PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest jakaś rozsądna alternatywa? › Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
  • Data: 2003-04-16 20:59:52
    Temat: Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "sviodo" <s...@w...pl> wrote in message
    news:b7k9t5$9in$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ja mieszkalem w usa tylko jak sie uczylem, ale pamietam ze jest cos
    takiego
    > jak minimalna stawka za godzine czyli np. 5.75 i mniej po prostu nie mozna
    > zaplacic. No chyba ze nieformalnie, ale McD tak zrobic nie moze. A przy
    > okienku to sie chyba zarabia lepiej niz w kuchni.
    > Jak widac my polacy opowiesci snuc umiemy.

    5.75 brutto. Jak odejmiesz podatki to wyjdzie znacznie mniej niż wspomniane
    4.

    > A polacy to niby jak pracuja? Najczesciej wlasnie tak jak meksykanie i
    > dlatego czasami sie do rodakow nie przyznajemy.

    Polacy różnie pracują. Znam takich co są profesorami na amerykańskich
    uczelniach,prawnikami, lekarzami wykształconymi w Stanach jak i w Polsce, a
    w Stanach karierę zaczynali od zera.
    Jednym się udaje innym nie. Tylko, że ci którym się udaje tym się nie
    chwalą, może dlatego mniej ich widać.

    > Do usa warto emigrowac tylko jesli pracujesz w polsce fizycznie - moje
    > zdanie. Zostac tam pracujac fizycznie, tylko jesli nie chcesz wiele od
    > zycia.

    Życie w Stanach jest łatwiejsze. Inne są proporcje wydatków.
    Natomiast to nie wiąże się z łatwiejszą (czasami godniejszą) pracą.

    Jeśli ma się pracę, da się żyć, bez względu na to, czy ona jest fizyczna,
    czy nie.
    natomiast karierę i związane z tym podwyżki robi się latami.

    > A przy okazji - nigdy nie bedzie cie za ta prace stac na to, zeby poslac
    > dziecko na studia.

    Z tym też różnie bywa. Ale trzeba zaiwaniać od początku, wówczas uczelnie
    same cię ciągną jeśli jesteś dobry.
    Dosyć mocno rozbudowane są stypendia.
    Prawdą jest, że jest to piekielnie drogie, ale też szybko się zwraca jeśli
    ci się uda.