PracaGrupypl.praca.dyskusje › PILNE!!! HELP! Czy szef moze cofnac urlop na dni sylwestrowe, ktory podpisal 3 tygodnie temu???

  • 1. Data: 2002-12-18 12:41:52
    Temat: PILNE!!! HELP! Czy szef moze cofnac urlop na dni sylwestrowe, ktory podpisal 3 tygodnie temu???
    Od: "QLmenn" <j...@s...where>

    Witam:)

    Mam bardzo pilna prosbe o odpowiedz:

    Ok. trzy tygodnie temu moj bezposredni przelozony podpisal mi zgode na urlop
    na cztery dni (30,31 br., 2,3 2003r.). Dzis pojawila sie pilna potrzeba
    zrobienia projektu, ktorego zadania sa wygorowane i wrecz niemozliwe do
    spelnienia w terminie, ktory ma zostac ukonczony na pierszy poniedzialek
    stycznia. Otrzymalem informacje, ze urlop zostanie mi cofniety, zebym ja z
    reszta (kilkoma kolegami) z dzialu zrobil projekt (oni nie ida na urlop).
    Pomijam etyczne zagadnienie sprawy, ale czy prawnie moj szef moze mi to
    zrobic? Zaplacilem za Sylwestra i za wyjazd ciezkie pieniadze, ktore strace,
    jesli bede musial przyjsc do pracy, pomijajac moja frustracje.

    Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)

    Czy moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie? (moze i jestem samobojca, ale i
    desperatem ;))

    Prosze o szybka odpowiedz, bo nie wiem, jak mam zareagowac. Zdaje sobie
    potrzebe, ze firma i jej pieniadze sa wazne, ale czy moje zdrowie psychiczne
    nie jest rownie wazne, gdy szefostwo ma zmienne zachcianki???

    pzdr:)

    QLmenn

  • 2. Data: 2002-12-18 13:01:25
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "QLmenn" <j...@s...where> napisał w wiadomości
    > Witam:)
    >
    > Mam bardzo pilna prosbe o odpowiedz:

    [cut] Wybacz ze sie nie podepre przepisami, ale kolega mial podobny problem
    w czasie wakacji i po konsultacji z radca otrzymal odpowiedzi:

    > Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)

    niestety tak

    > Czy moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie? (moze i jestem samobojca, ale
    > desperatem ;))

    tak, jesli przedstawisz rachunki (ale tego nie jestem 100% pewien, bo u
    kolegi nie bylo problemu, pracodawca sam mu to zaproponowal... a skonczylo
    sie na tym, ze pracodawca oplacil koszta zwiazane z przesunieciem wyjazdu.)

> [...]
    psychiczne
    > nie jest rownie wazne, gdy szefostwo ma zmienne zachcianki???

    jasne ze jest wazne (twoje zdrowie, nie tylko psychiczne), ale niestety
    tylko dla ciebie :) bo dla pracodawcy wazny jest prestiz z terminowo
    wykonanego projektu, kasa itp :(

    > pzdr:)
    >
    > QLmenn

    Rowniez pozdrawiam
    --
    Tomek

  • 3. Data: 2002-12-18 13:09:24
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)

    Niestety może, jeżeli jes to uzasadnione szczególnymi potrzebami zakładu
    pracy. Widziałem nawet ubezpieczenie OC dla pracownika (zdaje się TU
    Daewoo) przed skutkami finansowymi rezygnacji z zaplanowanego wyjazdu,
    zarezerwowanego w firmie oferującej "wczasy", więc problem jest powszechny.

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2002-12-18 15:26:39
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    > Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)

    Jak najbardziej jeżeli jest to podyktowane pilnymi potrzebami pracodawcy.
    Jest na to jakiś paragraf.
    Może cie nawet przesunąć na inne stanowisko (bodajże na 3 m-ce)

    > Czy moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie? (moze i jestem samobojca, ale
    > desperatem ;))

    Tak

    Pzdr
    Tomek

  • 5. Data: 2002-12-19 07:45:12
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    > Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)
    >
    > Czy moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie? (moze i jestem samobojca, ale
    > desperatem ;))

    ).

    Oto, co mówi w tej kwestii KP

    Art. 164. § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.
    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika
    w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    Ale z drugiej strony

    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Z trzeciej jednak strony, w ten sposób można tak ułozyć pracę w firmie, że
    nikt nie będzie miał urlopu

    skoro bierzesz urlop na sylwestra, to rozumiem, że tegoroczny masz jeszcze
    niewykorzystany?

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 6. Data: 2002-12-19 09:32:47
    Od: "QLmenn" <j...@s...where>

    witam:)

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi, a tobie szczegolnie - za paragrafy :)

    > skoro bierzesz urlop na sylwestra, to rozumiem, że tegoroczny masz jeszcze
    > niewykorzystany?

    tak, mam jeszcze urlop z tego roku.

    obawiam sie, ze mojego sylwestra szlag trafil :(((

    co do zwrocenia kosztow - na wszystko trzeba miec rachunki, prawda? no, a
    ja - niestety - nie mam :( wiec jestem w plecy :( za to firma dzieki mnie
    moze przetrwac..... pociecha? :) niech i tak bedzie :|

    dzieki jeszcze raz i pozdrawiam :)))

    QLmenn

  • 7. Data: 2002-12-19 12:26:49
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

> [...]
    > ja - niestety - nie mam :( wiec jestem w plecy :( za to firma dzieki mnie
    > moze przetrwac..... pociecha? :) niech i tak bedzie :|

    Możesz chociaz liczyc na jakąś premię z racji nagłego projektu?

  • 8. Data: 2002-12-19 19:41:23
    Od: "QLmenn" <j...@s...where>

    > Możesz chociaz liczyc na jakąś premię z racji nagłego projektu?

    Matka - nadzieją, a ja bardzo kocham swoją Matkę ;)

    a na serio: mysle, ze na minimalna... :) a z drugiej strony: przynajmniej
    mnie z firmy nie wyj.... lol

    a tak naprawde - wszystko wyjdzie w praniu! :|

    o tym, czy (i co) dostalem, napisze za miesiac..... LOL :D
    stay tune... ;)
    don't go away... ;)

    pzdr:)
    QLmenn