PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - wyliczenie zyskow › Re: DG - wyliczenie zyskow
  • Data: 2007-08-07 13:06:14
    Temat: Re: DG - wyliczenie zyskow
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sie, 14:17, "Jackare"
    <j...@B...pl> wrote:

    > ale 22% to tylko stawka. Faktycznie placony vat stanowi róznice pomiedzy
    > watem naleznym a naliczonym. Srednio wychodzi 22% ale przy sprawnej
    > inzyneirii finansowej i sensownych inwestycjach, kosztach i zakupach vatu
    > mozna przez jakis czas nie zaplacic.
    > Podobnie z zaliczkami na PIT.

    oczywiscie, ale wymaga kombinowania. A autor watku nie wie jak
    "wyliczyc zysk z
    wystawianej comiesiecznie faktury".

    > Porównujac DG do umowy o prace nie masz:
    (...)
    > - pewnosci ze nie zostaniesz uznany za "samozatrudnionego" w rozumieniu
    > ustawy o PIT a wtedy to juz masz same klopoty

    i to duze - zaplata zus w pelnej wysokosci za caly okres DG...

    > Kalkulujac ta forme rozliczen powinienes wiec przyjac znacznei wyzsze stawki
    > niz przy UoP, w mojej ocenie absolutne minimum to "przezroczystosc kosztów"
    > czyli koszt brutto pracodawcy (nie to brutto które masz w umowie, tylko
    > brutto pracodawcy) = cena netto na FV. Tak jak pisalem to absolutne minimum.

    osobiscie rekomenduje autorowi watku umowe o dzielo, najlepiej
    autorska. Unika kontaktu z wszelkimi urzedami (wszystko zalatwia
    zleceniodawca), a finansowo wychodzi nie gorzej (zwlaszcza przy umowie
    autorskiej). Jedyny problem to ew VAT od umow o dzielo.

    --

    Pozdrawiam,

    glos