PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 61. Data: 2002-08-01 11:52:34
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    news:aib71i$2b3$1@news.onet.pl...
    > Pracodawcy tez tak
    > sobie
    >
    > hi hi - ale student ma szanse na awans pionowy, ty raczej tylko na poziomy
    > :)
    Blad w zalozeniu. To zalezy, kto wybral sobie jaka droge zawodowa. Mnie
    odpowiada bycie, jak ktos tu ladnie zauwazyl w jakims poscie - specem przez
    iles tam lat. Lubie to i tu sie widze - nie mam apiracji do bycia managerem
    tak samo, jak nie mam aspiracji do bycia pielegniarka. Taki zawod, takie
    srodowisko, takie zainteresowania. Odpowiadaja mi awanse w zakresie jednego
    pionu - bo to zdaje sie miales na mysli?
    pozdr
    /p

  • 62. Data: 2002-08-01 12:00:28
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > Pracodawcy tez tak
    > sobie
    >
    > No i pamiwetaj - ty inwestujesz w doswiadczenie, student w wyksztalcenie.

    Tylko ze moja inwestycja procentuje.

    >Sa
    > rozne zawody i rozne stanowiska. Niektore wcale nie wymagaja papierka i
    > wiedzy teoretycznej a li tylko praktyczna.

    Nie da sie zaprzeczyc.

    > Czesc ludzi uwaza ze mozna polaczyc praktyke zawodowa z wyksztalcenie
    > studiujac zaocznie...

    Racja - tylko ze nie mam na to czasu, zreszta papiery ze szkolen zawodowych
    tez sa dosc wazne - jesli mam zaplacic 10 tys rocznie za bude, to wole te 10
    tys. wylozyc na 4 - 5 szkolen z zakresu zagadnien, ktorymi sie zajmuje, lub
    pojechac z jednym, ktorego na rynku jak na lekarstwo i uderzac do firmy
    posiadajacej specyficzna platforme. Studentow na rynku pracy jest mnostwo -
    fachowcow wcale nie tak wielu. Kwestia wyboru - studenci bez doswiadczenia
    nawet w mojej firmie pracuja za szmal, za ktory dzis bym nie wstal z wyra -
    smutna prawda, niestety.
    /p

  • 63. Data: 2002-08-01 12:17:10
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl>

    > ROTFL. No i nie wiem koles, czy mam sie obrazic czy nie? Co ty wiesz o
    > kulturze osobistej, ktora ja reprezentuje? Moze sprecyzuj laskawie,
    dlaczego
    > ludzie po studiach maja wyzsza - niporownywalnie zreszta - kulture ode
    mnie?

    O twojej kulturze osobistej wiem niewiele, wiem natomiast ze latwo sie
    denerwujesz, a co za tym idzie nie nadajesz sie na stanowiska kierownicze.
    Nie pisalem tez o tobie tylko o grupach spolecznych. Dalej nie zrozumiales
    faktu, ze biorac 100 os. z wyksztalceniem srednim i 100 z wyzszym napewno
    przytlaczajaca wiekszosc ludzi poradzi sobie z problemami po studiach.
    Zauwaz ze ci z wyksztalceniem wyzszym zaliczaja sie do tych ze srednim - to
    jest szczebelek w ich rozwoju, natomiast w rozwoju osoby poprzestajacej na
    szkole sredniej jest to koniec edukacji.
    Jesli dalej tego nie rozumiesz to moze tak. Jest 10 os. ze srednim i 10 z
    wyzszym. Razem 20. Z tego 20 skonczylo szkole srednia a 10 wyzsza. Wiec
    dlaczego mialo by byc tak ze gorzej wykwalifikowani maja miec rowne szanse z
    tymi lepiej wykwalifikowanymi skoro jest ich wiecej ?
    Zauwaz rowniez fakt ze nie masz mozliwosci pisac obiektywnie o studentach
    skoro nim nie byles. A ja bedac studentem juz ponad 3 lata (jeden rok na
    innym kierunku) moge napisac o szkole sredniej.

    >Moze sprecyzuj laskawie, dlaczego
    > ludzie po studiach maja wyzsza - niporownywalnie zreszta - kulture ode
    mnie?

    W szkole sredniej masz codzienny kontakt z osobami ktorzy skonczyli studia
    (mgr)
    Na uczelni wyzszej z profesorami, doktorami. Sprawdza sie stare powiedzenie
    "z jakim przystajesz takim sie stajesz". A w twoim przypadku, jesli jestes
    wypuszczony na niszczacy psychike rynek nieprzygotowany do zycia tak jak
    absolwenci uczelni wyzszych sprawdza sie powiedzenie o wronach i krakaniu
    razem z nimi.

