PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w CV umieszczać namiar do firmy gdzie się aktualnie pracuje?

  • 1. Data: 2002-05-20 12:42:19
    Temat: Czy w CV umieszczać namiar do firmy gdzie się aktualnie pracuje?
    Od: "KaeL" <K...@...pl_nospam>

    Witam,

    Czy umieszczacie w CV nazwę firmy w której aktualnie pracujecie?
    Ja tak robię, ale ostatnio zacząłem być ostrożny. Np. można było znaleźć w
    prasie artykuły, że firmy pośredniczące stają się coraz bardziej agresywne
    (presja rynku...) i od razu dają te dane firmom oferującym stanowisko. Poza
    tym dowiedziałem się, że agencja obsługująca moją aktualną firmę zaraz by
    mojemu szefowi o tym powiedziała (że szukam)!

    A więc może nie pisać, gdzie się obecnie pracuje?

    Pozdrawiam, KaeL

  • 2. Data: 2002-05-20 12:55:30
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik KaeL napisał:
> [...]
    > mojemu szefowi o tym powiedziała (że szukam)!
    >
    > A więc może nie pisać, gdzie się obecnie pracuje?

    Coś napisać musisz. Jeżeli firma rekrutująca pracowników tak
    postępuje,postaraj się zdobyć na to dowody, np. sprowokuj taką sytuację
    dotyczącą osób niezależnych i sprawdź jak zadziałają. IMO firma HH
    reprezentuje interes pracodawcy i kieruje się skutecznoscią. Jeżeli
    skuteczność jest osiągana z naruszeniem zasad etyki zawodowej, to etyka
    zawodowa jest traktowana jako zbyteczny balast.

    Ujawnienie faktu, że pracowałeś, gdzie pracowałeś (twój przyszły
    pracodawca może zostać potraktowany jako podkupujący pracownika koledze)
    nie będzie dla Ciebie korzystne, dodatkowo zawsze stanowi pretekst do
    wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym - za podawanie
    fałszywych danych.

    Dogbert

  • 3. Data: 2002-05-21 10:21:22
    Od: "Jacek" <1...@w...pl>

    <ciach>

    Absolutnie NIE PODAWAĆ, pisać można o wielkości firmy, zakresie obowiązków i
    branży w jakiej działa firma w której aktualnie pracujesz.
    Pamiętaj, że "nic nie jest bardziej polskie, niż bezinteresowna zawiść",
    a polski kapitalizm, to latynoski /bez urazy/ chłam w najgorszym wydaniu.

    pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2002-05-22 06:58:42
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > a polski kapitalizm, to latynoski /bez urazy/ chłam w najgorszym wydaniu.

    ????
    I co pojdziesz na rozmowe ( w co watpie) , kandydat na Pracodawcę zapyta
    gdzie Pan dziś pracuje, a Ty na to " nie powiem " ???
    Chyba troszke tego, odrealniłeś sie...

    Wojtek

  • 5. Data: 2002-05-22 09:26:05
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > I co pojdziesz na rozmowe ( w co watpie) , kandydat na Pracodawcę zapyta
    > gdzie Pan dziś pracuje, a Ty na to " nie powiem " ???
    > Chyba troszke tego, odrealniłeś sie...

    Ja uważam, że nie należy podawać. A gdy zostaniesz zapytany o nazwę firmy
    możesz odpowiedzieć, że nie powiesz bo w przypadku telefonu ze strony
    pracodawcy do twojej firmy ty byłyś natychmiast zwolniony. Wiedząc jaka jest
    sytuacja na rynku pracy jest to logiczne wytłumaczenie, tym bardziej że
    ewentualnego przyszłego pracodawcy nie powinno interesować gdzie aktualnie
    pracujesz. Liczą się Twoje umiejętności, zakres obowiązków w aktualnej pracy
    i stanowisko które zajmujesz.

    zdrówko
    wm

  • 6. Data: 2002-05-22 10:57:20
    Od: "Jacek" <1...@w...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I co pojdziesz na rozmowe ( w co watpie) , kandydat na Pracodawcę zapyta
    > gdzie Pan dziś pracuje, a Ty na to " nie powiem " ???

    Słusznie, że wątpisz, bo obecnie sam zajmuję się m.in. rekrutacją i nie
    szukam pracy ;-)
    Ja oczywiście nigdy, nie informuję pracodawców o kandydatach do nowej roboty
    i ich wizycie u mnie, co
    nie znaczy, że inni tego nie robią. Ale, jeżeli Ty twierdzisz inaczej, to
    znaczy, że sam jesteś daleki od poczucia rzeczywistości i zrozumienia
    układów na rynku pracy. Szczególnie dotyczy to dużych zagranicznych firm,
    działających w tej samej branży. Przykład z życia:
    znajomy z koncernu samochodowego pojechał na rozmowę do innej dużej firmy,
    dotyczy stanowiska kierowniczego i po powrocie do macierzystego
    przedsiębiorstwa czekała go nieprzyjemna rozmowa z dyrektorem. Świat jest
    mały, a często ludzie z wydziałów zarządzania zasobami ludzkimi, różnych
    firm
    uczestniczą razem w szkoleniach i doskonale się znają, wystarczy wtedy
    telefon do kolegi z którym kilka miesięcy temu wspólnie piło się piwko.
    Jacek