PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?

  • 11. Data: 2002-03-08 13:47:58
    Temat: Re: Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > Hm... to jakie tzreba skończyc studia żeby byc analitykiem lub projektantem?
    > bo programistą to wiadomo jakie :)

    Nie wiem jakie masz na mysli, ale do projektowania to moze informatyk.
    Ja konczylem na AGH w Krakowie.

    Analityk natomiast czesto zalezy bardzo od systemow jakimi sie zajmuje,
    tak wiec analitykiem systemow typu ERP, MRP i podobnych moze byc ktos z
    wyksztalceniem ekonomisty w dziedzinie zarzadzania. Do systemow
    finansowych ekonimista-finansista. I tak dalej. Nie koniecznie musi to
    byc informatyk. UMLa wymyslono m.in. po to, zeby ulatwic komunikacje
    pomiedzy informatykami z innymi osobami uczestniczacy w procesie budowy
    systemu.

    Pawel

  • 12. Data: 2002-03-08 13:50:31
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > moze porozmawiamy o tym jak szybko wspiac sie po tych stopniach:

    Jak tylko dusza zapragnie :)

    > ja programista bylem, teraz jestem anlitykiem systemowym.
    > ale wbrew skojazeniom nie zajmuje sie rysowaniem ani projektowaniem.

    Jak sama nazwa wskazuje projektant - projektuje, analityk - analizuje.
    Ja mam stanowisko "inzynier systemowy" - no i niech mi ktos powie co ja
    robie :) Podpowiedz: robie duzo roznych rzeczy z wielu dzialek.

    > marzy mi sie wykozystywanie UMLa w pracy.
    > moze jakies wskazowki ?

    To moze poszukaj pracy gdzie potrzebny jest projektant/analityk ze
    znajomoscia UMLa. Znajomosc UML to wg mnie bardzo wartosciowa sprawa.

    Pozdrowka
    Pawel

  • 13. Data: 2002-03-08 23:11:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 08 Mar 2002 14:47:58 +0100, Pawel Hadam
    <P...@c...pl> zakodował:

    >Analityk natomiast czesto zalezy bardzo od systemow jakimi sie zajmuje,
    >tak wiec analitykiem systemow typu ERP, MRP i podobnych moze byc ktos z
    >wyksztalceniem ekonomisty w dziedzinie zarzadzania. Do systemow

    Brawo dla tego pana. Ale w tej firmie to się nie sprawdza (zresztą w
    niewielu się sprawdza).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2002-03-10 11:20:15
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Rafal Neumann napisal(a) Fri, 8 Mar 2002 00:45:42 +0100:
    >Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?I ktory ma lepiej

    Definicja tych pojec jest bardzo plynna. Mozna tu
    przeciez jeszcze dodac programiste wiodacego, kodera itp

    Ale tak z grubsza: projektant projektuje system.
    Programista implementuje projekt. W zaleznosci
    od kwalifikacji programisty, on tez moze projektowac
    system (moze ale nie musi),
    ale zawsze musi zaprojektowac program (plik zrodlowy).

    A taki koder zas nie ma prawa nawet programu zaprojektowac.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 15. Data: 2002-03-10 14:33:20
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    musi zaprojektowac program (plik zrodlowy).

    > A taki koder zas nie ma prawa nawet programu zaprojektowac.

    ale chyba łatwiej zaprojektowac program niz go napisac? przynajmniej mi sie
    tak wydaje

    Rafal Neumann

  • 16. Data: 2002-03-10 15:16:01
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Rafal Neumann napisał:
    [...]
    : ale chyba łatwiej zaprojektowac program niz go napisac? przynajmniej mi sie
    : tak wydaje

    A widziałeś kiedyś dobrze zaprojektowany program ?

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... And if you hear me talking on the wind

  • 17. Data: 2002-03-10 15:48:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Mar 2002 15:33:20 +0100, "Rafal Neumann"
    <n...@s...pl> zakodował:

    >ale chyba łatwiej zaprojektowac program niz go napisac? przynajmniej mi sie
    >tak wydaje

    To jesteś w duużym błędzie. Jak sądzisz, czy łatwiej zaprojektować
    budynek, czy go wybudować (mając projekt rozpisany na nuty)?
    Ile razy kląłeś na windows, office'a czy inne programy M$? Ile z tych
    razów było z powodu błędu programistycznego, a ile z błędu czy
    niedogodności funkcjonalnej? A w końcu to oprogramowanie tworzone
    przez potentata, z wieloletnim doświadczeniem którego stać na
    zatrudnienie najlepszych.
    Projektant musi mieć potężną wiedzę zarówno o programowaniu (bo musi
    wykonać dosyć dokładny opis techniczny) jak i z dziedziny, z której
    program tworzy (czyli np. finansach, księgowości, logistyce, czy o
    grach).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2002-03-11 06:39:45
    Od: "macso" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Pawel Hadam" <P...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Masz. Im wyzszy poziom abstrakcji tym mniej radykalne zmiany
    > technologiczne. Tak jak piszesz, pojawil sie UML i tyle, teraz bedzie
    > przerwa i cisza. Do czasow UMLa byly przez wiele lat inne notacje i
    > jakos sie sprawdzaly. UML nie wniosl tez jakiejs drastycznej rewolucji,
    > raczej usystematyzowanie tego co bylo tej pory i takie tam drobnostki.
    >
    > Programista za to czesto musi nadazac za technologia, narzedziami itp.

    nie znam się na programowaniu ani projektowaniu ale jak na to patrzę to mnie
    się coś nie zgadza. Jak to niby projektant ma nie nadążać?? Ten to dopiero
    musi być
    na czele peletonu a nawet przed :))
    No bo kto temu murzynowi powie co i jak robić ?? Co z tego że murzyn będzie
    miał
    w małym palcu wszystko. Jak na projekcie będą jakieś stare rozwiązania to
    przecież
    nowych nie zastosuje ( no chyba że zmieni projekt).

    macso

  • 19. Data: 2002-03-11 08:34:48
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> napisał w
    wiadomości news:2bun8uok2ekji0lice8dqgvde0qjt4v7ks@4ax.com...
    > Dnia 10 Mar 2002 21:27:26 +0100, <m...@p...onet.pl>
    > napisał(a):

    Grrrr....
    A wczesniej rzadzila prawica.
    A co to ma wspolnego z p.p.d???
    /p

    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 20. Data: 2002-03-11 08:39:31
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > Ja bym nic nie mowil. Mialem ostatnio taką sytuacje, no i kolega odpadl.
    > Powiedzieli, ze podchodzi to po kumoterstwo!!!!

    Bzdura. Powiedzieli, bo tak im bylo wygodnie i latwo wyeliminowac kandydata,
    ktory nie spelnial ich oczekiwan!!!