    > Uaaaaaaaa - sorry za to ziewniecie, ale zycia to ty nie znasz. W tej
    chwili
    > ja (facet ktory ma pracownika socjalnego i technika informatyka zrobionego
    > ZDZ-tach) mam dostep do technologii, ktorych ty zapewne nie zobaczysz na
    > oczy, a w zespole w ktorym pracuje na 6 osob 2 ma wyzsze - nie koniecznie
    > informatyczne zreszta.

    Mysle ze zakladanie z gory tego do czego mam dostep a do czego nie jest
    kolejnym przykladem na to, ze nie jestes osoba ktorej kultura osobista miala
    okazje wyksztalcic sie na wyzszej uczelni. Od razu przypominaja mi sie
    potyczki slowne i wyzwiska ze sredniej szkoly, ktore mam okazje porownac z
    bytowaniem wsrod innych stodentow (Ty niestety takiej mozliwosci nigdy nie
    miales)

    > Param sie z roznymi problemami i radze sobie z nimi jakos, moi kumple
    > rowniez. Malo tego, moi znajomi z bardzo powaznych firm, zajmujacy sie
    > daleko powazniejszymi sprawami niz ja, zeby bylo smieszniej tez zakonczyli
    > na techniku, i uwazaja, ze to wystarczy.

    Jak juz pisalem, w moim przykladzie zalozylem ze 5% osob ze srednim nadaje
    sie lepiej do tego samego co Ci z wyksztalceniem wyzszym. Jest to moze z
    "czapki" ale tak mniejwiecej uczy mnie doswiadczenie. Sam bedac na III roku
    informatyki na UZ (byla PZ) widze czego sie tam na uczylem a czego nauczylem
    sie w domu. Nalezy jednak pamietac ze okres studiow to miedzy innymi okras
    rozwijania swoich umiejetnosci pozaprogramowym (np. w postaci hobby -
    grafika, administracja sieciami itd.) Na to przewaznie nie maja szansy Ci,
    ktorzy decyduja sie isc do pracy na 8 godzin dziennnie i zmagac z nia
    fizycznie lub psychicznie (stres) do tego stopnia, ze po powrocie do domu
    mozna tylko isc spac albo dziabnac sobie 3 piwka przy telewizorze
    przelaczajac programy co 8 sekund.

    > I wiesz co? Pracodawcy tez tak
    > uwazaja, bo zatrudniaja nas, a nie tych wspanialych studentow, ktorzy
    sobie
    > ze wszystkim radza. Coz, witamy na rynku pracy.

    Tego nawet nie trzeba komentowac. Wogole nie wiem czy byl sens pisania tego
    calego posta jak czytam to stwierdzenie.

    poink
    gg 1000666

  • 64. Data: 2002-08-01 12:28:43
    Od: kingram <k...@g...net>

    <ciach - wszystko - bo za daleko zaszlo w OT>

    Masz wiele racji w tym co mowisz.
    Ja mam wiele racji w tym co mowie.
    Wiec gdzie tkwi problem?

    Jak mozna porownywac Panstwowe molochy do malych uczelni prywatnych?
    Przeciez na utrzymanie Panstwowych lozy KAZDY legalnie pracujacy
    obywatel RP. Wiesz co jest w podstawowym zapisie ministra edukacji
    udzielajacego zezwolenia na istnienie szkole prywatnej?
    Ze nigdy nie bedzie sie ubiegac o jakakolwiek forme subwencji ze strony
    skarbu panstwa.

    Zgadzam sie gdy mowisz ze poziom wyksztalcenia weryfikuje rynek.
    Tyle ze przy zatrudnianiu dochodzi do rozmowy kwalifikacyjnej do ktorej
    "papierek" byl jedynie przepustka. I rozmowa kwalifikacyjna (jak sama
    nazwa wskazuje) decyduje o przyjeciu do pracy delikwenta X a nie
    delikwenta Y. Nie liczy sie wtedy jaka uczelnie skonczyl, poniewaz
    pracodawca podczas rozmowy poznaje osobowosc i mozliwosci przyszlego
    pracownika.

