PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 71. Data: 2002-08-01 13:00:53
    Temat: Re: Czy z wykształceniemśrednim dostane prace czy zaws ze wyprzedzi mnie student?
    Od: c...@a...pl (Cezary Stypulkowski)

    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Thursday, August 01, 2002 2:46 PM
    Subject: Re: Czy z wykształceniemśrednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi
    mnie student?

    > "Poink" <p...@o...z.pl> wrote in message
    > >
    > [..]
    > ze nie jest wazne gdzie
    > ktos przebimbal pare lat, tylko to co faktycznie potrafi i jakim jest
    > czlowiekiem. To, ze ktos studiuje nie znaczy, ze jest inteligentny, madry
    > cudowny -

    i tym optymistycznym akcentem moze zakonczymy ta nudnawa juz dyskusje?

  • 72. Data: 2002-08-01 13:02:15
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "kingram" <k...@g...net> wrote in message

    > I jeszcze jedno - jak myslisz, ktory absolwent bedzie lepszy - ten z
    > serii 1500 absolwentow czy ten z 30-u z elitarnej szkoly?

    Nie, tym razem nie zdzierzylem. Wytlumacz mi eliternie wyksztalcony
    informatyku, dlaczego na olimpiadach programistycznych studenci UW, UWr czy
    AGH zdobywaja miejsca w pierwszej dziesiatce Europy, a przedstawiciele
    prywatnych uczelni nie sa notowani w czolowej piecdziesiatce zawodów
    wojewódzkich, w których startuja studentci i uczniowie szkól srednich.
    Dlaczego tak sie dzieje?

    Tomek Z.

  • 73. Data: 2002-08-01 13:04:42
    Od: kingram <k...@N...net>

    Tomek Zielinski wrote:

    <ciach>

> [...]
    > prywatnych uczelni nie sa notowani w czolowej piecdziesiatce zawodów
    > wojewódzkich, w których startuja studentci i uczniowie szkól srednich.

    Nie denerwuj sie i zdzierz nastepnym razem...
    Dlatego (co juz ze dwa razy wspomnialem), ze studenci Ci wybrali UW, UWr
    czy AGH a nie inne szkoly wyzsze (w tym elitarne prywatne)...
    To zalezy przede wszystkim od studentow (90%) a nie od uczelni (10%).

    Jesli mowimy o uczelniach prywatnych - to pomijajmy te, ktore zostaly
    zalozone przez wojka Kazka co to chcial sie szybko dorobic bo mu
    pietrucha na straganie przestala sie sprzedawac... OK?
    Ulzylo?
    Ponadto nie uwazam sie za elitarnie wyksztalconego informatyka, tylko za
    specjaliste w swojej dziedzinie wiedzy... Ponial?
    ;o)

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 74. Data: 2002-08-01 13:14:59
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > srodowisko, takie zainteresowania. Odpowiadaja mi awanse w zakresie
    jednego
    > pionu - bo to zdaje sie miales na mysli?

    hi hi - ach te studia - tak w zakresie jednego pionu i przede wszystkim
    finansowe ;)

  • 75. Data: 2002-08-01 13:29:31
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    kingram wrote:
    <ciach - wszystko - bo za daleko zaszlo w OT>
    [...]

    Jaki jest sens studiowania np. Informatyki gdzie za baze laboratorium
    sluza PC-ty chodzace na procesorach 286/386?
    Gdzie tego student po panstwowej uczelni pozniej uzyje?
    Ano sens jest taki, że informatyka jako nauka jest dziedziną
    TEORETYCZNĄ. I praktyczne sprawdzanie nabytej wiedzy może się odbywać w
    różny sposób. Ja podczas studiów np. przy nauce programowania
    obiektowego ćwiczyłem na Borland Turbo C na komputerach z 386, co nie
    przeszkodziło mi wcale w pracy zawodowej w programowaniu w Visual C++
    czy Visual Age for Java.
    Że już nie wspomnę o takich zagadnieniach jak projektowanie systemów,
    gdzie w ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek programowaniu!

    Na mojej uczelni (Politechnika Śląska w Gliwicach) nacisk był na
    zdobycie wiedzy teoretycznej - metody rozwiązywania problemów,
    algorytmika, metodologia programowania. Bardzo mi się to przydaje w
    pracy zawodowej - jestem projektantem-programistą.
    Dla kogoś, kto tej wiedzy teoretycznej nie posiada, samo doświadczenie
    zawodowe może się wydawać wystarczające. Ale napotka na taki problem,
    którego nie rozwiąże nie posiadając owej wiedzy. Zawsze można się
    dokształcić, prawda? Tylko nie zawsze wiadomo, jakie te braki w wiedzy
    są. Typowy przykład: żeby poprawić wydajność czasową jakiegoś procesu,
    często nie wystarczy wymiana procesora w komputerze, potrzebna jest
    analiza algorytmu pod względem złożoności obliczeniowej i jego
    optymalizacja, czy wręcz zastąpienie innym.

    Podsumowując: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, a nie
    to jakie środki techniczne ma do dyspozycji.

    Tomek

  • 76. Data: 2002-08-01 13:32:31
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > jednego
    >
    > hi hi - ach te studia - tak w zakresie jednego pionu i przede wszystkim
    > finansowe ;)

    :) Jesli o mnie chodzi - gitara gra

  • 77. Data: 2002-08-01 13:37:32
    Od: "Vetch" <v...@m...pl.REMOVETHIS>

    Hej !

