PracaGrupypl.praca.dyskusje › Długoletnie zatrudnienie

  • 11. Data: 2011-12-02 15:02:31
    Temat: Re: Długoletnie zatrudnienie
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik " AnnaGA" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jatsfn$4uo$1@inews.gazeta.pl...
    >z opowieści rodzinnych, ktoś z rodziny mówił, ze zna osobe, która pracowała
    > firmie niecałe 2 lata. Nieduża firma handlowa. Rewelacyjnej kasy nie
    > płacili,
    > ale troje pracowników pracowali tam od 19 lat, od 13 lat i od 11 lat (są
    > teraz w wieku coś ok. 45, 40 i 35 lat).
    > Nie sprawiali wrażenia pracy pod przymusem.
    > Znajdzie ktoś taki teraz inną robotę ?
    >
    > jak pracodawcy patrzą na tak długie zatrudnienie ?
    > co wogóle pomyslicie o takich co siedzą w jednej firmie tyle lat?
    > siostra co 2-3 lata zmienia firmę.

    A to jest jakiś nakaz ciągłego zmieniania pracy? Może jakiś cel życiowy?
    Jeżeli coś jest dobre to po co to zmieniać? Lepsze jest wrogiem dobrego.

  • 12. Data: 2011-12-05 08:45:24
    Od: Dziadek64 <d...@1...pl>

    W dniu 2011-11-27 18:36, AnnaGA pisze:
> [...]
    > teraz w wieku coś ok. 45, 40 i 35 lat).
    > Nie sprawiali wrażenia pracy pod przymusem.

    Nie musieli.

    Do dziś w pewnej firmie, w której pracowałem przez 8 lat od '93, siedzą
    dwie osoby, od samego początku istnienia tej firmy (koniec lat 80-tych).
    Wykonują tę samą pracę na tych samych stanowiskach (firma zbyt mała, aby
    myśleć o jakimkolwiek awansie) i relatywnie podobnie zarabiają.
    I też nie sprawiają wrażenia pracy pod przymusem, choć od czasu do czasu
    ponarzekają sobie.
    Można różnie o nich myśleć. Z pewnością mieliby już kłopoty ze
    znalezieniem innej pracy (np. ze wzgl. na wiek (40+) i dużą konkurencję
    na rynku pracy w tym zawodzie). Prawdopodobnie będą tam już pracować do
    samej emerytury lub końca istnienia tej firmy.
    Ale to ich wybór.

    > Znajdzie ktoś taki teraz inną robotę ?
    >
    > jak pracodawcy patrzą na tak długie zatrudnienie ?

    To zależy od specyfiki zawodu, osiągnięć, awansu w danej firmie itp. itd.

    > co wogóle pomyslicie o takich co siedzą w jednej firmie tyle lat?
    > siostra co 2-3 lata zmienia firmę.

    To również zależy od specyfiki zawodu.

    W jednym zawodzie 2 lata to zaledwie okres, aby pracownik posiadł
    niezbędne kwalifikacje (zawody techniczne - np. serwis maszyn
    przemysłowych).
    W innym po 2 latach może się już zacząć wypalać (wszelkiej maści
    handlowcy, kupcy, akwizytorzy, managerowie niższego szczebla i inne pajace).

    pozdr.

    J.