    Nadal twierdze ze nie mozna porownywac uczelni panstwowych do
    prywatnych.
    Tak jak nie mozna porownywac Huty Katowice do prywatnych zakladow
    metalurgicznych w Kozubniku.
    O Hucie Katowice slyszal KAZDY a o tej firemce z Kozubnika?
    Owszem slyszeli Ci ktorzy mieli taka ochote. I zapewniam Cie ze w
    wiekszosci produktow, elastycznosci, dochodowosci - ta mala firemka bije
    na glowe ta duza panstwowa.

    Chociazby moja dzialka IT.
    Uczylem sie tego co bylo nowoczesne, co rokowalo nadzieje na rozwoj w
    skali kilku lat, mialem dostep do takich cudeniek techniki o ktorych
    studenci na panstwoych uczelniach mogli jedynie pomarzyc (albo zdobyc
    wlasnym sumptem). Tylko dlatego ze placilem za to slono i moja uczelnia
    konkurowala o prestiz z innymi (podpowiem ze w moim roku dyplomowym w
    rankingu Wprost zajela 3-ie miesjce wsrod uczelni niepanstwowych),
    moglem naprawde nabywac wiedze w kierkunku ktory mnie interesowal.
    Jaki jest sens studiowania np. Informatyki gdzie za baze laboratorium
    sluza PC-ty chodzace na procesorach 286/386?
    Gdzie tego student po panstwowej uczelni pozniej uzyje?
    I jeszcze jedno - jak myslisz, ktory absolwent bedzie lepszy - ten z
    serii 1500 absolwentow czy ten z 30-u z elitarnej szkoly?

    Fakty sa takie jakie przytaczasz. Ale ja jestem bardziej niz ty
    futurologicznie nastawiony do "branzy edukacyjnej". To jest cos czego
    brakuje nadal na uczelniach panstwowych. Wybieganie mysla naprzod.
    Przykladow niedaleko szukac. Zmierzamy do kapitalizmu wolno-rynkowego,
    nieprawdaz? No to popatrz za ocean na USA, popatrz na GB.: Harvard,
    Yalle, Cambridge, Oxford - mowi ci to cos?
    Notabene - ten profesor z ktorym rozmawialem, zyskal swiatowa slawe nie
    dzieki PG im. Wincentego Pstrowskiego ale dzieki Prywatnemu
    Uniwersytetowi Tokijskiemu gdzie mogl opublikowac swoje kontrowersyjne
    dla Grona z PG prace.
    Nadal pytam co i do czego chcesz porownywac?
    Chociazby wymiana zagraniczna studentow. Kontrakty o wspolpracy z
    uczelniami zachodnimi.
    Dosyc tego OT.

    Mialo byc o szansach na znalezienie pracy czlowieka z wyksztalceniem
    srednim vs. z wyksztalceniem wyzszym.
    W Polsce jest ciezko - wszyscy nauczeni jestesmy (niektorzy: bylismy)
    odpie.... roboty, wiec CV w dziale HR "kazdej liczacej sie firmy" bez
    "papierka" o wyzszym laduje w koszu. Nikt sie nie bedzie przykladal do
    zbadania osobiscie fachowosci delikwenta.
    Na pocieszenie podam ze w mojej ostatniej polskiej pracy, moim szefem
    (dzial IT) byl czlowiek bez wyksztalcenia sredniego. Nie skonczyl szkoly
    bo go nudzila. Zaczal sam czytac i studiowac (bo taki sens ma to slowo)
    materialy dotyczace branzy. Pozniej zaczal kodowac, wreszcie
    programowac, i tak dzieki zgromadzonej wiedzy fachowej i umiejetnosciom
    praktycznym zostal menedzerem dzialu IT w calkiem sporej firmie z
    branzy.

    Glowa do gory, facet ktory go zatrudnil nie patrzyl na "papierki" tylko
    mial jaj tam gdzie je powienien miec.

    ;o)

    A co do tozsamosci rozmowcy - place za czas polaczenia online z
    internetem i jesli nie jestes laskaw sam sie przedstawic z imienia i
    nazwiska - to juz Twoj problem.
    Szanuje Cie i twoje opinie i twoje zdanie, a zatem przyloz sie i
    przynajmniej nastepnym razem nie popelniaj literowek...
    Przeczytaj swoja odpowiedz ze trzy razy i postaraj sie poprawic czeskie
    bledy. Ciezko sie takie cos czyta.

    A mialo byc EOT.

    W sumie - zapraszam takze na priv-a. Ale juz z imieniem i nazwiskiem.

