PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest jakaś rozsądna alternatywa? › Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
  • Data: 2003-04-16 19:11:04
    Temat: Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    Od: "sviodo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > po czwarte: za godzine w Mcd jak ci zaplaca $5 to mozesz sie uwazac za
    > szczesliwego (i w podobnych placowkach), a jak siedzisz w okienku na
    > autostradzie czy parkingu i pobierasz kase od ludzi, to dostajesz $4
    > za godzine (przynajmniej w okolicach gdzie mieszkam).

    Ja mieszkalem w usa tylko jak sie uczylem, ale pamietam ze jest cos takiego
    jak minimalna stawka za godzine czyli np. 5.75 i mniej po prostu nie mozna
    zaplacic. No chyba ze nieformalnie, ale McD tak zrobic nie moze. A przy
    okienku to sie chyba zarabia lepiej niz w kuchni.
    Jak widac my polacy opowiesci snuc umiemy.

    > po piate: tutaj nie mozesz liczyc ze ci ktos cos da. nawet jak masz
    > ciezka fizyczna prace, to musisz zachrzaniac niezle. przyjedz i
    > popatrz na meksykanow, ktorzy nie maja zadnego wyksztalcenia i pracuja
    > fizycznie. przyjedz i zobacz, jak zyja, jak mieszkaja i jak pracuja.
    >
    > moze wtedy pozbedzies sie zludzen.

    A polacy to niby jak pracuja? Najczesciej wlasnie tak jak meksykanie i
    dlatego czasami sie do rodakow nie przyznajemy.

    > PS: zreszta, co mnie to. uwazasz ze w usa taki raj - emigruj, tak jak
    > setki tysiecy przed toba. sam sie przekonasz jak tu rzeczywistosc
    > wyglada.

    Do usa warto emigrowac tylko jesli pracujesz w polsce fizycznie - moje
    zdanie. Zostac tam pracujac fizycznie, tylko jesli nie chcesz wiele od
    zycia.
    A przy okazji - nigdy nie bedzie cie za ta prace stac na to, zeby poslac
    dziecko na studia.

    --
    Radek