PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG - wyliczenie zyskow

  • 1. Data: 2007-08-07 08:52:12
    Temat: DG - wyliczenie zyskow
    Od: d...@g...com

    Mam propozycje pracy, ale jest wymog zalozenia dzialalnosci
    gospodarczej. Czy istnieje prosty, ogolny sposob na wyliczenie zysku z
    wystawianej comiesiecznie faktury? Zakladam, ze w poczatkowej fazie
    nie bede dokonywal zadnych odliczen, a rozliczen z urzedami bede bede
    dokonywal samodzielnie.

    Damian

  • 2. Data: 2007-08-07 09:15:46
    Temat: Re: DG - wyliczenie zyskow
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 7 Sie, 10:52, d...@g...com wrote:
> [...]
    > wystawianej comiesiecznie faktury? Zakladam, ze w poczatkowej fazie
    > nie bede dokonywal zadnych odliczen, a rozliczen z urzedami bede bede

    wybacz, ale jak chcesz dokonywac sam rozliczenia z urzedami, jesli nie
    potrafisz sam wyliczyc zysku na podstawie wysokosci faktury?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-08-07 09:31:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    glosnetu wrote:

    > wybacz, ale jak chcesz dokonywac sam rozliczenia z urzedami, jesli nie
    > potrafisz sam wyliczyc zysku na podstawie wysokosci faktury?

    Skad zalozenie, ze wysokosc faktury jest znana?
    Przeciez on to wlasnie chce ustalic :-)

  • 4. Data: 2007-08-07 09:34:52
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 7 Sie, 11:31, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Skad zalozenie, ze wysokosc faktury jest znana?
    > Przeciez on to wlasnie chce ustalic :-)

    a co za roznica? znajac sposob liczenia obciazen podatkowo/zusowych,
    mozna bezproblemowo przeprowadzic kalkulacje zarowno "w przod" jak i
    "w tyl". Nie znajac w/w nie ma z kolei co brac sie za samodzielne
    prowadzenie ksiegowosci, bo mozna nadziac sie na rozne miny, w rodzaju
    podwojnego pdoch za listopad.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2007-08-07 09:39:59
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-07 10:52 [d...@g...com] napisał(a):

    > gospodarczej. Czy istnieje prosty, ogolny sposob na wyliczenie zysku z
    > wystawianej comiesiecznie faktury? Zakladam, ze w poczatkowej fazie

    Oczywiście, że jest. Zysk to przychód pomniejszony o koszty i podatki.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 6. Data: 2007-08-07 10:21:20
    Od: d...@g...com

    On 7 Sie, 11:15, glosnetu <g...@p...onet.pl> wrote:

    > wybacz, ale jak chcesz dokonywac sam rozliczenia z urzedami, jesli nie
    > potrafisz sam wyliczyc zysku na podstawie wysokosci faktury?

    Wybaczam.
    Zeby powstal problem rozlicza sie z urzedami, musialbym w pierwszej
    kolejnosci zalozyc DG, a tej jeszcze nie mam.
    Interesuja mnie koszty zwiazane z podatkami, zus-em itp. Nie wliczam
    tutaj kosztow dojazdow, lokalowych, bo te w tym momencie sa
    nieistotne.

    Pozdrawiam
    Damian

  • 7. Data: 2007-08-07 11:36:13
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 7 Sie, 12:21, d...@g...com wrote:

    > Wybaczam.

    Dziekuje najuprzejmiej.

    > Zeby powstal problem rozlicza sie z urzedami, musialbym w pierwszej
    > kolejnosci zalozyc DG, a tej jeszcze nie mam.

    tu akurat nie problem - tylko kwestia pobiegania (rejestracja DG w
    urzedzie miasta/gminy, urzedzie statystycznym, urzedzie skarbowym,
    zus, zalozenie konta bankowego i wyrobienie pieczatki firmowej).
    Gdzieniegdzie urzad miasta zalatwia sam rejestracje w urzedzie
    statystycznym.

    > Interesuja mnie koszty zwiazane z podatkami, zus-em itp. Nie wliczam
    > tutaj kosztow dojazdow, lokalowych, bo te w tym momencie sa
    > nieistotne.

    Prosze bardzo:

    zus miesiecznie - obecnie prawie 600 zl (bez zdrowotnego).
    zdrowotne - obecnie prawie 190 zl - odlicza sie prawie w calosci od
    pdoch, wiec praktycznie neutralny (o ile masz zysk i placisz pdoch).
    podatek doch - zgodnie ze skala podatkowa lub liniowy 19% (miesiecznie
    rozlicza sie kwote kumulowana od poczatku roku)
    podatek vat - zwykle 22% od przychodu netto (rozlicza sie miesiecznie
    bez kumulacji rocznej)

    W typowym przypadku musisz prowadzic ksiazke przychodow i rozchodow,
    rejestr VAT oraz ewidencje ZUS (chyba juz wylacznie na Platniku).

    Typowo miesiecznie skladasz deklaracje (i wplacasz):
    - do 10 nastepnego mca - deklaracja + wplata do zus
    - do 20 nastepnego mca - deklaracja + wplata pdoch
    - do 25 nastepnego mca - deklaracja + wplata vat

    Jako ciekawostka - zaliczki pdoch za grudzien nie placi sie, ale za to
    za listopad placi sie podwojna - wiec jak miales w listopadzie duze
    zyski, to tylko wspolczuc. Takich gier i zabaw jest wiecej. Nie jest
    to tajemna wiedza, ale mozliwa do zdobycia tylko w praktyce.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2007-08-07 12:15:27
    Od: d...@g...com

    Dziekuje najuprzejmiej. O takie cos mi chodzilo.
    Wyglada na to, ze przy fakturze wielkosci 3000 netto, mozna osiagnac
    zysk gora 1600-1800 pln. Kicha jednym slowem.

    Damian

  • 9. Data: 2007-08-07 12:17:26
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    > podatek vat - zwykle 22% od przychodu netto (rozlicza sie miesiecznie
    > bez kumulacji rocznej)

    ale 22% to tylko stawka. Faktycznie placony vat stanowi róznice pomiedzy
    watem naleznym a naliczonym. Srednio wychodzi 22% ale przy sprawnej
    inzyneirii finansowej i sensownych inwestycjach, kosztach i zakupach vatu
    mozna przez jakis czas nie zaplacic.
    Podobnie z zaliczkami na PIT.

    Porównujac DG do umowy o prace nie masz:
    - urlopu
    - zasilku chorobowego na takim poziomie jak przy UoP
    - zadnej ochrony wynikajacej ze stosunku pracy
    - pewnosci ze nie zostaniesz uznany za "samozatrudnionego" w rozumieniu
    ustawy o PIT a wtedy to juz masz same klopoty

    Kalkulujac ta forme rozliczen powinienes wiec przyjac znacznei wyzsze stawki
    niz przy UoP, w mojej ocenie absolutne minimum to "przezroczystosc kosztów"
    czyli koszt brutto pracodawcy (nie to brutto które masz w umowie, tylko
    brutto pracodawcy) = cena netto na FV. Tak jak pisalem to absolutne minimum.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2007-08-07 12:28:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-07 13:36 [glosnetu] napisał(a):

    > Typowo miesiecznie skladasz deklaracje (i wplacasz):
    > - do 10 nastepnego mca - deklaracja + wplata do zus
    A po co?