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 65. Data: 2002-08-01 12:30:31
    Od: kingram <k...@N...net>

    Vetch wrote:

    > pewnie najlepsze stopnie miales z polskiego ?
    > ;-)
    >
    > Vetch
    Echh...

    Nie mialem j. polskiego na studiach jesli ci o to chodzi.
    Aczkolwiek jak bedziesz mial WSZYSTKIE ksiazki Lem-a w domu i
    przeczytasz je co najmniej po trzy razy kazda, to bedziemy mogli
    podyskutowac na temat j. polskiego.

    A na razie...

  • 66. Data: 2002-08-01 12:35:37
    Od: kingram <k...@N...net>

    AMRA wrote:
    <ciach>
    > nie nie - stanowczo za duzo zajmuje odpisywanie na te dlugasne lmaile ;)

    Chrzanisz...
    ;o)

  • 67. Data: 2002-08-01 12:40:02
    Od: kingram <k...@N...net>

    Slavo wrote:

    <ciach>

    > uaaaa.... i mo?e b?dzie lepszy wynik ni? w?tek o formacie CV jako za??cznika
    > z grudnia 2000, hehe.... ;-))))
    >
    > pozdrowka, slavo

    No to pozwolmy mu sie rozwijac...
    ;o))

  • 68. Data: 2002-08-01 12:46:33
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Poink" <p...@o...z.pl> wrote in message

    > O twojej kulturze osobistej wiem niewiele, wiem natomiast ze latwo sie
    > denerwujesz, a co za tym idzie nie nadajesz sie na stanowiska kierownicze.

    Zawsze moge byc nerwowym kierownikiem.

> [...]
    > faktu, ze biorac 100 os. z wyksztalceniem srednim i 100 z wyzszym napewno
    > przytlaczajaca wiekszosc ludzi poradzi sobie z problemami po studiach.

    Na pewno? A co ci daje te pewnosc?

    > Zauwaz ze ci z wyksztalceniem wyzszym zaliczaja sie do tych ze srednim -
    > jest szczebelek w ich rozwoju, natomiast w rozwoju osoby poprzestajacej na
    > szkole sredniej jest to koniec edukacji.

    Ok, ja zrobilem 2 szkoly, czas nauki o pol roku krotszy niz studia,
    zagadnienia z matmy ktore przerabialem bily zagadnienia ktore przerabiali
    kolesie na polibudzie bialostockiej - ot taki kaprys pani mgr ktora nie
    wiedziala, ze za wysokie progi na niestudenckie nogi.

> [...]
    > dlaczego mialo by byc tak ze gorzej wykwalifikowani maja miec rowne szanse
    > tymi lepiej wykwalifikowanymi skoro jest ich wiecej ?

    A kto mowi ze sa gorzej wykwalifikowani? Mylisz kwalifikacje z papierkiem.

    > Zauwaz rowniez fakt ze nie masz mozliwosci pisac obiektywnie o studentach
    > skoro nim nie byles. A ja bedac studentem juz ponad 3 lata (jeden rok na
    > innym kierunku) moge napisac o szkole sredniej.

    Blablabla - za to wyobraz sobie kilku studentow znam - moge ci przedstawic
    ludzi ktorzy na cale te studia pluja, pracujac jako informole i chca po
    prostu miec papier.

> [...]
    > Na uczelni wyzszej z profesorami, doktorami. Sprawdza sie stare
    powiedzenie
    > "z jakim przystajesz takim sie stajesz".

    Znaczy przestajesz z profesorami - stajesz sie profesorem, tak? Bo taka jest
    twoja logika. Dla twojej wiadomosci, jako prac soc miale zajecia glownie z
    doktorami i profesorami z dorobkiem naukowym, bazgrzacymi ksiazki ktorych
    nikt nie czytal, i poza swoja waska dziedzina wiedzy nie majacymi zupelnie
    nic do powiedzenia.
    Myslisz ze na wykladach profesor przekaze ci wiecej wiedzy niz doktor lub
    magister?

> [...]
    > absolwenci uczelni wyzszych sprawdza sie powiedzenie o wronach i krakaniu

    No wiec ja jestem majacym dobra prace leszczem wypuszczonym na niszczacy
    psychike (swoja droga coz za ladne okreslenie) rynek pracy, a ty kim
    jestes?? Wg mnie niedowartosciowanym studencikiem, nie majacym na tym rynku
    szans, ale pocieszajacym sie, ze jest lepszy, bo piec lat chlal z kolesiami
    i kul na amfie przed kolami (bez urazy ale wiekszosc studentow ktorych ja
    znam bawi sie wlasnie w ten sposob)

> [...]
    miala
    > okazje wyksztalcic sie na wyzszej uczelni.

