PracaGrupypl.praca.dyskusjeCyrograf dla kelnerki. › Re: Cyrograf dla kelnerki.
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Date: Wed, 03 Jun 2009 14:59:50 +0200
    <6...@n...onet.pl> <h042o0$fh6$1@news.onet.pl>
    <h043no$hhp$1@news.onet.pl> <h045fr$bjv$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h048f5$uf9$1@news.onet.pl> <h04efg$vrn$1@news.dialog.net.pl>
    <h052ke$936$2@news.onet.pl> <h05bps$3lt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h05cfo$4g4$2@news.onet.pl> <1sbfbukd6tk2y.1rz1wyfrmbv0m$.dlg@40tude.net>
    <h05lc8$vg5$1@news.onet.pl> <4sn1xv5haimu$.u19wwlytol1i$.dlg@40tude.net>
    <h05q0o$e7q$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <h05rhj$ibr$1@news.onet.pl> <nsg8kya8919m$.1tvyu359krgp9.dlg@40tude.net>
    <h05s0g$i20$5@news.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak właśnie twierdzę. Bo nie wyobrażam sobie, że po zwiększeniu płacy
    > minimalnej i braku aneksów wszyscy zarabiający poprzednią kwotę
    > minimalną znaleźliby się na bruku i to bez okresów wypowiedzenia, skoro
    > ich umowy przestałyby być ważne.

    I na potwierdzenie cytat z
    http://kadry.wp.pl/uzupelnienie-pensji-do-wysokosci-
    minimalnego-wynagrodzenia-za-prace-w-przypadku-gdy-p
    racownik-otrzymuje-premie-uznaniowa,s,23,c,154,a,497
    8.html

    Jeżeli w danym miesiącu, ze względu na terminy wypłat niektórych
    składników wynagrodzenia lub rozkład czasu pracy, wynagrodzenie
    pracownika jest niższe od wysokości minimalnego wynagrodzenia, to należy
    uzupełnić wynagrodzenie do tej wysokości. Wyrównanie to wypłaca się za
    okres każdego miesiąca łącznie z wypłatą wynagrodzenia.

    Przykład:
    Pracownikowi za pracę w styczniu 2009 r. przysługuje płaca zasadnicza w
    wysokości 1000,00 zł, wynagrodzenie za pracę nadliczbową 95,00 zł oraz
    premia uznaniowa 200,00 zł.
    Pracownik za pracę w styczniu łącznie otrzyma:
    1000,00 zł + 95,00 zł + 200,00 zł = 1295,00 zł
    czyli więcej niż wymagane minimum.
    Jednakże w powyższej sytuacji przysługuje mu wyrównanie w wysokości
    76,00 zł, gdyż dodatek za pracę nadliczbową nie może być uwzględniany
    przy ustalaniu, czy wysokość płacy osiągnie poziom minimalny. W tym
    przypadku brana pod uwagę może być jedynie płaca zasadnicza oraz premia
    uznaniowa. A ponieważ suma tych dwóch składników:
    1000,00 zł + 200,00 zł = 1200,00 zł
    nie osiąga poziomu płacy minimalnej, pracownikowi przysługuje wyrównanie.

    --
    Liwiusz