PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czek in blanco

  • 11. Data: 2005-03-03 11:30:08
    Temat: Re: Czek in blanco
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d06qnv$93t$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > zostanie

    > oczywiscie chodzilo o weksel ;)
    >
    > ale chyba czekow to juz teraz nikt nie wystawia - banki sie wycofuja

    Ten w którym mam konto wystawia. Tylko stara się zniechęcać, poprzez ciągłe
    podwyższanie ceny za sztukę.

  • 12. Data: 2005-03-03 11:31:09
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    > natomiast zwracam uwage na fakt, ze wiele osob w takiej sytuacji mysli, ze
    > pewnych zabezpieczeniem dla nich jest maksymalna wartosc kwoty na jaka
    > mozna
    > wystawic weksel okreslona typem zastosowanego blankietu - a to juz nie
    > prawda

    Tak dokładnie.

  • 13. Data: 2005-03-03 12:12:22
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2.Znalezienie osoby o zarobkach min. tysiaca złotych miesięcznie skłonnej
    do
    > poręczenia finansowego.
    > Jako nażędzia pracy otrzymujemy: samochód,telefon ,palmtop i drukarke.
    >
    > Moje obawy: dlaczego firma prowadzi rekrutacje przez internet(posrednikiem
    > jest IMPULS, Doradztwo Personalne)
    > po jaki grzyb jest im potrzebny czek in blanco.Czyzby nie mieli
    rzeczoznawcy
    > który wyceniłby mienie przekazywane??!
    > Jezeli ktos spotkał sie z taką sytuacja prosze o odpowiedz.

    Witam,
    podpisujesz czek in blanco z tego względu, że w przypadku uszkodzenia
    sprzętu ewidentnie z twojej winy, to ty musisz pokryć szkodę. Jednak z
    powodu amortyzacji sprzętu, jego wartośc w przyszłości będzie inna niż
    obecnie - dlatego właśnie "in blanco" - bo nie wiadomo, ile :)
    Sprawdź tylko, czy w umowie jest zapis o tym, że w razie powyższego wypadku,
    nie zapłacisz kwoty wyższej niż obecna deklarowana przez pracodawcę cena
    sprzętu.
    Pozdrawiam
    AM

  • 14. Data: 2005-03-03 12:18:42
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Wed, 2 Mar 2005 15:03:52 +0100, Mariusz <o...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Witam grupowiczów.
    >
    > Firma spozywcza (jeszcze nie wiem jaka) zaoferowa?a posade PH.Ale stawia
    > okreslone warunki podpisania umowy.
    > 1.Podpisanie czeku "in blanco" kwot? pobranych od Firmy narz?dzi pracy.
    > 2.Znalezienie osoby o zarobkach min. tysiaca z?otych miesi?cznie
    > sk?onnej do
    > por?czenia finansowego.
    > Jako na??dzia pracy otrzymujemy: samochód,telefon ,palmtop i drukarke.

    Z czekiem jest to bzdura i cos wzbudzajacego wyjatkowa nieufnosc.
    Jesli jako pracownik otrzymujesz mienie, jest one ubezpieczone przez firme.
    Wszelkie szkody firma powinna egzekwowac z ubezpiecznia - co naturalnie
    nie wyklucza konsekwencji dyscyplinarnych wobec pracownika.
    Jesli masz pracowac nie jako pracownik a jako DG prowadzaca sprzedaz, to
    moze sie okazac, ze za sprzet otzrymasz po jakims czasie fakture i
    wezwanie do komornika w celu uregulowania platnosci.
    Moze ktos u nich przedobrzyl wymyslajac takie formy zabezpieczenia,
    ale....zmienia sie u nich ludzie i uklady i ktos moze wyciagnac te weksle
    (domyslam sie, ze raczej o weksel chodzi) i zrobic z nich inny urzytek niz
    w zalozeniu.

    Zasadniczo masz rację - sprzęt musi być ubezpieczony. Ale skoro mówimy o
    pracy na stanowisku PH, to oznacza to, że pracuje on w terenie, a nie pod
    okiem pracodawcy :) Jeśli więc wyleje herbatę na laptopa, no to sorry -
    zniszczenie sprzętu jest jego winą i musi zapłacić odszkodowanie - tego
    właśnie dotyczy omawiany czek.
    Co do poręczyciela - nie mam doświadczeń, ale... :) jeśli pracownik ma
    otrzymać sprzęt dużej wartości do pracy w terenie, to przyjmuję taką
    możliwość.
    Twój pomysł co do otrzymania faktury za sprzęt, który został wczesniej
    przekazany na podstawie właściwego protokołu uważam za lekko paranoidalny :)
    Pozdrawiam
    AM

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 15. Data: 2005-03-04 12:42:37
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-03, AM <p...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Co do poręczyciela - nie mam doświadczeń, ale... :) jeśli pracownik ma
    > otrzymać sprzęt dużej wartości do pracy w terenie, to przyjmuję taką
    A jak jestem ciekaw ile jest wart taki otrzymany laptop. I ile taki PH
    zarabia miesięcznie.
    P. Kowalski twierdził na grupie, że zatrudniany przez niego PH zarabia 20k
    miesięcznie. Nowego, przyzwoitego laptopa można kupić za ~5k. Wystarczy
    stosowna klauzula w umowie.

    A przy okazji - pewien agent ubezpieczeniowy stwierdził, że laptopa
    kupuje najtańszego i wymienia co ~3 lata. Potem jest po prostu zbyt zużyty.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "przecież pani mówiłem, że tył jest od drugiego pułku, a przód od biedronki"
    /krakowski taksówkarz/