    Jasne, powiedz ze nie mam racji, moj ty kulturalny kolego.

> [...]
    > potyczki slowne i wyzwiska ze sredniej szkoly, ktore mam okazje porownac z
    > bytowaniem wsrod innych stodentow (Ty niestety takiej mozliwosci nigdy

    Az mi sie zrobilo zal samego siebie. Tak, nie mialem okazji bytowac ze
    studentami. Rozbrajasz mnie swoimi stwierdzeniami, ale skoro ten sposob
    dowartoscowywania sie dobrze wplywa na twoje samopoczuie - nie krepuj sie.

    > Jak juz pisalem, w moim przykladzie zalozylem ze 5% osob ze srednim nadaje
    > sie lepiej do tego samego co Ci z wyksztalceniem wyzszym. Jest to moze z
    > "czapki" ale tak mniejwiecej uczy mnie doswiadczenie.

    Zakladam, ze tego doswiadczenia nie masz zbyt wiele.

> [...]
    > fizycznie lub psychicznie (stres) do tego stopnia, ze po powrocie do domu
    > mozna tylko isc spac albo dziabnac sobie 3 piwka przy telewizorze

    A ja sie uczylem latek pare, i dobrze sie bawilem, rozwijajac
    zainteresowania pozazawodowe. I po pracy mialem mnostwo czasu - teraz
    zreszta tez mam.

    > sobie
    >
    > Tego nawet nie trzeba komentowac. Wogole nie wiem czy byl sens pisania
    tego
    > calego posta jak czytam to stwierdzenie.
    Mysle ze nie bylo - jak podrosniesz to zrozumiesz, ze nie jest wazne gdzie
    ktos przebimbal pare lat, tylko to co faktycznie potrafi i jakim jest
    czlowiekiem. To, ze ktos studiuje nie znaczy, ze jest inteligentny, madry i
    cudowny - ale jak powiedzialem, skoro musisz sie jakos dowartosciowac....
    Pogadamy za pare latek, jak cie sie juz ten siwy wlos od psychicznych
    osmiogodzinnych zmagan sypnie i poznasz troche zycia, panie student.
    /p

  • 69. Data: 2002-08-01 12:47:58
    Od: kingram <k...@N...net>

    dynio wrote:

    <ciach>

    > Wroble cwierkaja o wprowadzeniu odpowiedzialnosci firm softwere'owych
    > za dzialanie produktu (dotyczy USA) - czuje tu jakies powiazania.
    > A moze sie myle (?)
    > d.
    Che, che...
    Nie przejdzie...
    Firma znana jako M$ nie dopusci do tego... ;o)
    A moze Slavo ma inne zdanie?

  • 70. Data: 2002-08-01 12:56:35
    Od: kingram <k...@N...net>

    ZoLT wrote:
    <ciach - prawie wszystko...>
    > A mo?e si? myle i nie zauwa?am pomocy dla osób z wykszta?eceniem ?rednim?
    > Przepraszam za niespójno?c posta by?o to spowodowane niema?ym
    > podenerwowaniem:-)
    > Pozdrawiam

    Luzik.
    Bylbym kpem gdybym nie odpowiedzial Tworcy tak pomyslnie rozwijajacego
    sie watku...
    Flowa do gory i jesli chodzi o szukanie pracy - podstawowa zada brzmi -
    nie poddwawj sie.
    Widac firma ktora takie ogloszenie zamiescila nie zna sie za bardzo na
    rzeczy.
    Sam mam wyzsze techniczne z branzy IT.
    Ale moim szefem (jak to bylem wspomnialem w ktoryms z pod-postow) w
    ostatniej polskiej pracy byl gosc ktory nie mial nawet wyksztalcenia
    sredniego.
    Facet byl szefem dzialu IT - pozwol ze zacytuje:
[...]

    Podkreslam raz jeszcze - nie ma znaczenia dla tych ktorzy to rozumieja -
    jakim "wyksztalceniem" sie legitymujesz, ale to co potrafisz i kim
    jestes.
    Tzn. Czy jestes w stanie rozwiazac problem w ciagu godziny a nie jak
    inni w ciagu dwoch dni?
    O tym nie decyduje wyksztalcenie...