PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może zmusić mnie do podpisania odpowiedzialności ?

  • 1. Data: 2008-09-22 15:59:33
    Temat: Czy pracodawca może zmusić mnie do podpisania odpowiedzialności ?
    Od: qnick <q...@w...op.pl>

    Sytuacja wygląda tak:

    Pracodawca chce mnie zmusić abym podpisał odpowiedzialność materialną na
    wyposażenie serwisu (narzędzia specjalne i inne rzeczy). Wyposażenie to
    wisi sobie na ścianach lub spoczywa na regałach i nie jest w żaden
    sposób zabezpieczone przed kradzieżą. Pomieszczenie w którym to się
    znajduje nie jest zamykane po moim wyjściu i mają do niego dostęp inne
    osoby (sprzątaczki, pracodawca i inne "postronne"). Odbyłem już rozmowę
    z pracodawcą na której poinformowałem go, że odpowiedzialności nie
    podpisze, a on mi powiedział, że daje sprawę do radcy prawnego i dostanę
    pismo o tym że mam to wszystko przejąć.

    A teraz pytanie : Czy ma możliwość zmuszenia mnie do podpisania ?
    A jeśli tak to na podstawie jakich przepisów ?

    Jeszcze jedna cenna uwaga jest taka, że miałbym to przejąć na dwa
    miesiące, bo moje stanowisko pracy jest likwidowane i związku z tym
    jestem na trzymiesięcznym wypowiedzeniu od 01.09.2008 r. do 30.11.2008r.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-22 16:13:40
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qnick" <q...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > Sytuacja wygląda tak:

    Już się zastanawiałm czy to nie jakis troll? ta sytuacja jest śmieszna
    Jak moga cię zmusić do podpisania? rozpalonym żelazem?
    Ta firma wygląda na taka która lubi podokuczać odchodzącym pracownikom.
    Pewnie premii i tak nie dostaniesz. skoro kończysz tam pracę to zadzwoń do
    PIPu przedstaw się własnym nazwiskiem i popros o poradę

  • 3. Data: 2008-09-22 16:26:48
    Od: qnick <q...@w...op.pl>

    tama pisze:
> [...]
    > Pewnie premii i tak nie dostaniesz. skoro kończysz tam pracę to zadzwoń do
    > PIPu przedstaw się własnym nazwiskiem i popros o poradę

    Niestety to taka firma. A sytuacja rzeczywiście śmieszna ale niestety
    prawdziwa. A z PIP'em rozważam takie posunięcie i chyba tak zrobię.

  • 4. Data: 2008-09-22 16:58:38
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > podpisze, a on mi powiedział, że daje sprawę do radcy prawnego i
    > dostanę pismo o tym że mam to wszystko przejąć.

    Nie tylko nie podpisuj "odpowiedzialności" ale również jakiegokolwiek
    protokołu przekazania, powierzenia czy jak by się to tam nie nazywało. Nawet
    zamknięcie pomieszczenia nie załatwia sprawy. Odpowiedzialność to sobie
    można przejmować tylko wtedy, gdy dostęp do sprzętu i całego pomieszczenia
    jest ściśle limitowany i sformalizowany (kraty, plombowanie itp sprawy -
    myślę, że doświadczeni magazynierzy podpowiedzą, co jest wymagane). To nie
    są przelewki - cwaniaczek będzie miał klucze, rozbroi alarm, wyniesie Ci coś
    w nocy i jesteś up... o ile gdziekolwiek na papierze będzie ślad, że o takie
    i takie mienie miałeś dbać.
    Oczywiście nie ma takiej możliwości, żeby Cię zmusić do podpisania jakiegoś
    papieru, niezależnie od tego ilu radców prawnych będzie Cię straszyć tym czy
    tamtym. Na ew. pismo w tej sprawie możesz grzecznie odpowiedzieć, dbając o
    zarejestrowanie Twojej, odmownej oczywiście, odpowiedzi. Może przydać się w
    Sądzie Pracy, którym się to wszystko może skończyć, gdy pracodawca w rewanżu
    będzie próbował wręczyć Ci dyscyplinarkę i w którym oczywiście przegra,
    skoro jesteś na wypowiedzeniu.

    e.

