PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może.........

  • 1. Data: 2002-01-24 09:06:17
    Temat: Czy pracodawca może.........
    Od: "Paulus" <P...@b...pl>

    Witam
    Jest taka sytuacja
    kończy sie umowa na czas okreslony do konca stycznia.
    Czy pracodawca ma prawo (moze) wyslac pracownika na przymusowy urlop
    wypoczynkowy w celu jego wykorzystania ?
    Pracownik ma jeszcze kilka dni urlopu i chciałby dostać ekwiwalent .
    Jakie wyjscie znalezc z tej sytuacji.
    moze ktos byl w podobnej sytuacji ?
    pozdrawiam
    Paulus

  • 2. Data: 2002-01-24 10:16:24
    Temat: Re: Czy pracodawca może.........
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Paulus" <P...@b...pl> napisał w

[...]

    Pracodawca ma OBOWIAZEK udzielenia urlopu, ekwiwalent jest odstepstwem od
    zasad, a nie norma.

    : Jakie wyjscie znalezc z tej sytuacji.

    Wykorzystac urlop na poszukiwanie nowej pracy.

    --
    gryjas

  • 3. Data: 2002-01-24 10:38:10
    Od: "Paulus" <P...@b...pl>

    Witam

    > Pracodawca ma OBOWIAZEK udzielenia urlopu, ekwiwalent jest odstepstwem od
    > zasad, a nie norma.
    Dzieki za odpowiedź ale chodzi o to, że pracownik nie chce iść na urlop
    tylko chce dostać ekwiwalent.
    a pracodawca kaze mu wykorzystać urlop.

    Czy pracownik moze sie uprzec przy swoim ?
    pozdrawiam
    Paulus

  • 4. Data: 2002-01-24 11:21:30
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    Był kiedyś artukuł na stronach www.prosperum.pl napisany przez prawnika z
    firmy SEKA, gdzie twierdził, iz pracodawca nie może zmusić pracownika do
    wykorzystania urlopu.
    Jest to prawo pracownika, ale nie obowiązek.
    Niestety artykułu dzis tam nie znalazłem.
    Proponuje zadzwonić do PIPu , tam zawsze sa prawnicy dajacy rady free of
    charge:)

    Pozdrawiam
    Quba

  • 5. Data: 2002-01-24 14:39:05
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

[...]

    :
    : Czy pracownik moze sie uprzec przy swoim ?

    Nie moze, bo pracodawca wykonuje obowiazek.

    --
    gryjas

  • 6. Data: 2002-01-24 14:39:11
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "kuba93" <N...@p...onet.pl> napisał

[...]

    Ten prawnik powinien sie nauczyc czytac teksty ze zrozumieniem. Pracodawca
    ma obowiazej udzielenia urlopu, poniewaz chodzi o wypoczynek i regeneracje
    organizmu pracownika - taki jest cel urlopu i po to zostal on ustanowiony.
    Jest to prawo niezbywalne - nie mozna go przeniesc na kogos innego.
    Ekwiwalent moze byc zaplacony wylacznie w przypadku, gdy z waznych przyczyn
    pracodawca nie mogl udzielic pracownikowi urlopu. Pracownik nie moze nie
    skorzystac z urlopu, bo pracodawca po prostu nie dopusci go do swiadczenia
    pracy i bedzie dzialal zgodnie z prawem.

    --
    gryjas

  • 7. Data: 2002-01-24 17:55:33
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    Moim zdaniem pracodawca nie moze Cie wyslac na przymusowy urlop, bo
    przymusowy urlop nie bedzie w zadnym wypadku sluzyl regeneracji sil ani
    wypoczynkowi.
    Ponadto komentarz do k.p. (C.H.Becka) mowi:
    "...Brak wyraznej zgody pracownika na udzielenie mu zaleglego urlpu w
    okresie wypowiedzenia nie rodzi automatycznie po jego stronie rozszczenia o
    ekwiwalent za nie wykorzystany urlop, gdyz konieczne jest przeprowadzenie
    przez niego dowodu, ze mimo nieswiadczenia pracy i pobierania wynagrodzenia
    w okresie wypowiedzenia, traktowanego przez zakład pracy jako faza
    rownoczesnego korzystania z urlopu wypoczynkowego, pozostawal w gotowosci do
    wykonywania pracy, a zaklad pracy go nie dopuszczal "(orz. SN z 5.02.1991, I
    PR 407/90, OSNCP 1993, Nr 1-2, poz.22)
    Jesli dobrze to zrozumialam jesli pracodawca kaze Ci wziac urlop, a Ty tego
    nie chcesz zrobic i przychodzisz do pracy i umiesz to udowodnic, to
    pracodawca powninien Ci wyplacic ekwiwalent.
    Ama

  • 8. Data: 2002-01-30 10:21:43
    Od: "Hal" <h...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem pracodawca nie moze Cie wyslac na przymusowy urlop, bo
    > przymusowy urlop nie bedzie w zadnym wypadku sluzyl regeneracji sil ani
    > wypoczynkowi.

    Witam,
    czy dotyczy to takze zaleglego urlopu?
    Czy tez np. pracodawca wyslac pracownika na zalegly urlop, jesli
    wypowiedzenie konczy sie 30. kwietnia?

    pozdrawiam,
    Krzysztof