PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo za czasy :( › Re: Co za czasy :(
    From: "Greg" <o...@o...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co za czasy :(
    Date: Fri, 4 Jun 2004 18:58:33 +0200
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Użytkownik w news:0b00.00000bfc.40bf4211@newsgate.onet.pl napisał(a):

    > Muszę Ci powiedzieć, że to bardzo mało w porównaniu z tym co
    > zaoferowano mojemu koledze. Na początek dostał 3060 zł
    > do ręki i umowe o prace.

    Hmmm... a moja kolezanka dostala nieco mniej, ale za to do dyspozycji
    mieszkanie sluzbowe (wlasciwie cale pietro domu), pelne wyzywienie (nie
    mieso z konserw ;-)) i chyba cos jeszcze :-)

    A teraz powaznie - sprawa nie jest az tak bardzo skomplikowana. Po
    pierwesze wiemy jaka jest sytuacja gospodarcza, jak wyglada rynek pracy w
    Polsce. Po drugie... tego nie wiemy my, ale wie to Bezrobotny
    rozpoczynajacy watek - jego sytuacja zyciowa (zaplecze finansowe, rodzina,
    mozliwosci). To jego pierwsza praca, brak doswiadczenia zawodowego (?). Do
    tego dochodzi zapotrzebowanie na programistow. Jesli Bezrobotny jest osoba
    przebojowa, ma odpowiednie zaplecze finansowe dzieki ktoremu moze dac sobie
    czas na poszukiwania, jesli wierzy, ze moze trafic lepiej - niech czeka.
    Jesli ma swiadomosc, ze latka leca, z pieniedzmi krucho, chetnych na taka
    posade wielu, doswiadczenie jakies by sie przydalo - wtedy mysle, ze to nie
    jest malo.

    Ja osobiscie wychodzilem z takiego zalozenia - dach nad glowa i wyzywienie
    jak na razie mam zapewnione. Nie mam wlasnych pieniedzy i nie mam
    doswiadczenia. Nie znam kilku jezykow obcych (a nawet jednego tak na
    perfekt... nawet z polskim mam problem ;-)). Lapalem wiec umowy zlecenie,
    poniewaz po pierwsze nawet umowa za 200 zlotych to 200 zlotych wiecej niz
    gdybym siedzial w domu. Po drugie jest to jakies doswiadczenie, ktore
    podnosi moja wartosc jako pracownika. Po trzecie poznawalem nowych ludzi i
    dawalem sie poznac potencjalnym pracodawcom. W miedzy czasie szukalem
    nadal. Uznalem nawet, ze oplaca mi sie zaczepic gdzies na jakis czas na
    zasadzie wolontariatu. Wszystko to traktowalem jako inwestycje, ktora
    zaprocentuje w przyszlosci. I jak na razie sie to sprawdza. Coraz wieksze
    doswiadczenie, czesciej jakis grosz wpada do kieszeni, wplywy sa bardziej
    regularne, pewne, wieksze. Jednak liczylem sie rowniez z tym, ze jesli
    zaczne z malego pulapu to ciezko bedzie mi wejsc wyzej. Bylo sporo okazji,
    z ktorych jednak zrezygnowalem. Swoja kariere mozna swiadomie zaplanowac.
    Trzeba jednak znac swoje mozliwosci, mozliwosci jakie daje rynek pracy,
    trzeba byc swiadomym ryzyka jakie wiaze sie z dana decyzja, trzeba wiedziec
    ile mozna zaryzykowac, zestawic plusy i minusy aby wiedziec co sie bardziej
    oplaca.

    Jedni czekaja cale zycie na gwiazdke z nieba. Inni lapia cokolwiek los im
    przyniesie - rece zajete wiec jesli na widnokregu pojawi sie cos lepszego
    nie maja juz mozliwosci aby sie tego zlapac. Najlepiej wychodza na tym
    wszystkim ci, ktorzy ida srodkiem - wyczekuja i wylapuja to co potrzeba,
    aby wejsc wyzej.

    pozdrawiam
    --
    Greg