PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy wolno pracować 24h na dobę ???

  • 21. Data: 2005-07-22 10:44:30
    Temat: Re: Czy wolno pracować 24h na dobę ???
    Od: "Pionier" <o...@p...onet.pl>

    Maciek Sobczyk napisał: > Użytkownik "Pionier"
    <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ps.com...
    > Witam.
    > Czy wolno pracować 24h na dobę?
    >
    > wolno, tylko że po 8 jesteś mało wydajny, po 12 jesteś niewydajny, po 16
    > jesteś nieżywy a po 24 jesteś zombie.

    Napewno tak jest tylko co rozumiesz pod pojęciem wydajny?? Np.zamiast
    dwóch pracowników dwóch zus-ów pracodawca płaci jeden zus i nie
    płaci nadgodzin. Cyfry nie kłamią w oczach pracodawcy wszystko gra
    takie rozwiązanie jest dla niego opłacalniejsze i jesteś wydajny jak
    mało kto oczywiście ekonomicznie bo fizycznie jesteś dętka.Druga
    strona medalu to to że odbierasz jedno miejsce pracy na rynku i
    wzrasta bezrobocie itd. itp.

  • 22. Data: 2005-07-22 10:46:50
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Pionier napisał(a):
> [...]
    > takie rozwiązanie jest dla niego opłacalniejsze i jesteś wydajny jak
    > mało kto oczywiście ekonomicznie bo fizycznie jesteś dętka.
    Popelniasz blad z powodu przemeczenia, pracodawca na tym traci
    finansowo, wiec przestaje byc to wydajne ekonomicznie

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 23. Data: 2005-07-22 10:59:32
    Od: "Pionier" <o...@p...onet.pl>

    > Popelniasz blad z powodu przemeczenia, pracodawca na tym traci
    > finansowo, wiec przestaje byc to wydajne ekonomicznie

    Jestem kasjerem więc jak popełnie błąd załużmy przy wydawaniu
    reszty to przy rozliczeniu zmiany tych pieniędzy mi braknie a więc
    zostaną mi potrącone z wypłaty. I kto tu traci ??? Napewno nie
    pracodawca.

  • 24. Data: 2005-07-22 11:10:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: badzio [Fri, 22 Jul 2005 12:46:50 +0200]:

    > Popelniasz blad z powodu przemeczenia, pracodawca na tym traci
    > finansowo, wiec przestaje byc to wydajne ekonomicznie

    Tacy pracodawcy zasadniczo maja to w nosie, po prostu
    potraci Ci to z pensji i jemu sie dalej zgadza ;>

    Kira

  • 25. Data: 2005-07-22 11:48:21
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Pionier" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Maciek Sobczyk napisał: > Użytkownik "Pionier"
    ps.com...

    >Napewno tak jest tylko co rozumiesz pod pojęciem wydajny??
    Wydajny, czyli dobrze wykonujący swoją pracę, kreatywny tam gdzie trzeba być
    kreatywnym i trzymający się standardów, tam gdzie trzeba się ich trzymać.
    Wykonujący swoją pracę w taki sposób, że wartość lub jakość wyników co
    najmniej nie spada.
    Co najmniej w niewielkim stopniu niezadowolony z pracy. Posiadający rezerwy
    na wypadek wydarzeń krytycznych. Co najmniej nie mający zdania na temat, czy
    wiąże swoją przyszłość z firmą.

> [...]
    >takie rozwiązanie jest dla niego opłacalniejsze i jesteś wydajny jak
    >mało kto oczywiście ekonomicznie bo fizycznie jesteś dętka.

    Kompletnie nie patrzyłem na to od tej strony, to co myśli pracodawca
    niewiele mnie obchodzi. Obchodzi mnie tylko to, czy jestem gotów pracować w
    poniżających mnie warunkach.

    > Druga
    >strona medalu to to że odbierasz jedno miejsce pracy na rynku i
    >wzrasta bezrobocie itd. itp.

    Jeśli zatrudniam się jako osoba pracująca lub na skutek
    awansu/degradacji/przesunięcia to bezrobocie nie spada. Jeśli zatrudniam się
    jako bezrobotny to bezrobocie spada. A jeśli zatrudniam się na stanowisko, z
    którego odszedł inny pracownik to bezrobocie spada (jeśli pracownik
    przeszedł na inne stanowisko/firmy) lub jest niezmienne (jeśli pracownik
    staje się bezrobotny).

  • 26. Data: 2005-07-22 12:13:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3f37.0000010a.42e0e764@newsgate.onet.pl g...@w...pl
    <g...@w...pl> pisze:

    > no jasne, że przy wysokim bezrobociu prace trzeba szanować
    A przy niskim? ;)

    Jotte

  • 27. Data: 2005-07-22 12:32:37
    Od: g...@w...pl

    no jasne, że przy wysokim bezrobociu prace trzeba szanować, ale szanowanie
    pracy, moim zdaniem, nie jest rownoznaczne z tym, aby dawać sobą pomiatać

  • 28. Data: 2005-07-22 15:24:42
    Od: "michal" <6...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości:

    > A jak sprzedam, to Ty zweryfikujesz swój?

    Napisz do mnie za miesiąc, to może dam Ci bardziej chodliwy towar... :))

    > A czy Ty będziesz tyrał jak XIX-wieczny robotnik, pozwalał się poniżać i
    > wykorzystywać? I jak długo to wytrzymasz? Do zawału?

    Jestem podrugiej stronie bariery, życze zdrowia - szczerze
    michał

  • 29. Data: 2005-07-22 15:35:12
    Od: "michal" <6...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" napisał:

    > Dlaczego "zawsze"?
    > Klasyczny dualizm poglądów na temat rynku pracy: pracodawcy są złymi
    > tyranami, pracownicy są biednymi niewolnikami. Nawet gdyby tak faktycznie
    > było, to jak ktoś mądry mawiał, to nie tyran tworzy niewoników, tylko
    > niewolnicy tyranów.
    > Powyższa reguła sprawdza się w pełnej rozciągłości.

    Tłumaczyłem grupowiczowi, co moim zdaniem powinien zrobić TERAZ, żeby mieć
    pracę. Podał dwie możliwe opcje w jego zsięgu.

    Jeśli uważasz, że teraz jest pora na rewolucję, żeby zmienić coś NA
    PRZESTRZENI DZIEJÓW i utrzeć nosa tyranom, to sobie rób tę rewolucję. Więcej
    zwolenników zdobedziesz na innej grupie...

    pozdrowienia
    michał

  • 30. Data: 2005-07-22 15:39:18
    Od: "michal" <6...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte"napisał:

    > A przy niskim? ;)

    A przy niskim masz większą szansę znaleźć inną przacę... A przy braku ludzi
    do pracy, możesz zmiekczać szefa... :)))
    pozdrawiam
    michał