PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie a ubezpiczenia spoleczne

  • 1. Data: 2002-01-24 00:32:34
    Temat: umowa zlecenie a ubezpiczenia spoleczne
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    czy istnieje obowiązek ubezpiczenia spolecznego zleceniobiorcy
    umowa-zlecenie na 15 dni) ktory pracuje u innego pracodawcy na umowe o
    prace???
    czy jet to dobrowolne? lub moze zleceniodawca o tym decyduje?
    pomozcie, prosze :-))

  • 2. Data: 2002-01-24 11:59:36
    Temat: Re: umowa zlecenie a ubezpiczenia spoleczne
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Jeżeli ze stosunku pracy zarabiasz przynajmniej 760,00 zł i od tej kwoty
    masz odprowadzany ZUS, to od umowy zlecenie z tobą nie odprowadza się już
    ZUSu ( wraunek jest to umowa z innym pracodawcą) Jedynie płaci się
    ubezpiezenie zdrowotne o które pomniejsza się zaliczkę na podatek dochodowy.
    Nie jest to w gesti pracodawcy, tylko reguluje to ustawa o ZUSie

    Aga

  • 3. Data: 2002-05-07 15:54:37
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@p...onet.pl>

    Osobnik znany jako "Kalisz" <k...@l...com.pl> raczył wystukać:

> [...]
    > ubezpiezenie zdrowotne o które pomniejsza się zaliczkę na podatek dochodowy.
    > Nie jest to w gesti pracodawcy, tylko reguluje to ustawa o ZUSie

    A jak jest gdy pracuje się (w moim przypadku) na umowę zlecenie (płatne
    od liczby przepracowanych godzin) przedłużaną co miesiąc, pracodawca
    płaci ubezpieczenie zdrowotne, ZUS itd.? Czy przysługuje mi w takim
    przypadku płatne zwolnienie L4? Pracuję już na tej zasadzie ponad dwa
    lata... Czy takie "zatrudnianie" jest zgodne z przepisami?... Pracę
    wykonuję taką samą jak osoby pracujące na umowę o pracę (8 godz., często
    trzeba zostawać dłużej)... Czy jest jakiś limit godzin pracy np. w
    tygodniu? Gwoli wyjaśnienia: o otat dopytuję się od roku (cały czas
    jestem zbywany wymówkami i nie zanosi się na zmiany "na lepsze"... :((
    Jak dla mnie jest to perfidne wykorzystywanie przez pracodawcę ogólnej
    mizerii na rynku (branża informatyczna), na cały zespół 3/4 osób pracują
    na takich zasadach... Co sądzicie o takich "praktykach"?

    Tell me that I'm a sinner
    Lay me down again
    I need a soft flesh bed
    My lust must be fed
    (C) My Dying Bride - "The Whore, the cook and the mother"