PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy nadchodzi następny obwał rynku pracy? › Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Date: Thu, 26 Feb 2004 15:25:47 +0000 (UTC)

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > no wlasnie - "jak mi opowiadali starsi czlonkowie rodziny". Porozmawiaj
    zatem z
    > mlodszymi i popytaj o czarowne poranki w kolejce pod miesnym, o wielodniowe
    > kolejki pod sklepami AGD, o kartki na mieso, maslo, czekolade, cukier,
    benzyne,
    > buty i inne towary.

    Odpowiadam hurtem na oba posty pod moim adresem, bo oba są na równym poziomie.
    Nie nazywaj każdego niezadowolonego frustratem, a najlepiej jedź do wsi
    popegeerowskiej, najlepiej gdzieś na ścianie wschodniej i powiedz mieszkańcom,
    że są frustratami. Tylko najlepiej wykrzycz to z daleka, wsiądź do samochodu
    i uciekaj. Najlepiej nie wyłączaj silnika, bo możesz potem nie zdążyć
    go zapalić.
    Ja też stałem w kolejkach po towary kartkowe, ale powiem, że z dwojga złego
    wolę mieć kartki, a mieć pracę, niż nie mieć pracy, a towary oglądać
    tylko przez szybę.

    > A policzyles, o ile wzrosnie skladka ZUS, zeby utrzymac dodatkowych 5 mln
    > rencistow? Pomyslales, ze oznaczac to bedzie kolejne zwolnienia, bo
    pracodawcow
    > przestanie byc stac na pracownikow?

    co ty pleciesz? czy zrozumiałeć w ogóle problem, który poruszyłem??
    nie chodzi o dodatkowe 5 mln. rencistów, ale to, że za chwilę bezrobocie
    może wzrosnąć o ponad 1,5 mln. i będzie PONAD PIĘĆ MILIONÓW BEZROBOTNYCH,
    a z tego większość bez prawa do zasiłku. Kto będzie wtedy ustalał reguły
    gry na rynku pracy - pracownik i bezrobotny czy pracodawca

    > a tak, tak - zdecydowanie lepiej bylo przed 1989. Byl porzadek - kazdy
    dostawal
    > swoje kartki, odstal swoje w kolejkach. Jak mial szczescie, to nawet
    paszport n
    > jeden wyjazd dostal. A co do roboty - zapis w konstytucji gwarantowal
    obowiazek
    > pracy. Niezle bylo, prawda? Dopiero ten wredny Balcerowicz namieszal i
    balagan
    > zrobil. Bo w koncu pelne polki i majaca wartosc zlotowka to
    drobiazgi. "Uklady"
    > z ekspedientkami i kolejki byly znacznie lepsze, nieprawdaz?

    nie mam siły tego komentować, ręce i gacie opadają, ważne, że ty masz pracę
    i stać ciebie na te wszystkie towary i luzik, że inni nie mają nawet na
    podstwowe otrzymanie to nieważne

    > Kolejny malolat ...
    dzięki za komplement, ale być może jestem starszy niż ty

    > komunista,
    znowu schemat: chce mieć pracę to komunista
    co te media od 1989-go zrobiły ludziom z mózgów - a jaka znieczulica
    się rozwija

    >nie pamietajacy czasow sprzed 1989, ale zabierajac
    > glos w dyskusji...
    właśnie pamiętający, że mimo braków w sklepach i kartek, żyło się spokojniej
    bez troski o jutro

    >Dobrze byloby takich wysylac do Korei Pln na staz...

    No właśnie. Następne miejsce gdzie dyskutantów wysyła się do Korei Płn.
    Sam sobie jedź bo widzę, że preferujesz mocne wrażenia, a nie spokojne
    życie bez strachu i trosk o jutro.
    A propos stażu, to może pracujesz w jakiejś wielkiej korporacji gdzie
    8 godzin pracuje się tylko będąc na urlopie?

    Marek