PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co po powrocie z UK

  • 11. Data: 2007-08-12 16:02:07
    Temat: Re: Co po powrocie z UK
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:sh6ub3d88gg0368rosu1dv3u2vtg3d9t8b@4ax.com...
    > podjąć studia zgodne z tym co robił przez 2,5 roku w

    więc powiedz co to za studia robienia kanapek/smażenia ryby/zmywania
    naczyń/sprzątania fabryki/obsługi wózka widłowego*

    *niepotrzebne skreślić

  • 12. Data: 2007-08-12 20:20:46
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sun, 12 Aug 2007 18:02:07 +0200, "wc net aktywator" wrote:

    >więc powiedz co to za studia robienia kanapek/smażenia ryby/zmywania
    >naczyń/sprzątania fabryki/obsługi wózka widłowego*
    >
    >*niepotrzebne skreślić

    życia

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 13. Data: 2007-08-12 20:38:16
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    > życia

    na jakiej uczelni moze je kontynuowac?

  • 14. Data: 2007-08-13 10:23:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9nr5g$1u6$1@atlantis.news.tpi.pl wc net aktywator
    <s...@s...smierdzi> pisze:

    > na jakiej uczelni moze je kontynuowac?
    Na macierzystej.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-08-14 06:39:08
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bremse wrote:

    > A co to ma do rzeczy, że robił fizycznie? To jakaś ujma jest? Albo
    > obowiązek pracowania fizycznie do końca życia, czy co?

    Nie. Ale jesli ktos nie planuje pracowac w ten sposob cale zycie, a
    podejmuje taka prace nie majac sprecyzowanych dalszych planow, to jest
    to dosc glupie. Jesli sie pakujesz w cos, co z zalozenia ma byc
    tymczasowe, to musisz wiedziec, czemu to sluzy - odlozeniu kasy na
    konkretny cel, opanowaniu przy okazji jezyka, daniu utrzymania na czas
    intensywnego poszukiwania czegos bardziej odpowiadajacego kwalifikacjom
    lub uczenia sie, napisaniu fajnego reportazu uczestniczacego itp.

    Jesli gosc spedzil w jakiejs niewykwalifikowanej pracy znaczacy czas, a
    teraz pyta sie, co by tu robic dalej, bo nie ma sprecyzowanego pomyslu,
    to tak, taka postawe oceniam negatywnie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 16. Data: 2007-08-15 00:54:24
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Tue, 14 Aug 2007 18:39:08 +1200, Immona wrote:

> [...]
    >intensywnego poszukiwania czegos bardziej odpowiadajacego kwalifikacjom
    >lub uczenia sie, napisaniu fajnego reportazu uczestniczacego itp.

    Rozumiem, że "wyrwa" w CV nie jest niczym dobrym. Z tym że zakładam,
    iż pytający miał jakiś powód, żeby przez 2,5 roku pracować poniżej
    swoich kwalifikacji (choć sam tego nie napisał). Jednak należy mieć
    też na uwadze, że nie każdy idzie do takiej roboty po to by pisać
    książki jak Cialdini, czy tworzyć fajne reportaże uczestniczące.
    Poza tym powoli staje się normalne, że ludzie zmieniają zawód parę
    razy w życiu, więc sytuacja tego człowieka jest podobna do sytuacji
    osoby zmieniającej branżę na inną.

    >Jesli gosc spedzil w jakiejs niewykwalifikowanej pracy znaczacy czas, a
    >teraz pyta sie, co by tu robic dalej, bo nie ma sprecyzowanego pomyslu,
    >to tak, taka postawe oceniam negatywnie.

    Ale on ma sprecyzowane co chce robić (trochę mgliście co prawda, ale
    zawsze) i prosi na grupie o radę. Nie widzę powodu dlaczego mu jej nie
    udzielić (nie jestem ekspertem, ale może akurat mu się przyda).

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 17. Data: 2007-08-15 10:49:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bremse wrote:

> [...]
    > Poza tym powoli staje się normalne, że ludzie zmieniają zawód parę
    > razy w życiu, więc sytuacja tego człowieka jest podobna do sytuacji

    Zmiany zawodu w ramach przekwalifikowan odbywaja sie zwykle w obrebie
    zawodow wymagajacych podobnego potencjalu intelektualnego.

