PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!

  • 11. Data: 2008-06-04 16:24:54
    Temat: Re: Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    januszek pisze:

    > W sklepie w branzy obuwniczej ;) I tu tez jest roznie bo a) 1000%
    > marzy na towarze z ChRLD albo ledwie 30% na markowych. Przy czym w
    > tej branzy bardziej liczy sie wydajnosc z 1m2 powierzchni sklepowej
    > a nie marza na pojedynczej parze trampkow ;)

    30 % na markowych? to powiem cos takiego - idzie kontener z Nike z
    Wietnamu lub Indonezji (niewielkie ilosci z Chin)- bluzki, buty, jakies
    inne ciuchy. Jedne karton z 6 sztukami butow w transporcie po Polsce ma
    wartosc 120 pln (okolo, bo to zalezy od kursu dolara, i nie chodzi o
    wartosc celna - bo ktos powie ze zanizana - tylko wartosc po odprawie
    celnej i w trakcie przewozu do magazynow - taka jest wartosc
    ubezpieczenia). Podobnie bluzki/koszulki/spodnie - jeden karton z 12/14
    ciuchami to okolo 80 pln. Z pierwszej reki wiem ze tyle placi importer
    producentowi w Chinach, i na tyle ubezpiecza w transporcie. Tak wiec
    policz sobie ile jaka marze ma importer-hurtownik-detalista razem
    wzieta. Teraz jest kwestia tylko podzialu tej marzy.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 12. Data: 2008-06-04 18:30:16
    Od: Birka <n...@n...pl>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > hmm, rozmawiamy zdaję się o ostatnim ogniwie łańcucha dostaw i ilościach
    > detalicznych. Oczywiście, że dużo zależy od branży (ale z drugiej strony nie
    > rozmawiamy przecież o stacjach benzynowych, które zresztą mają inne "sposoby"
    > aby być grubo nad kreską), ale i tak obiegowe opinie o marżach rzędu 20% są
    > generalnie sporo niedoszacowane. Może dlatego, że wiele z tych obiegowych
    > opinii pochodzi właśnie od tych sklepów :)
    >
    > e.

    Powiedzmy że: są to sklepy firmowe, właściciel posiada tez hurtownie z
    tym towarem, jest pierwszym importerem z włochy, sklepy to takie
    cukiereczki aby zaznajomić klientów z marką a tak to sprzedaż jest
    hurtowa. czyli do sprowadzonych towarów trzeba doliczyć tyle aby
    powstała cena hurtowa a potem jeśli idzie na sklep +100% minimum ;)

  • 13. Data: 2008-06-05 13:59:47
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    <f...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Majka , wyluzj jakie ksiegowanie w koszty ??
    >
    > Rabat poprostu pomniejsza przychód/zysk na danej dostawie towaru.
    > Czyli pracodawca i ew. pracownik jesli ma premie od obrotu/zysku ma mniej
    > kieszeni.

    Pytanie naprowadzajace. Kiedy sklep i pracownik maja wieksza premie?
    1) Gdy sprzedadza towar z rabatem
    2) Gdy nie sprzedadza towaru bez rabatu

    pozdr ;)

  • 14. Data: 2008-06-05 15:12:36
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Tak, jak niektórzy nie pojmują, jak to jest, że zmniejszenie podatków zwiększa
    przychody państwa z tytułu podatków :)

    --
    Lukasz

  • 15. Data: 2008-06-05 16:02:11
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie naprowadzajace. Kiedy sklep i pracownik maja wieksza premie?
    > 1) Gdy sprzedadza towar z rabatem
    > 2) Gdy nie sprzedadza towaru bez rabatu

    gdy sprzedadzą towar po maksymalnie bandyckiej cenie, wmawiając klientowi, że
    jest ona bardzo atrakcyjna :)

    e.

  • 16. Data: 2008-06-08 18:59:38
    Od: " rysik" <h...@o...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    > Tak, jak niektórzy nie pojmują, jak to jest, że zmniejszenie podatków
    > zwiększa przychody państwa z tytułu podatków :)

    Wg. Twojej niemądrej uwagi maksimum wływów z podatków przypada w zerze,
    czyli de facto w stanie anarchii.

  • 17. Data: 2008-06-09 08:33:30
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    " rysik" <h...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    >
    > Wg. Twojej niemądrej uwagi maksimum wływów z podatków przypada w zerze,
    > czyli de facto w stanie anarchii.
    To okresla krzywa Laffera, Lukaszs nie napisal, ze w calym zakresie. Ale
    swoja droga w stanie anarchii zwykle to panstwo ma najwieksza sile
    przebicia, wiec moze tak byc ;)

    pozdr

  • 18. Data: 2008-06-09 19:11:13
    Od: " rysik" <h...@o...pl>

    >" rysik" <h...@o...pl> wrote in message
    r...

