PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ? › Re: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
  • Data: 2003-06-17 07:57:11
    Temat: Re: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    Od: "ciafka" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    db501 <d...@t...net> napisał(a):

    > Rynek jeszcze jakis tam jest ale dla kogos kto sie dopiero przymierza do
    > studiowania informatyki nie widze przyszlosci za 5 lat kiedy te studia
    > skonczy. Juz obecnie jest zle i bedzie coraz gorzej. Jesli ktos zna .NET
    > albo J2EE to napisanie bazy danych dla przychodni jest trywialne. Co gorsza
    > takich aplikacji nie bedzie sie pisac poniewaz wystarczy kupic i
    > zainstalowac odpowiedni modul ERP. Strony internetowe to nie jest zajecie
    > dla informatyka. Aplikacje uzytkowe jakie tylko chcesz juz sa napisane.
    > Producenci baz danych pracuja nad wyeliminowaniem administratorow. Kiedys
> [...]

    koledzy informatycy,

    cos sie Wam pomieszalo.
    NET i J2EE sie uczy na kursach M$/Sun, nie na studiach. to jest wlasnie
    informatyka rzemieslnicza (niczego tym technologiom nie ujmujac - osobiscie,
    "kocham" J2EE :-).
    czlowiek sie konkretnie pyta - co studiowac?

    moim zdaniem - informatyka to zawod dobry na dzisiaj, i na za 5 lat.
    w kazdym kawalku software'u sa zaszyte algorytmy, struktury danych, troche
    logiki i matmy. a za pare lat 'zbawienny' wplyw czlonkowstwa w UE doprowadzi
    (mam nadzieje) do tego, ze w Polsce naprawde bedzie TWORZONE oprogramowanie, a
    nie tylko instalowane. wtedy rzemieslnicy beda konfigurowac siecy, skladac
    klocki softu do kupy, a informatycy beda te klocki tworzyc. bo kazdy klient
    dostanie soft dla siebie, na zamowienie.

    no i pamietaj - musisz byc dobry w tym co robisz - inaczej nie masz szans.
    jak nie lubisz informy - nie studiuj tego!

    przyznaje, w mojej odpowiedzi jest sporo optymizmu, no ale w koncu tez jestem
    informatykiem :-))) i patrze optymistycznie na swoja przyszlosc zawodowa.

    ciafka

    PS. do db501 - informatyka to nie tylko M$ Office i soft kadrowo-ksiegowy.
    a symulacje, modelowanie procesow, multimedia, .... fantazje trzeba miec, nie
    narzekac ! :-)