PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pilne !!!

  • 1. Data: 2008-06-02 14:12:48
    Temat: Pilne !!!
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "IżI" <dzolero@g[kurka_lej_spam_w_morde]mail.com> napisał w
    wiadomości news:g1pj36$je5$1@ns.master.pl...
    januszek pisze:

    > To reguluje Ustawa. Moim zdaniem bardzo precyzyjnie.

    Oczywiście, ale każdy bezrobotny dostaje ulotkę na dzień dobry w
    urzędzie pracy, gdzie są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
    (takie FAQ).
    Tam jest napisane, że dochody pochodzące z gier losowych nie wpływają na
    utratę statusu bezrobotnego.

    Czyli nie muszę zgłaszac w Urzędzie że otrzymałam takową wygraną ?

    Dzisiaj rozmawiałam z Pania kierownik UP i mi powiedziała że będę miała
    zawieszony zasiłek na 60 dni przez to że wygrałam pieniazki.Stracę status
    bezrobotego i od nowa musze się rejestrowac. Czy to jest możliwe bo osoby na
    forum wypowiadały sie inaczej ?!

    Prosze o jakieś podpowiedzi? Z góry dziekuję.

  • 2. Data: 2008-06-03 23:55:20
    Temat: Re: Pilne !!!
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-02 16:12 ola pięknie wystukał/a:

    > Tam jest napisane, że dochody pochodzące z gier losowych nie wpływają na
    > utratę statusu bezrobotnego.

    Gra to gra, a nie zatrudnienie/praca.

    > Czyli nie muszę zgłaszac w Urzędzie że otrzymałam takową wygraną ?

    Prędzej w Urządzie Skarbowym, ale od wygranej pewnie masz już
    odprowadzony podatek.

> [...]
    > bezrobotego i od nowa musze się rejestrowac. Czy to jest możliwe bo osoby na

    Może chciała parę zł od tej wygranej w łapę?

    --
    animka

  • 3. Data: 2008-06-04 06:05:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisał(a):

    > Gra to gra, a nie zatrudnienie/praca.

    Są różne gry, z punktu widzenia prawa ;) Jest też Ustawa o grach
    losowych - czy jakoś tak - która to określa ;P

    j.

  • 4. Data: 2008-06-04 08:47:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ola pisze:

> [...]
    > forum wypowiadały sie inaczej ?!
    >

    > Prosze o jakieś podpowiedzi? Z góry dziekuję.

    Ustawa o promocji zatrudnienia stanowi, że zasiłek nie należy się
    osobie, która uzyskuje przychody na poziomie przynajmniej połowy
    minimalnego wynagrodzenia. Za przychody rozumie się przychody
    podlegające opodatkowaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych.

    Ponieważ wygrane powyżej 2280zł są opodatkowane podatkiem dochodowym,
    to jest to traktowane jako przychód i jeśli przekracza on połowę
    minimalnego wynagrodzenia, to można stracić zasiłek.

    Wolne od podatku dochodowego, a zatem nie wchodzące w skład przychodu
    są następujące wygrane:

    6) wygrane w kasynach gry, wideoloteriach, grach na automatach, grach na
    automatach o niskich wygranych oraz grach w bingo pieniężne i fantowe
    urządzanych i prowadzonych przez uprawniony podmiot na podstawie
    przepisów o grach i zakładach wzajemnych,

    6a) wygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, grze telebingo,
    zakładach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audio-teksowych
    i loteriach fantowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie
    przekracza 2.280 złotych, urządzanych i prowadzonych przez uprawniony
    podmiot na podstawie przepisów o grach i zakładach wzajemnych,

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-06-04 08:55:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > minimalnego wynagrodzenia. Za przychody rozumie się przychody
    > podlegające opodatkowaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od

    Przychody czy przychod? Chodzi mi o to, ze *jednorazowa* wygrana trudno
    nazwac przychodami?

    j.

  • 6. Data: 2008-06-04 08:59:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Przychody czy przychod? Chodzi mi o to, ze *jednorazowa* wygrana trudno
    > nazwac przychodami?

    A co to za różnica? Jak jednorazowo przez miesiąc popracujesz i
    zarobisz 1000zł, to też - Twoim zdaniem - prawa do zasiłku nie stracisz?

  • 7. Data: 2008-06-04 09:01:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > A co to za różnica? Jak jednorazowo przez miesiąc popracujesz i
    > zarobisz 1000zł, to też - Twoim zdaniem - prawa do zasiłku nie stracisz?

    Nie mam tu zdania stąd pytanie.

    j.

  • 8. Data: 2008-06-04 09:04:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Nie mam tu zdania stąd pytanie.

    Nawet jednorazowy przychód może być przychodem mającym wpływ na zasiłek.

    Z drugiej strony zastanawiałbym się jednak, jaki jest sens zgłaszania
    wygranej w UP, jeśli nie jest to milion złotych. Prawdopodobieństwo
    wykrycia tego jest niewielkie, podobnie jak konsekwencje.