    "kingram" <k...@N...net> wrote

    > Echh...
    >
    > Nie mialem j. polskiego na studiach jesli ci o to chodzi.
    > Aczkolwiek jak bedziesz mial WSZYSTKIE ksiazki Lem-a w domu i
    > przeczytasz je co najmniej po trzy razy kazda, to bedziemy mogli
    > podyskutowac na temat j. polskiego.

    Ale zanim do tego dojdzie, powinienes przeczytac te ksiazki
    jeszcze raz.

    Tym razem nieco uwazniej ;-)

    Vetch

  • 78. Data: 2002-08-01 13:38:56
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Cezary Stypulkowski" <c...@a...pl> wrote in message
    l.auchan.com...
    <cut>
    > i tym optymistycznym akcentem moze zakonczymy ta nudnawa juz dyskusje?
    Jesli o mnie chodzi, Czarku - to EOT

  • 79. Data: 2002-08-01 13:50:15
    Od: kingram <k...@N...net>

    "Tomasz L." wrote:
    <ciach>
    > Ano sens jest taki, ?e informatyka jako nauka jest dziedzin?
    > TEORETYCZN?.
    Z mojego punktu widzenia TEORETYCZNA dziedzina wiedzy przydaje sie
    bardzo czesto w rozwiazywaniu problemow TEORETYCZNYCH. Ma sie nijak do
    codziennego zycia informatyka w firmach. A chodzi w watku o zatrudnienie
    czlowieka ze srednim wyksztalceniem vs. z wyzszym.

    > Ja podczas studiów np. przy nauce programowania
    > obiektowego aewiczy?em na Borland Turbo C na komputerach z 386, co nie
    > przeszkodzi?o mi wcale w pracy zawodowej w programowaniu w Visual C++
    > czy Visual Age for Java.
    Ile czasu zajelo Ci przestawienie sie z Borlanda na M$? Jaja sobie
    robisz?
    Oczywistym jest ze koles ktory uczyl sie JUZ na uczelni Visual C++
    bedzie bil na glowe u potencjalnego pracodwacy czlowieka ktory sie
    uczyl, cytuje: "przy nauce programowania
    obiektowego aewiczy?em na Borland Turbo C na komputerach z 386".

    > ?e ju? nie wspomn? o takich zagadnieniach jak projektowanie systemów,
    > gdzie w ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek programowaniu!
    O tak. Ale tutaj poruszasz co najmniej 60% wiedzy TEORETYCZNEJ
    pojmowanej jako informatyka, ktora nie ma zwiazku z programowaniem.

    > Na mojej uczelni (Politechnika ?l?ska w Gliwicach) nacisk by? na
    > zdobycie wiedzy teoretycznej - metody rozwi?zywania problemów,
    > algorytmika, metodologia programowania.
    Nacisk ten pochodzil tylko i wylacznie z braku infrastruktury
    technicznie wspolczesnej.
    Co innego umiejetnosc radzenia sobie z przypadkami w zyciu a co innego
    wiedza teoretyczna na ten temat.

    > Dla kogo?, kto tej wiedzy teoretycznej nie posiada, samo do?wiadczenie
    > zawodowe mo?e si? wydawaae wystarczaj?ce. Ale napotka na taki problem,
    > którego nie rozwi??e nie posiadaj?c owej wiedzy. Zawsze mo?na si?
    > dokszta?ciae, prawda? Tylko nie zawsze wiadomo, jakie te braki w wiedzy
    > s?.
    Nie zgadzam sie z tym, cytuje: "Typowy przyk?ad: ?eby poprawiae wydajno?ae
    czasow? jakiego? procesu, cz?sto nie wystarczy wymiana procesora w
    komputerze, potrzebna jest analiza algorytmu pod wzgl?dem z?o?ono?ci
    obliczeniowej i jego optymalizacja, czy wr?cz zast?pienie innym."

    Teoretycznie moze i poprawne rozumowanie, majace sie jednakze nijak do
    rzeczywistosci.
    Zaloz bardziej banalny przyklad. W przedsiebiorstwie X u Pani Y w dziale
    ksiegowosci "przestal dzialac komputer". Analiza teoretyczna zjawiska
    doprowadza do koniecznosci wyczyszczenia klawiatury, a zwlaszcza w
    rejonie klawisza [ECS], bo Pani spozywala sniadanie nad klawiatura
    wlasnie (nie chcialo jej sie pojsc do kuchni i siegnac po talezyk).
    Teoria mowi o skierowaniu klawiatury do naprawy, i wyczyszczeniu tejze
    (klawisza [ESC]).
    Praktyka weryfikuje to zagadnienie. Nastepuje wymiana calej klawiatury,
    poniewaz koszt jej zakupu jest DUZO nizszy niz czas i praca potrzebna na
    wyczyszczenie czytaj: naprawienie starej i umozliwienie pani Y dalszej
    pracy od ktorej moga zalezec wyniki finansowe przedsiebiorstwa.

    Tego typu interpretacji TEORII jak to nazywasz nie dowiesz sie na
    studiach. Weryfikuje to praca i codzienne zycie...

    > Podsumowuj?c: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, a nie
    > to jakie ?rodki techniczne ma do dyspozycji.
    Podsumowujac: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, majac
    do dyspozycji odpowiednie srodki techniczne.

  • 80. Data: 2002-08-01 13:51:43
    Od: kingram <k...@N...net>

    Vetch wrote:
    <ciach>

    > Ale zanim do tego dojdzie, powinienes przeczytac te ksiazki
    > jeszcze raz.
    >
    > Tym razem nieco uwazniej ;-)
    >
    > Vetch

    Niechybnie masz calkowita racje...