PracaGrupypl.praca.dyskusjeCyrograf dla kelnerki. › Re: Cyrograf dla kelnerki.
  • Data: 2009-06-03 21:40:16
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h06mj2$1v9$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Będzie dziwnie, będzie miał burdel w papierach księgowych. Dlaczego mu
    > płaci więcej niż na umowie?
    > A w ogóle dlaczego nie miałby tego nie zrobić?
    > Bo nie?

    Bo nie. Też dobry powód.

    A pytanie było "czy umowa o pracę z pensją poniżej minimalnej jest
    ważna", a nie czy to ładnie w papierach wygląda.

    > Co do pierwszej części pytania to, oczywiście, art. 84 KP.
    > Co do drugiej, to zmiana wynagrodzenia jest zmianą warunków pracy i
    > płacy. Dokonywana jest za pomocą aneksu (inaczej: porozumienia
    > zmieniającego) albo wypowiedzenia zmieniającego (obydwa określenia
    > obiegowe, ale wiadomo o co chodzi).
    > No i na porozumienie (aneks) pracownik może sie nie zgodzić.
    > To wszystko, rzecz jasna, półżartem, myslałem, że emotikonu nie trzeba.

    > Ustalić maksymalny dozwolony okres rozliczeniowy?

    Nie ma takiego obowiązku - okresem rozliczeniowym jest miesiąc. ICMPTZ?

    > O tym już pisałem.

    > Już były.

    Gdzie tam, nie było. Podpisałem UOP na 100zł. Czy to znaczy, że pracuję
    na czarno? A może pracodawca - wypłacając mi 1276zł łamie prawo, bo
    czyni to bez mojej zgody?

    --
    Liwiusz