    > To okresla krzywa Laffera

    Łukasz podał przepis na funkcję monotoniczną. Nie dziwi mnie to, bo krzywa
    Laffera powstała po to by uzasadniać obniżanie podatków. Najbardziej skrajni
    zwolennicy niskich podatków przesuwają sobie punkt nasycenia dowolnie blisko
    zera. Ich prawo! Szwecja co prawda psuje teorię, ale jak Szwecja nie jest
    zgodna z teorią, to tym gorzej dla Szwecji. I nie tylko Szwecji, bo
    Lafferowi teoretycy wolą wychwalać swój "model" niż pobadać korelacje
    parametrów opisujących ekonomie róznych krajów...Skoro jednak już sobie ten
    punkt nasycenia przesuwamy jak chcemy, to czemu wogóle nie walnać go w
    zerze? Stąd się potem biorą takie kalekie, monotoniczne krzywe Laffera.

    > Lukaszs nie napisal, ze w calym zakresie.

    To podam Ci przykład: Zdanie "Liczby naturalne dzielą się przez 10" jest
    nieprawdziwe i nie ma co uzasadniać "przecież nie napisano, że wszystkie
    liczby naturalne". Nieprawdziwe i już. Może nie jest w 100% precyzyjne
    (prosi się o kwantyfikator), ale w przypadku niedomówień wina leży po
    stronie układającego zdanie. Wystarczy pośledzić język jakim są pisane
    dowody matematyczne i człowiek nabiera trochę ogłądy.

    > swoja droga w stanie anarchii zwykle to panstwo ma najwieksza sile
    > przebicia, wiec moze tak byc ;)

    Raczej w stanie wojennym, który może być odpowiedzią na anarchię.
    Przedłużająca się anarchia to brak państwa. Oczywiście zależy jak
    definiować państwo. W zanarchizowanych rejonach Afryki są watażkowie, którzy
    na swoich terenach tworzą takie jakby państewka. Watażka jest pazernym panem
    życia i smierci, to i "podatki" ogłosić może wysokie. Podobnie z resztą
    jakaś megakorporacja co łyknąwszy wszystko co się dało w warunkach wolnego
    rynku, sama staje się państwem. Krzywa Laffera okazuje sie osobliwa w zerze.
    Oczywiście nie w oczach jej zwolenników...Nie neguję generalnie krzywej
    Laffera jako argumentu w dyskusji. Jakiś czas temu pięknie się ona objawiła,
    gyd to rząd RP nieumarkowanie podnosił podatek na wódę. Jednak w wiekszośći
    przypadków jest to ordynarna agitacja za przepychaniem punktu nasycenia w
    kierunku zera.

  • 19. Data: 2008-06-10 06:36:10
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > To podam Ci przykład: Zdanie "Liczby naturalne dzielą się przez 10" jest
    > nieprawdziwe i nie ma co uzasadniać "przecież nie napisano, że wszystkie
    > liczby naturalne".

    Strasnie filozofujesz. Jestem programista i czasem zmuszam się do odrobiny
    "mówienia jak kobieta". A Ty mi w tym właśnie przeszkodziłeś. Przecież to
    oczywiste, że nie miałem na myśli liniowej funkcji.

    Znasz kawał o tym, jak zona wysłała męża-programistę do sklepu?
    Mówi do niego:
    - Kup kilo parówek, a jak będą jajka, to kup 10
    Mąż poszedł do sklepu i mówi:
    - Są jajka?
    - Tak
    - To poproszę 10 parówek!

    --
    Lukasz

  • 20. Data: 2008-06-10 06:42:24
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    A tak swoją drogą krótkotrwały brak podatków to sposób na szybki rozwój. Grałeś
    w SimSity? Prostą metodą na taki szybki rozwój było zmniejszenie podatkow do
    zera. Utrzymanie tak przez krótki okres. Miasto się rozwijało błyskawicznie,
    przybywało ludności. Wprawdzie przez ten krótki okres nie były remontowane drogi
    itp. Ale to nic nie zaszkodziło. Po pewnym czasie włączałeś podatki na
    optymalnym poziomie i przez pewien czas można się bylo cieszyć gigantycznymi
    przychodami. Z tego zaległe remoty, śmieci itp. I jeszcze coś zostawało. Czyli
    poniżej punktu wysycenia wykresu też można skorzystać.

    --
    Lukasz