PracaGrupypl.praca.dyskusje › Comiesięczna umowa a macieżyństwo

  • 1. Data: 2004-06-23 06:40:34
    Temat: Comiesięczna umowa a macieżyństwo
    Od: "Kuba" <m...@w...pl>

    Moja dziewczyna pracuje w dużej firmie w oparciu o comiesięcznie podpisywaną
    umowę o pracę zawieraną z firmą pośredniczącą. Co miesiąc otrzymuje
    ekwiwalent za urlop, także jest to taki nowy odpowiednik comiesięcznego
    zlecenia dla studentów. Czy orientujecie się jakie świadczenia przysługują
    takiej osobie w przypadku macieżyństwa przynajmniej teoretycznie (myślę o
    stosunkowo częstych zwolnieniach, urlopie lub zasiłku macieżyńskim i
    wychowawczym), bo obawiam się że w praktyce jak się tylko przyzna to może
    być do widzenia... Poradźcie lub wskażcie jakieś linki, dzięki za pomoc,
    Kuba.

  • 2. Data: 2004-06-23 14:40:41
    Temat: Re: Comiesięczna umowa a macieżyństwo
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowę o pracę zawieraną z firmą pośredniczącą. Co miesiąc otrzymuje
    > ekwiwalent za urlop, także jest to taki nowy odpowiednik comiesięcznego

    Przede wszystkim podaj czy to jest umowa o pracę na czas określony, na
    czas wykonania określonej pracy, czy umowa na zastępstwo. Umowa o pracę
    nigdy nie jest odpowiednikiem umowy zlecenia. Prawdopodobnie pracuje w
    agencji pracy tymczasowej.

> [...]
    > stosunkowo częstych zwolnieniach, urlopie lub zasiłku macieżyńskim i
    > wychowawczym), bo obawiam się że w praktyce jak się tylko przyzna to

    Na urlop wychowawczy raczej nie ma co liczyć bez względu na rodzaj obecnej
    umowy, chyba że pracodawca będzie wspaniałomyślny i zawrze umowę o pracę
    na czas nieokreślony lub na kilka lat na czas określony.

    Tylko w przypadku umowy o pracę na czas określony i ciąży ponad 3-miesiące
    umowa o pracę powinna być przedłużona do dnia porodu, a zasiłek
    macierzyński wypłaci ZUS.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-24 03:59:51
    Od: "Kuba" <m...@w...pl>

    Doszedłem, że jest to umowa na podstawie Ustawy o zatrudnianiu pracowników
    tymczasowych i niestety art. 177 par. 3 KP o przedłużeniu umowy się nie
    stosuje i jak się skończy to bye i tyle - nic nie przysługuje! Po prostu,
    jak się zorientują to pewnie kolejnej nie podpiszą. Studentka nie
    zarejestruje się też jako bezrobotna. Pozostaje zasiłek socjalny z uczelni,
    ale pod koniec V roku... pewnie też nie go dają w przypadku nadterminowego
    okresu trwania studiów. Smutne, a sporo dziewczyn tak pracuje, w tej sławnej
    telekomunikacyjnej firmie i pewnie w wielu innych. Lepsza już chyba była
    umowa zlecenie niż ta nowa forma. Pozdrawiam.