PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 03 Dec 2002 17:24:48 +0100

    Rafal wrote:

    > Nie można tak udowadniać.

    Ktos zakazal?

    > Zrozum - podatek jest nałożony siłą. (i to fizyczną - jeżeli nie
    zapłacisz
    > podatku to będziesz zmuszony zapłacić karę, jeżeli nie zapłacisz kary -
    > zabiorą Ci ją z Twojego majątku - jeżeli na to nie pozwolisz - usuną Cię
    > siła. Jeżeli nie masz majątku - wsadzą do więzienia).

    Podatek bezposredni! Opodatkowujac sie posrednio nie jestes do niczego
    zmuszany - chcesz to kupuj, nie chcesz to nie. Nikt cie nie moze do tego
    zmusic i ukarac! Dodatkowo mozesz szukac produktow
    sprzedawanych/produkowanych przez osoby nie bedace platnikami vat.

> [...]
    > Jeżeli uważasz, że paliwo w CPNie jest za drogie, bo wynika to z za
    wysokiej
    > akcyzy - możesz nie kupować paliwa.
    >
    > I tutaj, ok - na tym etapie te sytuacje są podobne. Tylko, że Ty na tym
    > etapie kończysz porównanie.
    >
    > Ale teraz dalsze porównanie (którego Ty już nie przeprowadzasz):
    > Jeżeli bank zda sobie sobie sprawę z przyczyn utraty klientów (którą to
    > przyczyną są za wysokie opłaty spowodowane wysokimi pensjami) i uzna, że
    > jest to dla niego niekorzystne - zawsze może te pensje obniżyć i obniżyć

    Utopia - wiekszosc osob szuka przyczyn niepowodzenia wokol siebie a nie
    u siebie. Czy nie tak niektorzy motywuja bezrobotnych. Tak samo jest z
    owymi mitycznymi prezesami - szukaja po najmniejszej linii oporu zamiast
    stwierdzic po prostu BURDEL, BURDEL.

    > Natomiast jeżeli CPN zauważy przyczynę odchodzenia klientów (za
    wysoka cena
    > benzyny-bo za wysoka akcyza) - NIE MOŻE jej zmienić. Nie jest to jego
    wolna
    > wola - tylko przymus Państwa. CPN nie może tej przyczyny zmienić w
    > przeciwieństwie do banku, który sam spowodował tę przyczynę.

    Ale zgodnie z twoim poprzednim rozumowaniem (chyba bylo twoje) moge
    zamiast samochodem jezdzic rowerem, a ten juz mozna samemu zlozyc z
    czesci "odpadkowych".

    > Rozumiesz teraz różnicę? Takie samo rozumowanie możesz przeprowadzić dla
    > każdego aspektu działalności Państwa, które wynika z przymusu fizycznego
    > (koncesje, wszelkiego rodzaju podatki i inne zobowiązania wobec
    państwa do
    > których jesteśmy przymuszani).

    Powiem inaczej - na tej grupie czesc madrych osob mowi ludziom jacy to
    sa niezaradni, przywiazani do jednego punktu widzenia. Mysle, ze te
    "zlote mysli" nie ograniczaja sie tylko do bezrobocia ale takze do
    innych sfer zycia, a co za tym idzie - ZAWSZE MOZNA ZNALESC LEGALNY
    SPOSOB ZYCIA BEZ PLACENIA PODATKOW POSREDNICH.

    > Wniosek - każdy taki przymus Państwowy powoduje u nas to, że nie można
    > podjąć pewnej decyzji samodzielnie, bo pewne decyzje podejmuje za nas
    > Państwo. Czyli każdy taki podatek to jest nic innego jak związanie
    sznurkiem
    > rąk, które są potrzebne do pracy.
    > A ze związanymi rękami jest trudniej pracować - wszystko trzeba robić
    > wolniej, mniej dokładnie, drożej i przy większym nakładzie pracy.
    > I dlatego nie można na to sobie pozwolić. Szczególnie wtedy gdy
    gospodarka
    > stoi a nawet się cofa.

    Ja mam troche inne spojrzenie - wybacz. NIE WIERZE LUDZIOM - bez sznurka
    polepszy sie tylko niektorym kosztem innych. Podreslam kosztem, bo
    "byznes" to nie dzialalnosc charytatywna i zasady ekonomiczne obowiazuja
    obie strony. To nie jest socjalizm, to jest pragmatyka. Jezeli dam
    mozliwosc ludziom wiecej zarobic, to to zrobia a innych i tak beda mieli
    w d.. . To bedzie tylko Panstwo Anarchii i nic wiecej.

    Flyer