PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
  • Data: 2002-12-19 12:44:24
    Temat: Re: Dobrze wychowany
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No Name wrote:

    > Ja zwracam się do danej osoby zależnie od okoliczności. Po imieniu, gdy
    > prywatnie, Panie Prezesie w obecności kontrahenta czy pracownika, z
    > którym prezes nie jest "na ty".
    > Za ogólną zasadę przyjmuję, że odnoszę się tym grzeczniej, im dana osoba
    > stoi niżej w chierarchii - czasem godność jest jedynym, co posiada.
    Pracowalem kiedys w jednej firmie - prezes potrafil wlasna zone
    (dyrektora) od k... wyzwac - o szeregowych pracownikach nie ma co mowic.
    Tam wlasnie u "kulismy" z pewnym czlowiekiem prawde, ktora teraz wydaje
    mi sie bardzo oczywista - "Miara klasy czlowieka jest to w jaki sposob
    zwraca sie do stojacych w hierachii nizej". A firma tak zarzadana
    przynosila duze zyski - ostatnio widzialem prezesa w telewizji przy
    okazji relacji sportowych (sponsor) - wygladal na wielce zdowolonego z
    siebie, zreszta plota glosi ze docenil go tez pewien wielki zagraniczny
    producent czyniac go dyrektorem finansowym - firma prezesa jest jego
    dealerem.

    Pozdr.
    D.