PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrze wychowany
    Date: Thu, 19 Dec 2002 12:19:56 +0000 (UTC)

    Przemek Wrzesinski <p...@g...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:atq8ng$e3q$1@news.gazeta.pl,

    > Nie napisalem, ze nie przynosi korzysci ale podaj mi w ktorym miejscu typowa
    > ksiegowosc generuje zysk, wskaz mi to miejsce.

    Wskaż, w którym miejscu programista przynosi zysk. Jeśli siedzi przy
    komputerze ze słuchawkami na uszach to też generuje koszty. Nawet jak robi za
    darmo, to utrzymanie stanowiska pracy tez kosztuje.

    > Juz nie wspominajac o tym, ze
    > ksiegowe (najczesciej starego chowu) nie znaja podstawawych pojec jak
    > procent i myla pojecia przychod, rozchod, dochod. I nie mow mi ze nie wiem o
    > czym mowie, bo dostatecznie dlugo sie uzeralem z nimi, nie chcialo im sie
    > nic uczyc i ksiegowosc robila to samo co 20 lat temu niezauwazajac ze
    > niektore transakcje sa odrobine inne od najprostrzego depozytu - ale kto by
    > tam u nich zwracal na to uwage.

    Są księgowi i sa księgowe. To o czym piszesz, to nie jest specyfika
    księgowości, ale typowe problemy komunikacji informatyk- uzytkownik. Poza tym
    pamiętaj, że jeśli np. komputeryzujesz księgowość, to księgowe są klientami,
    a ty sprzedawcą. Komputery sa nie po to, żeby ładnie wyglądały, ale żeby były
    narzędziem do pracy, także dla księgowych. Czasami patrz na to także z innej
    strony.

    > Nie wiesz czy ja sie zachowuje niekulturalnie. Sprobuj byc kulturalny dla
    > jakiegos niekulturalnego urzednika w administracji publicznej :-) Doskonale
    > efekty daje wlasnie objechanie takiego goscia z gory na dol i przypomnienie
    > mu ze on jest dla mnie, podatnika a nie ja dla niego.

    Nie mówię o urzędzie, gdzie jesteś petentem, ale o normalnej firmie, gdzie
    wszyscy są pracownikami.

    > A nie zwrociles uwagi na to, ze autor watku napisal ze byl zajety praca ?

    Nie znamy okoliczności całej sprawy. Jakoś jednak nie wierzę, ża pani z
    Zarządu wpadła do pokoju i wydarła się na biednego programistę. Obawiam się,
    że konflikt mógł się zacząć wcześniej i to wszystko jest dużo bardziej
    skomplikowane.

    > Ksiegowa napewno nie zajmuje sie sprzedaza. a dlubac w komputerze tez
    > trzebia wiedziec co i jak :P

    A masz świadomość tego, że taka pani z Zarządu ponosi karną i materialną
    odpowiedzalność, jeśli cos stanie się źle. Programista sobie siedzi przed
    komputerem i ma wszystko w nosie. W razie czego przeniesie się ze swoimi
    słuchawkami do innego firmy.