PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z rozliczeniem delegacji - prowizje bankowe

  • 1. Data: 2005-07-21 17:21:35
    Temat: Problem z rozliczeniem delegacji - prowizje bankowe
    Od: "Krzysiek 'blondi' Tobias" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Odbylem wlasnie moja pierwsza zagraniczna podroz sluzbowa (do Chorwacji, 7
    dni). Przed wyjazdem pracodawca przelal mi na konto zaliczke w PLN. Na
    miejscu w Chorwacji podejmowalem pieniadze z bankomatu, ta operacja zwiazana
    byla z pobraniem prowizji przez moj bank.

    Pracodawca nie chce mi tej prowizji rozliczyc jako koszty zwiazane z
    delegacja (przedstawiam odpowiednie wyciagi.z banku).

    Prosilbym o rade.
    Dla mnie sytuacja jest co najmniej watpliwa, wynika z niej, ze powinienem
    jechac do Chorwacji z gotowka (HRK) w kieszeni.

    Przy okazji jeszcze jedno pytanie:
    Stawka ryczaltu-diety w Chorwacji podana jest w USD, zaliczke dostalem w
    PLN, na miejscu placilem za wszystko w HRK. Czy koszty rozliczac opierajac
    sie o kursy walut wg PLN ?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-07-21 18:06:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 21 Jul 2005 19:21:35 +0200, "Krzysiek 'blondi'
    Tobias" <w...@p...onet.pl> zakodował:

    >Prosilbym o rade.
    >Dla mnie sytuacja jest co najmniej watpliwa, wynika z niej, ze powinienem
    >jechac do Chorwacji z gotowka (HRK) w kieszeni.

    W sumie taka jest prawda. Albo dostajesz odpowiednią walutę, albo
    używasz firmowej karty kredytowej - i pracodawca wtedy sobie wlicza
    prowizję w koszty. Skoro dostałeś zaliczkę w PLN, to pracodawcę nie
    interesuje, co z nimi zrobisz - czy kupisz u cinkciarza na miejscu po
    astronomicznym kursie lokalną walutę, czy wyciągniesz ją ze ściany
    płaczu, czy kupisz za otrzymane PLN kolumbijskie peso, bo ich kurs
    akurat w Chorwacji jest opłacalny.

    >Stawka ryczaltu-diety w Chorwacji podana jest w USD, zaliczke dostalem w
    >PLN, na miejscu placilem za wszystko w HRK. Czy koszty rozliczac opierajac
    >sie o kursy walut wg PLN ?

    HRK nie ma nic do rzeczy - nie musisz tej diety wydawać na miejscu
    (możesz z Polski wziąć konserwy albo płatki i mleko UHT). Przelicza
    się USD na PLN po kursie średnim NBP z dnia rozliczenia delegacji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-07-21 18:29:42
    Od: "Krzysiek 'blondi' Tobias" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > astronomicznym kursie lokalną walutę, czy wyciągniesz ją ze ściany
    > płaczu, czy kupisz za otrzymane PLN kolumbijskie peso, bo ich kurs

    No to lipa :/
    Przy okazji gratuluje bogatej wyobrazni :)

    pozdrawiam,
    Krzysiek