PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nokia Siemens Networks

  • 1. Data: 2008-06-02 22:18:38
    Temat: Nokia Siemens Networks
    Od: b_art_osh <b...@g...com>

    Witam,

    Ostatnio dostałem wiadomość od pracownika tej firmy o możliwości
    odbycia praktyki (wczesniej na targach pracy wypełniłem formularz
    aplikacyjny) i ew możliwości pracy. Jestem studentem 3 roku na
    Politechnice Wrocławskiej. Przeszukałem kilka forów z opiniami o
    pracodawcach, ale wszystkie opisują sytuację, gdy już tam pracujesz,
    dlatego mam kilka pytań:
    - jak ciężko jest tam się dostać?
    - czy trzeba mieś jakąś "superwiedzę" z określonych tematów?
    - czy rozmowa kwalifikacyjna to "pytanie przy tablicy"
    - czy średnia ocen z indeksu jest w jakiś sposób uwzględniana?

    Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
    b_art_osh

  • 2. Data: 2008-06-03 04:36:39
    Temat: Re: Nokia Siemens Networks
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "b_art_osh" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...
[...]

    A jak ci na te pytania odpowiedział ten pracownik tej firmy?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-06-03 06:24:38
    Od: b_art_osh <b...@g...com>

    > A jak ci na te pytania odpowiedział ten pracownik tej firmy?

    Napisał mniej więcej, że są wymagania odnośnie dostępności oraz
    wymagania odnośnie wiedzy technicznej, która jest weryfikowana podczes
    rozmowy kwalifikacyjnej. Mi jednak chodzi o bardziej konkretne
    informacje, bo np.nie wiem czy musze się specjalnie przygotowywać do
    takiej rozmowy, czy mogę do CV wpisać przykładowo "zajomość podstaw
    SQL" (bo co to znaczy "podstaw" ?!?), itp.

  • 4. Data: 2008-06-03 07:45:25
    Od: IżI <dzolero@g[kurka_lej_spam_w_morde]mail.com>

    b_art_osh pisze:

    > takiej rozmowy, czy mogę do CV wpisać przykładowo "zajomość podstaw
    > SQL" (bo co to znaczy "podstaw" ?!?)

    Dlatego pomiń wyraz "podstawy". Zostanie znajomość SQL co nie jest
    równoznaczne z biegłą obsługą i programowaniem...

  • 5. Data: 2008-06-03 07:48:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > informacje, bo np.nie wiem czy musze się specjalnie przygotowywać do
    > takiej rozmowy, czy mogę do CV wpisać przykładowo "zajomość podstaw
    > SQL" (bo co to znaczy "podstaw" ?!?), itp.

    dlatego czasami w CV warto pisac prawde
    a nie "umiem wszystko" :)

  • 6. Data: 2008-06-03 14:02:46
    Od: b_art_osh <b...@g...com>

    Ok, rozumiem, ale chodzi mi bardziej o to, jakiej wiedzy (na jakim
    poziome) wymagają podczas tej rozmowy kwalifikacyjnej (moze jakies
    przykładowe pytania?), jak długo to trwa i czy liczy się w jakis
    sposób średnia z indeksu. Może ktoś już przechodził całą tę procedurę
    w NSN i mógłby podzielić się wrażeniami?

  • 7. Data: 2008-06-05 15:25:20
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    y.googlegroups.com,
    *b_art_osh* wrote:

> [...]
    > takiej rozmowy, czy mogę do CV wpisać przykładowo "zajomość podstaw
    > SQL" (bo co to znaczy "podstaw" ?!?), itp.

    Zalezy do jakiego dzialu na praktyki chcesz isc.
    Bo oni tam rozne rzeczy robia, od klepania kodu po zajmowanie sie HW.
    Rozmawiaj z pracodawca, bo pytanie jest zbyt ogolne. I jak slusznie
    zauwazono - napisz prawde w CV, wtedy z kazdej rzeczy sie wybronisz.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 8. Data: 2008-06-05 17:20:30
    Od: b_art_osh <b...@g...com>

    > Rozmawiaj z pracodawca, bo pytanie jest zbyt ogolne. I jak slusznie
    > zauwazono - napisz prawde w CV, wtedy z kazdej rzeczy sie wybronisz.

    Czyli rozumiem, ze pytania nie są z góry ustalone, ale dotyczą tego,
    co napisało się w CV, tak? A ty (darnok) miałeś już taką rozmowę w tej
    firmie? Mógłbyś podzielić się wrażeniami albo chociaż krótko ją
    opisać? Bo to będzie w zasadzie moja pierwsza taka rozmowa, i nie wiem
    za bardzo czego się spodziewać.

  • 9. Data: 2008-06-05 18:45:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 5 Jun 2008 10:20:30 -0700 (PDT), b_art_osh napisał(a):

> [...]
    > firmie? Mógłbyś podzielić się wrażeniami albo chociaż krótko ją
    > opisać? Bo to będzie w zasadzie moja pierwsza taka rozmowa, i nie wiem

    Stary, życie!
    O ile masz czas i jakieś finanse pozwalające Ci wystartować na rozmowie
    kwalifikacyjnej, to próbuj! Nawet jeśli się nie dostaniesz, to nabędziesz
    doświadczenia w temacie uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym (bo z postów
    wnioskuję, że nie jest ono jak dotąd zbyt wielkie).

    Nie wiem jak jest w Siemensie, ale z własnych doświadczeń stwierdzam, że:
    - niektórzy rekrutujący niezbyt dokładnie analizują CV i czasem
    niepotrzebnie zapraszają kogoś na rozmowę,
    - niektórzy rekrutujący nie do końca wiedzą czego chcą, więc przepisują
    oczekiwania z innych ogłoszeń na podobne stanowiska,
    - niekiedy pomimo braku niektórych wymaganych umiejętności podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej można rozmówcę "oczarować", pokazać mu że do zaoferowania
    ma się niestandardowe acz pożądane cechy i umiejętności, które wzbogacą
    firmę oraz gotowość do nauki tego czego się jeszcze nie potrafi.

    Reasumując - jeśli możesz, startuj. Nawet nie będąc idealnym kandydatem,
    skoro firma zainteresowała się Tobą, znaczy to że masz jakieś szanse na
    zdobycie tego stanowiska. Zresztą, jak sam piszesz, to praktyki, więc Twoja
    wiedza z założenia ma być szlifowana i uzupełniana.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2008-06-06 09:25:54
    Od: "Łukasz z Wrocławia" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Luknij na wątek "nsn" bo chciałem ci odpisać ale przypadkiem przez
    roztargnienie zrobiłem nowy temat.