    A pojechac "na saksy" mozna bezmyslnie - chocby dlatego, ze to latwe.
    Jesli ktos wyzej od innych opcji ceni niewykwalifikowana prace, ktora
    latwo dostac, za to, ze ja latwo dostac i dobrze za nia placa, bez
    dalszych planow, to cos to mowi o jego hierarchii wartosci. Wprost: taki
    czlowiek moze mi juz nie wciskac kitu o potrzebie samorealizacji,
    ambicji, szczerym zainteresowaniu jakas dziedzina.

    Podobnie, bardzo duzo o czyjejs hierarchii wartosci mowi tymczasowy
    wybor takiej pracy z jasno sprecyzowanym celem bardziej ambitnym niz
    "przezyc, pozyc, a potem sie zobaczy", konsekwentnie realizowanym. Jesli
    ktos lapie sie takiej pracy, zeby przezyc, a jednoczesnie podwyzsza
    kwalifikacje, aktywnie sie uczy, szuka pracy zgodnej z kwalifikacjami,
    znajduje ja itd., to widze to bardzo pozytywnie.

    I na ta roznice bym sie patrzyla, gdybym miala zatrudniac kogos z dluga
    wyrwa w zyciorysie tego typu.

    To moje osobiste zdanie i jak dobrze wiesz, nie rekrutuje, wiec to nie
    ma charakteru porady, tylko wyrazenia osobistej opinii - choc z cichym
    przypuszczeniem, ze w ten sam sposob moze to widziec wiele osob
    podejmujacych decyzje o zatrudnianiu kogos z przerwa w zyciorysie.

    I.

  • 18. Data: 2007-08-16 20:12:40
    Od: A Tennyson <t...@b...bus>

    On Fri, 10 Aug 2007 22:17:40 +0200, wc net aktywator wrote:

    > Użytkownik <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W dalszym ciągu jedyne co się opłaca to wstąpić do jakiejś partii, zapisz się
    > szybko, niedługo znów wybory...

    Rzeczywiście, to dobre posunięcie ale dla ludzi pokroju pana Tręddowatego ;-)
    (http://tinyurl.com/3dcda3) ze znanego z polskiej sceny politycznej
    ugrupowania przedstawiającego się jako (populistczna) partia chłopska
    oraz zapewne osób aktywnie czyszczących toalety (wc net aktywator), jak
    widzę w Polsce. Zawszeć polityk to lepszy zawód, niż kałboj. ;-) Czy możesz
    mi powiedzieć "wc net aktywator" co faktycznie skłoniło Cię do wybrania
    tak charakterystycznie pachnącego zajęcia? ;-)

    Rzadko uczestniczę w dyskusji, więc czytam _cały_ wątek starając się
    spojrzeć na zagadnienie z dystansu, ogólnie; przynajmniej mam taką nadzieję.
    Lektura tego wątku potwierdziła IMO opinię autorów przesyconej męskim
    szowinizmem (jak chcieliby niektórzy) książki - "Płeć mózgu". Kobiety
    nie potrafią spojrzeć na zagadnienia globalnie. ;-) Dziwię się jednak
    meżczyznom...
    Wydaje mi się, że tylko jedna z osób przeczytała ze zrozumieniem wszystko.
    Większość uczestników dyskusji przyjęła za pewnik, że Grzegorz pracował na
    "przysłowiowym zmywaku". Jeżeli nie udało mi się wyssać całego wątku
    z serwera news to wybaczcie, ale nie zauważyłem, żeby G.D. coś takiego napisał.
    Każdy z Was - z wyjątkiem Bremse - ma swoją kwestię do powiedzenia
    i z klapkami na oczach gada. :-) Doprecyzowując: tylko Bremse gada z sensem.

