PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
    From: "GreG" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to prawda?
    Date: Sun, 21 Dec 2003 19:58:29 -0000

    "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> wrote in message
    news:bs4rvo$knj$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca rozumiem pytanie. Czy mogę prosić jaśniej..

    Zrozumiales:) Odpowiedziales na nie posrednio w dalszej czesci postu.

    > No, na Hawajach jeszcze nie byłem. Ale to ciekawy kierunek..
    > Czy oszczędzam na swoich pracownikach by zarobić na tę wycieczkę?.. Hm..
    > Punkt widzenia zależy oczywiście od punktu siedzenia.. Jeśli pytasz o to,
    > czy mógłbym im płacić więcej to na dziś odpowiedź brzmi - tak, mógłbym.

    To teraz powiedz, czy gdybys mogl placic im na starcie mniej to placilbys?

    > Mam jednak świadomość, że za 3 miesiące ta odpowiedź może być inna a wtedy
    im
    > znacznie trudniej zabrać.. I zastanawiam się po co wtedy miałbym ich
    > zatrudniać jesli bym sam na tym nie zarabiał?..

    OK. Rozumiem, ze dajesz premie, by zrekompensowac im odpowiednio nizsze
    standardowe wynagrodzenie, gdy obawy sprzed 3 miesiecy sie nie potwierdza.

    > zarzadzanie...?
    >
    > I znów nie do końca rozumiem pytania..

    Chodzi mi o to, czy pracodawca w dzisiejszych czasach ma "ludzka dusze".
    Zaraz ktos mnie wysmieje, ale dawanie jak najmniej (vide co napisales, ze
    sprzataczce
    placilbyc minimum minimorum) nie rodzi dobrego odruchu u pracownika, nie
    sprawia
    ze pracuje dokladniej, wydajniej, ze traktuje prace jako przymus.
    Rozwazam czysto teoretycznie, mamy w koncu place minimalna i system
    premiowania.
    Ale czy oferta 800zl brutto + premia nie konczy sie tylko tym pierwszym
    skladnikiem,
    niezaleznie od tego jak stara sie pracownik?

    Wreszcie odnosnie tej sprzataczki w nawiazaniu do mojego pierwszego postu:
    dlaczego jej praca zasluguje tylko na wynagrodzenie na poziomie wegetacji?

    Pozdro
    GreG