PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
    From: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to prawda?
    Date: Mon, 22 Dec 2003 09:56:46 +0000 (UTC)

    Marek <m...@g...pl> napisał(a):

    > Jasne. Tylko, że to wszystko jest możliwe tylko w kraju, w którym ludzie
    > mają osczędności. Jak masz zrobić oszczędności, jeżeli twoja pensja całymi
    > latami nijak się ma do kosztów utrzymania. Nie mam wcale na myśli życia
    > ponad stan, tylko rozsądne minimum np. oboje pracownicy budżetowi, małe
    > mieszkanie, dziecko na utrzymaniu, bez samochodu.

    Wszystko sie zgadza, tylko Ty widzisz recepte na problem poprzez zwiekszanie
    obciazen tych, ktorzy jeszcze maja prace oraz dociazanie tych, ktorzy te prace
    im daja. Zasilki, socjale...to wszystko nie bierze sie z powietrza, ktos musi
    dac te pieniadze, ktore po drodze ida na utrzymanie calego aparatu zajmujacego
    sie ich sciagnieciem i rozdysponowaniem. Do koncowego odbiorcy trafia nikly
    procent faktycznie sciagnietych kwot.
    Ty i Twoja zona macie naprzyklad potezne przymusowe oszczednosci
    (zus),nieoprocentowane i marnotrawione przez ich obecnych dysponentow, z
    ktorych skorzystacie prawdopodobnie w w niklym procencie w nieokreslonej
    przyszlosci.
    W jednym z postow dalem przyklad, o co powinno sie walczyc, jesli chodzi o
    kamien u nogi, jakim jest zus.
    Pomysl, jaka katastrofa dla zatrudniajacego cie na etacie malego pracodawcy
    jest twoja 2 tygodniowa choroba. To tez jest bandytyzm, wplywajacy na wzrost
    bezrobocia. Pomys o tym, ze 1/12 twojego rocznego czasu pracy na etacie to
    platny urlop oraz koniecznosc zastapienia twojej osoby w tym czasie.
    Kodeks pracy i zus to najwieksi wrogowie bezrobotnych, uniemozliwiajacy im
    powrot do normalnego zycia. (wlasciwie nam, bo od roku nie mam pracy).

    A pamietaj, ze najszybciej reagujacymi na potrzeby rynku poprzez zwiekszanie
    io zmniejszanie zatrudnienia, powinni byc wlasnie mali pracodawcy, dla ktorych
    jednoczesnie wlasnie wspomniane bariery sa najwiekszym problemem i stanowia
    najwieksze koszty w ich dzialalnosci.
    Duze koncerny rzadza sie innymi prawami i wskaznikami i reaguja powoli.
    w wielu przypadkach maja sztywne wytyczne (np kwota obrotu rocznego na jednego
    zatrudnionego) i nie sa w stanie z tygodnia na tydzien zonglowac zatrudnieniem.
    Sadze ze i ty i ja szukamy niestety podobnego , duzego pracodawcy, poniewaz u
    mniejszego nie jestesmy specjalnie potrzebni. I mniejszy, czytajac nasze CV
    nie zaryzykuje, tylko zatrudni kogos mniej doswiadczonego ale za to znajacego
    lepiej jezyki i z zalozenia majacego mniejsze wymagania finansowe (nas o nie
    rzadko sie pyta, bo rzadko dochodzi do rozmow).
    Ratunkiem jest zmiana przepisow a nie socjal

    pzdr
    kzrysztof