    Wyjazd na saksy jest może faktycznie prosty, gdy się ma kogoś na kim
    można się oprzeć w razie potrzeby i jakieś jakies tam zasoby finansowe
    (np. rodzina na miejscu, partner z dobrze płatną pracą). Wtedy można
    jechać nawet na Nową... Gwineę. ;-) W innych przypadkach czasami
    rzeczywiście pozostaje na początek praca nie wymagająca żadnych kwalifikacji
    po to, żeby przeżyć. :-) Podchwyciliście _negatywny_ obraz Polaka
    z dyplomem pracującego w UK jako kejpi i obrabiacie go. :-)
    Nadajecie się do redakcji "The Sun" (nie wiem natomiast czy na stanowisko
    redaktora), tylko gdzie są cycki z trzeciej strony? ;-)

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson

  • 19. Data: 2007-08-17 08:04:33
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    A Tennyson wrote:

> [...]
    > szowinizmem (jak chcieliby niektórzy) książki - "Płeć mózgu". Kobiety
    > nie potrafią spojrzeć na zagadnienia globalnie. ;-) Dziwię się jednak

    Kobieta w watku byla jedna, wiec moglbys po prostu powiedziec, ze nie
    zgadzasz sie ze mna w tym a tym, zamiast przywolywac nie wiadomo po co
    "Plec mozgu". Nie sadze, zeby moja lub czyjakolwiek plec miala wplyw na
    wyrazone w tym watku poglady.

> [...]
    > z serwera news to wybaczcie, ale nie zauważyłem, żeby G.D. coś takiego napisał.

    Ja przedstawilam swoje rozumowanie: jesli by pracowal w zawodzie
    merytorycznym, to by o tym wspomnial, bo w przypadku prosby o porade
    dotyczaca wyksztalcenia i kariery dodanie tej informacji jest bardzo celowe.

    Oczywiscie najlepiej, zeby wyjasnil to sam watkoczynca - moze sie
    jeszcze odezwie.

> [...]
    > (np. rodzina na miejscu, partner z dobrze płatną pracą). Wtedy można
    > jechać nawet na Nową... Gwineę. ;-) W innych przypadkach czasami

    Chyba inaczej rozumiemy pojecie "wyjazd na saksy". Dla mnie "saksy" to z
    zalozenia krotkookresowy wyjazd do bogatszego kraju, do jakiejkolwiek
    pracy - zwykle nisko platnej wedle kategorii przyjetych w kraju
    docelowym - i skrajnie oszczedne, nastawione na tymczasowosc zycie przez
    ten czas, zeby zaoszczedzic ile sie da i wydac te kwote po powrocie.

    Dla czlowieka mlodego, ktory jeszcze nie zaczal kariery zawodowej, taki
    wyjazd na saksy moze byc autentycznie latwiejszy niz przedzieranie sie
    przez polski rynek pracy, ktory w momencie wyjazdu watkoczyncy byl dosc
    trudny dla pracownika, zwlaszcza takiego bez doswiadczenia zawodowego.
    Jesli ktos ma do wyboru nierozwojowa, nudna i ciezka prace za
    przyslowiowe 1200 czy mniej oraz podobnie nierozwojowa, nudna i ciezka
    prace, po roku ktorej mozna wrocic z odlozonymi kilkoma tysiacami PLN
    lub wiecej do zainwestowania w siebie, to saksy to calkiem sensowny
    wybor, tyle ze - jak pisalam - trzeba miec plan, bo saksy wiaza sie tez
    z ryzykiem wynikajacym z wyrwy w CV.

    Wydaje mi sie, ze w swojej wypowiedzi pijesz do mnie, ale przeprowadzka
    na stale to troche inna sytuacja niz saksy.

> [...]
    > Nadajecie się do redakcji "The Sun" (nie wiem natomiast czy na stanowisko
    > redaktora), tylko gdzie są cycki z trzeciej strony? ;-)

    [priv] Mam nadzieje, ze ten jad nie ma nic wspolnego z moim nie
    odzywaniem sie. Przez ostatnie dwa tygodnie, wliczajac weekend, o
    godzinach, kiedy juz mozna dzwonic do Europy nie mialam sily na zycie
    towarzyskie, ale odezwe sie w ten weekend. :)

    I.