PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?

  • 1. Data: 2002-03-07 23:45:42
    Temat: Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?I ktory ma lepiej

    Rafal Neumann

  • 2. Data: 2002-03-08 01:35:51
    Od: "Kuki" <k...@s...pl-NOSPAM>

    Użytkownik "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?I ktory ma lepiej

    Analityk/projektant projektuje systemy komputerowe, a programista je koduje
    w konkretym języku, np. C++. Zarobki informatyków zależą od miasta, w którym
    mieszkają. I najlepiej ma się Wawa, potem Kraków, Poznań ...

    pozdr

  • 3. Data: 2002-03-08 08:12:40
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > Czym sie rozni analityk.projektant od programisty?

    Analityk - analizuje, np. potrzeby klienta,
    Projektant - projektuje, np. aplikacje/systemy, na bazie analizy,
    Programista - koduje je w wybranym jezyku/srodowisku wg projektu,

    > I ktory ma lepiej

    Ten, ktory sie "lepiej" ustawi. Jeden lubi sledzie, a drugi jak mu z
    geby jedzie :)

    Pozdrowka
    Pawel

  • 4. Data: 2002-03-08 09:21:43
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Programista - koduje je w wybranym jezyku/srodowisku wg projektu,

    > Ten, ktory sie "lepiej" ustawi. Jeden lubi sledzie, a drugi jak mu z

    a to ne jest troche tak jak z morazem i architektem ?
    mozna lubiec morowac, ale architekt to jest ktos.

    poza tym,chyba projektant i analityk nie musza tak
    nadazac za zmianami jezykow, technologii .
    ostatni pojawil sie UML ale chyba takich rewolucji jak
    w jezykach programowania nie ma.

    mam troche racji?
    MG

  • 6. Data: 2002-03-08 10:20:31
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > a to ne jest troche tak jak z morazem i architektem ?
    > mozna lubiec morowac, ale architekt to jest ktos.

    No jasne. Nie pisalem tego, bo to "wywyzsza" w pewien sposob jedno
    stanowisko ponad inne :) No ale tak jest w rzeczywistosci. Zazwyczaj
    projektant ma zespol programistow do dyspozycji i jest ich szefem
    czesto. Z czesto tez projektant robi swoje i daje programistom
    (murzynom) do wykonania (czarna robote).
    Twoje porownanie budowlane jest niezle:
    programista - murarz
    projektant - mistrz/brygadzista - taki co mowi JAK robic
    analityk - architekt - taki co mowi CO robic

    A poniewaz kolega zapytal: "I ktory ma lepiej" - to napisalem ze jeden
    lubi sledzie, inny... Sa ludzie, ktorzy lubia posiedziec w kodzie i
    popisac programy i maja satysfakcje z tego ze cos napisali i jakis ich
    program gdzies tam pracuje. A inni wola sie cieszyc z tego, ze zrobili
    jedynie projekt na papierze.
    Zazwyczaj tez pensje projektantow sa wyzsze niz programistow.

> [...]
    > nadazac za zmianami jezykow, technologii .
    > ostatni pojawil sie UML ale chyba takich rewolucji jak

    Masz. Im wyzszy poziom abstrakcji tym mniej radykalne zmiany
    technologiczne. Tak jak piszesz, pojawil sie UML i tyle, teraz bedzie
    przerwa i cisza. Do czasow UMLa byly przez wiele lat inne notacje i
    jakos sie sprawdzaly. UML nie wniosl tez jakiejs drastycznej rewolucji,
    raczej usystematyzowanie tego co bylo tej pory i takie tam drobnostki.

    Programista za to czesto musi nadazac za technologia, narzedziami itp.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2002-03-08 10:20:31
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > Zazwyczaj tez pensje projektantow sa wyzsze niz programistow.

    no wlasnie
    ja to jest w praktyce ?
    ile wyciaga projektant ile programista a ile analityk ?
    wiem, ze zalezy to od firmy ale np. w Comarchu ?

    jesli to nie super tajne ?
    jesli tak to g...@p...onet.pl

    MG

  • 7. Data: 2002-03-08 11:26:50
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > no wlasnie
    > ja to jest w praktyce ?
    > ile wyciaga projektant ile programista a ile analityk ?

    Mysle, ze tutaj warto zajrzec na popularne ostatnio listy plac
    prowadzone przez potrale o pracy. Sa tam dane wpisywane bezposrednio
    przez pracownikow. Wiec mozna sobie wyszukac np. programista, Krakow,
    firma prywatna i zobaczyc ile takowy zarabia.

    http://praca.onet.pl
    http://www.jobs.pl

    i pewnie cala masa innych, do ktorych linki beda na powyzszych.

    > wiem, ze zalezy to od firmy ale np. w Comarchu ?
    > jesli to nie super tajne ?
    > jesli tak to g...@p...onet.pl

    Na priva czy nie - kazda pensja jest tajna :))) W tej firmie mam pojecie
    tylko o swojej pensji. Tak wiec na to pytanie nie odpowiem, niestety.
    Moge jedynie przypuszczac, ze pensja rosnie
    programista->projektant->analityk.

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Prezentowane poglady sa osobistymi pogladami autora listu.

  • 8. Data: 2002-03-08 12:46:38
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pawel
    >
    > --
    > Prezentowane poglady sa osobistymi pogladami autora listu.

    dylomata z Ciebie.
    no dobra. ja tez bym sie nie przyznal.
    moze porozmawiamy o tym jak szybko wspiac sie po tych stopniach:
    > programista->projektant->analityk.

    ja programista bylem, teraz jestem anlitykiem systemowym.
    ale wbrew skojazeniom nie zajmuje sie rysowaniem ani projektowaniem.
    mam system ktorym sie opiekuje.
    znam jednak UMLa z PJWSTK.
    marzy mi sie wykozystywanie UMLa w pracy.

    moze jakies wskazowki ?

    MG

  • 9. Data: 2002-03-08 12:48:31
    Od: "Łukasz Lachowicz" <l...@e...prx.pl>

    > programista->projektant->analityk.

    Hm... to jakie tzreba skończyc studia żeby byc analitykiem lub projektantem?
    bo programistą to wiadomo jakie :)

    --
    ---
    Łukasz Lachowicz

  • 10. Data: 2002-03-08 13:02:15
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Hm... to jakie tzreba skończyc studia żeby byc analitykiem lub projektantem?
> [...]

    ja polecam PJWSTK
    masz tam UMLa
    prowadzenie projektow informatyznych
    zreszta poczytaj sobie