

  • 43. Data: 2002-12-23 08:41:45
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > "graficzny interface" - ciekawe jak to by odmienil przez przypadki...

    Wydaje mi sie, ze wyrazow obcojezycznych nie odmienia sie (wg regul jez.
    polskiego).

    M.

  • 44. Data: 2002-12-23 08:48:02
    Od: "Katarzyna" <k...@w...pl>

    Tomaszu, chciałam sprostować to co napisałam. Mam doktorat z socjologii.
    Trudno mi było znależć prace pomimo wielu jeszcze "moich plusów" Doktorat
    przerażał moich pracodawców. Takie niestety są fakty.
    Jednak JESTEM Z SIEBIE DUMNA ŻE MAM DR PRZED NAZWISKIEM. Polecam każdemu
    dalszą nauką... jak najbardziej. Uważam że człowiek przez całe życie
    powinien się uczyć. Ja zamierzam w przyszłości zrobić habilitacje.... co z
    tego wyjdzie nie wiem.
    Dlatego teraz wszytskich grupowiczów namawiam do nauki, do kontynuacji
    własnej twórczości etc. W końcu poziom wiedzy nie tylko przydaje się w
    pracy. Jest ważny również dla samego człowieka i jego otoczenia.
    Serdecznie pozdrawiam

  • 45. Data: 2002-12-23 09:22:28
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:
    >

    > a niby dlaczego?
    >
    > wiedza teoretyczna z tematu, z ktorego sie doktoryzowalo niekoniecznie
    > musi sie zaraz przekladac na wiedze praktyczna i na to, jakim bedziesz
    > pracownikiem.
    >
    > np. jesli sie ktos doktoryzowal z psychologii z metod badania
    > inteligencji to wcale nie oznacza automatycznie, ze bedzie bardzo
    > dobrym psychoterapeuta albo psychologiem pracujacym z trudnymi
    > dziecmi.

    To co piszesz to jest dokładne odzwierciedlenie dyskusji, który co jakiś czas
    się tu pojawiają, ale przeniesione o szczebel niżej. Czy studia są potrzebne,
    czy nie ? Jedni mówią, że magister (czy jakiś inżynier) to jest to, a drudzy
    mówią, a co taki magister umie - może ma jakąś tam wiedzę teoretyczną, ale co
    z tego.

    Wszystko zależy od pracodawcy. Jeśli któś poszukuje faceta do jakiejś tam
    normalnej, wykonawczej pracy, to oczywiście, że żaden doktór nie jest mu
    potrzebny. Zazwyczaj nawet magister nie jest potrzebny. Często nawet matura
    nie jest potrzebna.

    Tylko jaki jest efekt ? Czy polska gospodarka komukolwiek się z czymkolwiek
    kojarzy ? Czy istnieje na świecie jakikolwiek produkt z jakiejkolwiek
    dziedziny kojarzony z Polską. Nie ma ani jednego. ZERO.

  • 46. Data: 2002-12-23 09:35:27
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Shrek <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > podales. A to wlasnie oni mogliby ruszyc gospodarke. Uczelnie same w sobie
    > na nic sie nie przydadza jesli ci ludzie potem nie pojda pracowac.
    > Oczywiscie nie odbieraj tego jako braku szacunku dla ludzi pracujacych na
    > uczelniach. Sa potrzebni, by wyksztalcic nastepnych. I wykonuja kawal
    > dobrej roboty, za w sumie smieszne pieniadze. U mnie jakos sobie radza -
    > uczelnia techniczna to zawsze cos na boku zrobia. Ale ogolnie dno - mamy
    > naprawde niezle uczelnie (oczywiscie nie wszystkie), a potem sie okazuje,
    > ze nie ma zapotrzebowania na specjalistow.

    Uczelnie - uniwersytety - nie są potrzebne jako miejsca pracy dla naukowców,
    ale po to, żeby rozwijały naukę. A to jest zależne od kwalifikacji naukowców
    w nich pracujących. Poziom nauki rozumiem nie jako popyt na specjalistów, ale
    efekt mierzony liczbą publikacji naukowych czy cytowań w zagranicznych
    periodykach.

    Gdy ja kończyłem uczelnię (kilkanaście lat temu), to otrzymanie propozycji
    zostania na uczelni odbierane było jako coś prestiżowego, dowód
    intelektualnej wyższości (ja takiej nie otrzymałem, żeby było jasne).

    Z tego co mówi mój brat, to teraz na uczelni rzeczywiście jest dobór
    negatywny - wszyscy lepsi uciekają, gdyz nie chcą pracować za grosze, zaś
    zostają ci, dla których uczelnia jest przechowalnią. Brat mówi, że jak patrzy
    do góry, to widzi masę znanych nazwisk i postaci (nauka humanistyczna), ale
    jak patrzy za siebie, to już zieje pustką. A jest to dziedzina, gdzie
    rzeczywiście Polacy zawsze sporo znaczyli i to już się kończy. Są to straty
    nie do odrobienia. Tylko co my zwojujemy w tym świecie i UE z takimi
    uczelniami i takimi naukowcami ?

  • 47. Data: 2002-12-23 09:42:00
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Shrek <l...@w...pl> napisał(a):

    > Dnia 20 gru 2002, " leszek" <s...@N...gazeta.pl> zapodal(a):

    Mogę jeszcze dodać tytułem uzupełnienia, że mój brat uczestniczy także w
    egzaminach kwalifikacyjnych i twierdzi, że poziom kandydatów ostatnio się
    wyraźnie podnosi. Tylko jak dla takich wykwalifikowanych, zdolnych i
    inteligentnych ludzi nie będzie w Polsce propozycji pracy naukowej za godziwe
    pieniądze na uczelni lub atrakcyjnych miejsc pracy w przemyśle, to wyjadą za
    granicę. W krajach bardziej rozwiniętych takich ludzi się poszukuje, a my
    zostaniemy z naszymi kopalniami, ziemniakami i szczytowym osiągnięciem
    polskiej techniki - samochodami Daewoo.

  • 48. Data: 2002-12-23 10:30:09
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 23 gru 2002, " leszek" <s...@N...gazeta.pl> zapodal(a):

    > Mogę jeszcze dodać tytułem uzupełnienia, że mój brat uczestniczy
    > także w egzaminach kwalifikacyjnych i twierdzi, że poziom kandydatów
    > ostatnio się wyraźnie podnosi.

    No wlasnie to jest ciekawostka. Coraz wiecej punktow na egzaminach
    wstepnych i coraz nizszy poziom na studiach:(

    Pozdr. Shrek.

  • 49. Data: 2002-12-23 10:35:09
    Od: Shrek <l...@w...pl>

> [...]

    > czymkolwiek kojarzy ? Czy istnieje na świecie jakikolwiek produkt z
    > jakiejkolwiek dziedziny kojarzony z Polską. Nie ma ani jednego. ZERO.

    No jest jeden. Wodka Wyborowa:) Ale tam nie trzeba doktorow.

    Pozdr. Shrek.

  • 50. Data: 2002-12-23 11:07:56
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 23 gru 2002, " leszek" <s...@N...gazeta.pl> zapodal(a):

    > No wlasnie to jest ciekawostka. Coraz wiecej punktow na egzaminach
    > wstepnych i coraz nizszy poziom na studiach:(

    Ludzie nie mają pracy = nie mają kasy na kupowanie dyplomów na prywatnych
    uczelniach.
    Jeszcze parę lat temu szli na zaoczne czy wieczorowe do jakiejś Wyższej
    Szkoły Wadawania Dyplomów i pracowali na czesne i utrzymanie w mieście.Teraz
    się skonczyło.