PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 3 Dec 2002 10:14:33 +0100

    Użytkownik flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...gazeta.pl...
    Rafal wrote:

    >Dobra skoro chcesz innej odpowiedzi - prosze bardzo. Wyraz placic
    >podatek kojarzy mi sie bezposrednio z podatnikiem. Jestem podatnikiem
    >podatku dochodowego od osob fizycznych, ale juz nie od vat, akcyzy.
    >Oczywiscie ponosze koszt tych podatkow, ale rowniez ponosze posrednio
    >(poprzez np. koszt kredytu firmy produkujacej buty) koszt wynagrodzenia
    >prezesa banku. W taki sposob wszystko mozna udowodnic.

    Nie można tak udowadniać.
    Zrozum - podatek jest nałożony siłą. (i to fizyczną - jeżeli nie zapłacisz
    podatku to będziesz zmuszony zapłacić karę, jeżeli nie zapłacisz kary -
    zabiorą Ci ją z Twojego majątku - jeżeli na to nie pozwolisz - usuną Cię
    siła. Jeżeli nie masz majątku - wsadzą do więzienia).

    Porównajmy te dwie sytuacje
    Jeżeli uważasz, że bank ma za drogie opłaty, które wynikają z za wysokiej
    pensji prezesa - możesz odmówić skorzystania jego usługi.
    Jeżeli uważasz, że paliwo w CPNie jest za drogie, bo wynika to z za wysokiej
    akcyzy - możesz nie kupować paliwa.

    I tutaj, ok - na tym etapie te sytuacje są podobne. Tylko, że Ty na tym
    etapie kończysz porównanie.

    Ale teraz dalsze porównanie (którego Ty już nie przeprowadzasz):
    Jeżeli bank zda sobie sobie sprawę z przyczyn utraty klientów (którą to
    przyczyną są za wysokie opłaty spowodowane wysokimi pensjami) i uzna, że
    jest to dla niego niekorzystne - zawsze może te pensje obniżyć i obniżyć
    opłaty - jego wolna wola. Jeżeli tego nie zrobi to niech liczy się, że ktoś
    inny założy inny bank, gdzie pensje prezesów będą niższe - a więc niższe
    będą opłaty. Wtedy klienci którym zależało na niższych opłatach, przejdą do
    innego banku.
    Natomiast jeżeli CPN zauważy przyczynę odchodzenia klientów (za wysoka cena
    benzyny-bo za wysoka akcyza) - NIE MOŻE jej zmienić. Nie jest to jego wolna
    wola - tylko przymus Państwa. CPN nie może tej przyczyny zmienić w
    przeciwieństwie do banku, który sam spowodował tę przyczynę.

    Rozumiesz teraz różnicę? Takie samo rozumowanie możesz przeprowadzić dla
    każdego aspektu działalności Państwa, które wynika z przymusu fizycznego
    (koncesje, wszelkiego rodzaju podatki i inne zobowiązania wobec państwa do
    których jesteśmy przymuszani).

    Wniosek - każdy taki przymus Państwowy powoduje u nas to, że nie można
    podjąć pewnej decyzji samodzielnie, bo pewne decyzje podejmuje za nas
    Państwo. Czyli każdy taki podatek to jest nic innego jak związanie sznurkiem
    rąk, które są potrzebne do pracy.
    A ze związanymi rękami jest trudniej pracować - wszystko trzeba robić
    wolniej, mniej dokładnie, drożej i przy większym nakładzie pracy.
    I dlatego nie można na to sobie pozwolić. Szczególnie wtedy gdy gospodarka
    stoi a nawet się cofa.

    Rafał