PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo jest najwazniejsze? › Re: Co jest najwazniejsze?
    From: "Dorota" <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co jest najwazniejsze?
    Date: Tue, 23 Jul 2002 21:03:30 +0200

    > Niezmiennie mnie zastanawia, jak to jest, że przyjezdnym opłaca się
    > pracować za niższe wynagrodzenie niż osobom mieszkającym w Warszawie
    > na stałe, skoro koszty utrzymania są dla tych przyjezdnych wyższe...
    > Mam tu na myśli właśnie wynajmowanie mieszkania - koszt tego jest ztcw
    > kilkakrotnie wyższy niż opłacenie czynszu za mieszkanie własne.
    > Zakładam, że pozostałe koszta jednych i drugich osób są podobne.

    To proste, przynajmniej w firmie w której pracowałam jeszcze rok temu.
    Wygrywali przyjezdni. Mieli mniejsze wymagania finansowe. Co do ogólnych
    kosztów utrzymania dyskutowalabym, bo w większości wynajmowali
    mieszkania gromadnie. Znam dziewczyny któe mieszkały we trz na 16
    metrach (niespełna) kwadratowych. Jeżeli chodzi o wyżywienie to rodzice
    w dużej mierze sponsorowali, byleby dzieci "kariere" w "stolycy" robiły.
    Mnie w dwa tygodnie po tzw komedii pt "ocena pracownika" zwolniono na
    zasadzie "z cicha pęk". Ocenę miałam suuuper!!! Któregoś dnia telfon z
    kadr i zaproszenie, weszłam i wymówienie. Na moje miejsce przyjęto
    dziewczynę z podgranicznej wsi, która nauczyła się komputer włączać
    dopiero w pracy. Dodam, że firma to jesdno z bardziej znanych wydawnictw
    używających programów takich jak: Quark, Photoshop itd. Takie osoby
    ściągają tu rodzeństwo, a rodzice kupuja mieszkanie. Z całym szacunkiem,
    ale mieszkając na wsi napewno wbrew pozorom jest lżej. Wiem, że wywołam
    burzę. Ale tak, domek na wsi, kilka kurek, jajeczka, mięseczko itd. A
    ajaeczka, mięseczko w Warszaawie kosztuje. Podam przykład cenowy:
    miejszowość Śrem (k. Poznania) pomidorki .............. 1 złotych, tak
    JEDEN złotych. A w Warszawie???? I tak jedziemy do rodziców, robimy
    zapsiki. Widaomo, jajka można trzymać, pomidorki torszkę zielone itd. O
    jakich my wyższych kosztach utrzymania przyjezdnych mówimy. Ludziska
    oczy szerzej. Pozdrawiam. Ewentualnie mam jeszcze całemnóstwo takich
    namacalnych dowodów. No to narazie pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
    :-D