PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrze wychowany
    Date: Thu, 19 Dec 2002 12:27:33 +0000 (UTC)

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

    > Księgowość w małych firmach służy zazwyczaj do tego, by chronić dupę
    > zarządu, tzn. poprawnie wygenerowć, PIT, CIT, VAT itepe. Z tego punktu
    > widzenia jest jedynie kosztem i powinna być poddana eksterminacji,
    > ponieważ w istocie stanowi delegaturę władzy, utrzymywaną przez podatnika.
    > Czym innym jest księgowość zarządcza, tzn. taka, która dostarcza
    > informacji dopodejmowania właściwych decyzji gospodarczych - ta jest
    > przydatna i należy ją pielęgnować. W znaczącej części firm ta postać
    > księgowości nie występuje, lub występuje w formie szczątkowej.

> [...]

    Infrastruktura kraju (prawo, szkolnictwo, obrona narodowa, porządek,
    inspektor sanitarny itp itd) jest utrzymywana z podatków. Jeśli firmy by nie
    miały obowiązku prowadzenia precyzyjnej sprawozdawczości i rozliczeń, to jak
    pąnstwo mogłoby egzekwować podatki ? Może tak jak w starożytności - Rzymianie
    szacowali dochód z jakiejś prowincji i sprzedali na licytacji prawo do
    egzekwowania tych pieniędzy. Taki facet miał wycisnąć kase - jak to zrobił,
    to jego sprawa. Daję ci słowo, że znacznie lepsze są te PITY, CIFY i VATY itp
    itd.