PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy prawnie wiazace wezwanie? › Re: Czy prawnie wiazace wezwanie?
    From: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy prawnie wiazace wezwanie?
    Date: Wed, 28 Jan 2004 22:42:57 +0100
    Sender: f...@o...pl@tf58.internetdsl.tpnet.pl

    SQLwysyn [s...@w...pI] pisze:

    >Akapit z porozumienia o rozwiazaniu umowy o prace.
    >
    >"Brak stawiennictwa pracownika do pracy w przypadku odwołania przez
    >pracodawcę zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub zaniechanie kontaktu
    >z pracodawcą przez nieodbieranie rozmów telefonicznych przychodzących od
    >pracodawcy i skierowanych na numer telefonu podany przez pracownika do
    >kontaktu, stanowić będzie ciężkie naruszenie obowiązków pracownika,
    >równoznaczne z odmówieniem swiadczenia pracy oraz skutkować może
    >rozwiązaniem umowy o pracę na podstawie art. 52 kodeksu pracy"
    [...]
> [...]

    Nie odpowiem, czy tak można, ale to wygląda po pierwszym rzucie oka jak
    jakiś surrealizm, jak dowcip krążący mailami po firmie.
    Te dokładnie sprecyzowane i dookreślone sformułowania najbardziej mi się
    podobają, są nieudolne, w stylu nibyurzędowego języka, albo jakby ktoś
    chciał bardzo mądrze wypaść: "nieodbieranie rozmów telefonicznych
    **przychodzących >>od pracodawcy** i skierowanych na numer telefonu podany
    przez pracownika do kontaktu" (niby wiadomo o co chodzi, ale tak wyrażone
    w taki pokrętny sposób, że pewnie autor nie mógł się wysłowć.
    Jak mi się podobają takie pisma! Czy szefem jest jakiś były milicjant, czy
    też prawnik sobie głowę łamie jak tu mieć możliwosć dyscyplinarnego
    pozbycia się pracownika?
    Oczywiście pracodawca powinien jakoś dać znać o odwołaniu -
    korespondencyjnie?

    --

    Jerzy