PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG-konsekwencje

  • 1. Data: 2002-03-07 21:05:49
    Temat: DG-konsekwencje
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczow :-))) .... chyba bede teraz czestym gosciem na
    grupie... mam tyle pytan! Sluchajcie, jesli prowadze DG - to odpowiadam
    calym swoim majatkiem za zobowiazania mojej ( jednoosobowej) firmy, prawda?
    a jesli cos sie nie uda? czy za zobowiazania mojej firmy beda odpowiadac moi
    najblizsi? chodzi mi o np brata, mame ( emerytke). ja nie mam swojej
    rodziny, a mieszkam w jednym mieszkaniu z mama, lecz dwa gospodarstwa....
    jak to jest? jesli zalicze kompletna plajte ( oby nie!!! :-)) ) to czy ich
    beda tez "scigac"?
    pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2002-03-08 08:53:42
    Temat: Re: DG-konsekwencje
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara M" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak to jest? jesli zalicze kompletna plajte ( oby nie!!! :-)) ) to czy ich

    Chyba powinnaś być częstszym gościem na pl.soc.prawo :-)

  • 3. Data: 2002-03-23 23:24:39
    Od: "Chester EM" <c...@f...pl>

    Użytkownik Barbara M <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6885b$alg$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > grupie... mam tyle pytan! Sluchajcie, jesli prowadze DG - to odpowiadam
    > calym swoim majatkiem za zobowiazania mojej ( jednoosobowej) firmy,

    Tak.

    > a jesli cos sie nie uda?

    Bywa, należy szukać innych rozwiązań.

    > czy za zobowiazania mojej firmy beda odpowiadac moi
    > najblizsi? chodzi mi o np brata, mame ( emerytke).

    Nie.
    Ty jesteś sprawcą. rodzina nie może odpowiadać za Twoje
    zobowiązania.
    Inaczej sprawa wygląda w przypadku małżeństwa bez rozdzielności
    majątkowej, ale to Ciebie nie dotyczy :-)

    Nie wiem dokładnie jak jest w przypadku posiadania dzieci.
    W przypadku smierci rodziców, zabezpieczenie interesu dzieci
    ma wyzszy priorytet od interesu wiezycieli. Nie mam pojecia jak jest
    z zywymi ;-)

    Chester EM