PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!! › Re: Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!
    From: " rysik" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!
    Date: Mon, 9 Jun 2008 21:11:13 +0200

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:g2ipsm$tng$1@news.onet.pl...
    >" rysik" <h...@o...pl> wrote in message
    r...

    > To okresla krzywa Laffera

    Łukasz podał przepis na funkcję monotoniczną. Nie dziwi mnie to, bo krzywa
    Laffera powstała po to by uzasadniać obniżanie podatków. Najbardziej skrajni
    zwolennicy niskich podatków przesuwają sobie punkt nasycenia dowolnie blisko
    zera. Ich prawo! Szwecja co prawda psuje teorię, ale jak Szwecja nie jest
    zgodna z teorią, to tym gorzej dla Szwecji. I nie tylko Szwecji, bo
    Lafferowi teoretycy wolą wychwalać swój "model" niż pobadać korelacje
    parametrów opisujących ekonomie róznych krajów...Skoro jednak już sobie ten
    punkt nasycenia przesuwamy jak chcemy, to czemu wogóle nie walnać go w
    zerze? Stąd się potem biorą takie kalekie, monotoniczne krzywe Laffera.

    > Lukaszs nie napisal, ze w calym zakresie.

    To podam Ci przykład: Zdanie "Liczby naturalne dzielą się przez 10" jest
    nieprawdziwe i nie ma co uzasadniać "przecież nie napisano, że wszystkie
    liczby naturalne". Nieprawdziwe i już. Może nie jest w 100% precyzyjne
    (prosi się o kwantyfikator), ale w przypadku niedomówień wina leży po
    stronie układającego zdanie. Wystarczy pośledzić język jakim są pisane
    dowody matematyczne i człowiek nabiera trochę ogłądy.

    > swoja droga w stanie anarchii zwykle to panstwo ma najwieksza sile
    > przebicia, wiec moze tak byc ;)

    Raczej w stanie wojennym, który może być odpowiedzią na anarchię.
    Przedłużająca się anarchia to brak państwa. Oczywiście zależy jak
    definiować państwo. W zanarchizowanych rejonach Afryki są watażkowie, którzy
    na swoich terenach tworzą takie jakby państewka. Watażka jest pazernym panem
    życia i smierci, to i "podatki" ogłosić może wysokie. Podobnie z resztą
    jakaś megakorporacja co łyknąwszy wszystko co się dało w warunkach wolnego
    rynku, sama staje się państwem. Krzywa Laffera okazuje sie osobliwa w zerze.
    Oczywiście nie w oczach jej zwolenników...Nie neguję generalnie krzywej
    Laffera jako argumentu w dyskusji. Jakiś czas temu pięknie się ona objawiła,
    gyd to rząd RP nieumarkowanie podnosił podatek na wódę. Jednak w wiekszośći
    przypadków jest to ordynarna agitacja za przepychaniem punktu nasycenia w
    kierunku zera.