PracaGrupypl.praca.dyskusje › Deklaracja lojalnościowa.

  • 1. Data: 2003-03-17 18:55:14
    Temat: Deklaracja lojalnościowa.
    Od: "Doktor Burski" <d...@u...wp.pl>

    Mam podpisaną deklarację z byłym pracodawcą zgodnie z którą po zakończeniu
    pracy u niego nie mogę przez trzy lata podjąć pracy u jego konkurencji, w
    przeciwnym wypadku grozi mi kara pieniężna w wysokości kilkudziesięciu
    tysięcy złotych. Pracę zaprzestałem z końcem ubiegłego roku. Czy pracodawca
    ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od
    nirgo za to żadnego wynagodzenia.

    Doktor Burski

    Wytnij wstawkę antyspamową z adresu.

  • 2. Data: 2003-03-17 21:06:15
    Temat: Re: Deklaracja lojalnościowa.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Doktor Burski" <d...@u...wp.pl> wrote in message
> [...]
    pracodawca
    > ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od

    Zdaje się, że musi ci płacić. Nie pamiętam już ile. gdzieś to jest w
    ustawie.
    Może ktoś jeszcze pamięta gdzie, to niech da znać.

  • 3. Data: 2003-03-17 22:27:36
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Doktor Burski" <d...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracodawca
    > ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od

    zgodnie z prawem musisz dostawac min 25 % swojego normalnego wynagrodzenia
    od swojego starego pracodawcy aby umowa byla zrealizowana. wynika to z
    lietry prawa i nie mozesz nawet zawrzec umowy nie przewidujacej tego
    odszkodowania; moze jedynie byc wyzsze ale i tak musi byc placone aby sprawa
    byla wiazaca.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 4. Data: 2003-03-17 23:45:07
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Doktor Burski napisał:

> [...]
    > ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od

    Pytanie - nie mozesz nalezc pracy i chcialbys cos wyciagnac od
    pracodawcy, czy prace bys mogl znalezc, tylko czujesz sie skrepowany
    umowa ;). Jak to drugie, to daj tekst na grupe (dokladny z pominieciem
    danych identyfikacyjnych firmy i swoich), moze ktos cos wymysli.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-03-18 07:47:10
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

> [...]
    pracodawca
    > ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od

    Ma obowiązek wypłacać ci minimum 25% twojego wynagrodzenia przez ten okres.
    Możesz też zażądać od niego wyższej kwoty, jeżeli twoje straty z tytułu
    niemożności podjęcia pracy są wyższe (nie obejdzie się pewnie bez sądu, ale
    sprawa jest wygrana na 99%, gdy wykażesz, że np. w konkurencyjnej firmie
    mógłbyś zarobić więcej).
    Jeżeli pracodawca nie wypłaca ci tego wynagrodzenia, poinformuj go na piśmie
    że umowę (deklaracja nią jest) uważasz za zerwaną z jego winy i poczuj się
    wolny :-)

    Podstawa prawna: art. 101. §2, §3 Kodeksu Pracy

    pzdr.
    SławekM

  • 6. Data: 2003-03-18 11:00:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Doktor Burski <d...@u...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > ma prawo wymagać odemnie tego typu zobowiązania, mimo że nie dostaję od

    Zależy, co masz wpisane w tej umowie. Jeśli jest to jakaś umowa cywilna (to
    znaczy nie na podstawie art 101 KP), albo cos na gębę - to taka umowa jest
    psu na budę, możesz się tym w ogóle nie przejmowac, to jest nieważne.

    Jeśli jest to umowa o zakazie konkurencji na podstawie artykułu 101 KP
    (zobacz pod adresem http://www2.gazeta.pl/praca/1,22631,459034.html#2), to ta
    umowa musi być zgodna z tym kodeksem - to znaczy gwarantować ci minimum 25%
    ostatniej pensji. Jeśli tak nie jest, to taka umowa jest nieważna i możesz
    się nie przejmowac.

    Bardzo istotne jest, jakie z tej umowy wynikają warunki płatności -
    miesięczne, kwartalne itp itd. Jeśli ci nie płacą a powinni, to jest to
    podstawa do wypowiedzenia umowy:

    § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
    upływem teminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym przepisie, w
    razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    Natomiast nie umiem powiedzieć, jakie są warunki płatności, jeśli nie jest to
    w umowie wyraźnie napisane.

    Ale pamiętaj, że najpierw musisz umowę WYPOWIEDZIEĆ ! To znaczy, że nawet
    jeśli nie płaca, a powinni, to w dalszym ciągu umowa jest ważna dopóki jej
    nie wypowiesz !

    Najpierw wyślij monit o treści: Wzywam was do zapłacenia kwoty w
    wysokości ... do dnia .... (na przykład termin dwa tygodnie) Kwota wynika z
    punktu ... umowy "O zakazie konkurencji" zawartej w dniu ... pomiędzy ....
    Niezapłacenia kwoty w podanym terminie spowoduje unieważnienie umowy.

    Jeśli ci nie zapłacą, to wyślij wypowiedzenie.

    Z dniem ... wypowiadam umowę "O zakazie konkurencji" zawartą w dniu ...
    pomiędzy .... Wypowiedzenie nastąpiło z waszej winy w związku z
    niewywiązywaniem się z obowiązku wypłacania odszkodowania na podstawie ....

    Dopiero w takim wypowiedzeniu możesz podjąć pracę w innej firmie - ale nie
    wcześniej.

    Wypowiedzenie umowy absolutnie nie zwalnia cwaniaków z obowiązku wypłacenia
    odszkodowania za okres obowiązywania umowy - możesz spokojnie ich podać do
    sądu.