  • 5. Data: 2008-09-22 17:04:24
    Od: qnick <q...@w...op.pl>

    entroper pisze:
> [...]
    > będzie próbował wręczyć Ci dyscyplinarkę i w którym oczywiście przegra,

    I tak mam zamiar postąpić jak piszesz. A o odpowiedzialności
    magazynowej też mam pojęcie bo mamy podpisaną u niego we trzech od kilku
    lat ale do niej nie ma zastrzeżeń. Tej na pewno mu nie podpisze niech
    sobie d...pka szuka gdzie indziej. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-09-22 17:05:24
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "qnick" <> napisał w wiadomości news:gb8fdp$ghk$1@news.onet.pl...

> [...]
    > miesiące, bo moje stanowisko pracy jest likwidowane i związku z tym jestem
    > na trzymiesięcznym wypowiedzeniu od 01.09.2008 r. do 30.11.2008r.

    Witam!

    Na Twoim miejscu wybrałbym jedno z 2 wyjść:

    1) powiedziałbym pracodawcy, żeby się w dupę pocałował albo
    2) zaproponowałbym, żeby podał Ciebie do sądu pracy, jeśli chce Cię do
    czegoś zmusić.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 7. Data: 2008-09-22 17:12:21
    Od: qnick <q...@w...op.pl>

    zenek pisze:

    > 1) powiedziałbym pracodawcy, żeby się w dupę pocałował albo

    To usłyszał już dziś ale w mniej ostrych słowach.
    > 2) zaproponowałbym, żeby podał Ciebie do sądu pracy, jeśli chce Cię do
    > czegoś zmusić.

    To niech on zaproponuje to pójdziemy pogadać

    Ciekawe tylko czy dyscyplinarnie mnie może zwolnić bo na wypowiedzeniu
    już jestem ?

    A może mu chodzi o odprawę,żeby nie wypłacać ?
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-09-22 19:06:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb8jm8$tlf$1@news.onet.pl qnick <q...@w...op.pl>
    pisze:

> [...]
    > jestem ?
    > A może mu chodzi o odprawę,żeby nie wypłacać ?
    Myślę, że jemu chodzić może o frajera, podejrzewam, że w tym mieniu są
    jakieś przewały, albo maja być.
    Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia w winy pracownika jest możliwe także
    podczas biegu wypowiedzenia.
    Nic nie podpisuj i nic na gębę.
    Poczekaj na polecenie na piśmie.
    Następnie pisemnie zgłoś swoje zastrzeżenia.
    Potwierdzając odebranie pisma - zawsze data (sugeruję także adnotację w
    rodzaju "niniejszym kwituję odebranie pisma").

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-09-22 19:07:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    qnick wrote:

    > To usłyszał już dziś ale w mniej ostrych słowach.
    >
    > To niech on zaproponuje to pójdziemy pogadać
    >>

    > Ciekawe tylko czy dyscyplinarnie mnie może zwolnić bo na wypowiedzeniu
    > już jestem ?

    Nie wolno mu (chociaż może :D).

    Być może wolno by było mu zwolnić ciebie w trybie normalnym, ze względu na
    utratę zaufania itd.., ale to też kontrowersyjna sprawa, zwłaszcza jak
    weźmie się pod uwagę to że te rzeczy są niezabezpieczone.

    No ale ty już jesteś na zwolnieniu, więc reasumując - może ci cmoknąć.

    p. m.

  • 10. Data: 2008-09-22 19:08:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 22 Sep 2008 17:59:33 +0200, qnick <q...@w...op.pl> wrote:

    > A teraz pytanie : Czy ma możliwość zmuszenia mnie do podpisania ?
    Nie.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356