PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża a wypowiedzenie pracy przez pracownika

  • 11. Data: 2005-03-25 09:02:27
    Temat: Re: Ciąża a wypowiedzenie pracy przez pracownika
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > przysługuje wynagrodzenie za pracę na podstawie art. 81 KP.
    > 4. Oświadczenie pracownicy o uchyleniu się od skutków oświadczenia
    > woli zmierzającego do rozwiązania umowy o pracę złożonego pod
    > wpływem błędu, powinno być złożone pracodawcy w terminie
    > przewidzianym do zgłoszenia gotowości podjęcia pracy po przywróceniu
    > do niej, licząc od chwili wykrycia błędu.
    >
    > Niestety, bo również uważam, że strategia "nie jestem w ciąży - pracodawca
    > zły, jestem w ciąży - pracodawca dobry" to bydło i trzeba nie mieć resztek
    > honoru, żeby się uciekać do takich metod.

    I to jest prawdziwa i dokładna wypowiedź - spokojnie możesz żądać
    przywrócenia do pracy i... nie pracować bo po pierwsze sprawa przed
    zakończeniem ciązy nie ma praktycznie szans sie skończyć, a po drugie jeżeli
    ciąża jest zagrożona to możesz iść na 100% płatne zwolniwniw lekarskie.

    Oczywiscie możesz poinformować o tyn pracodawcę (że albo Cie przywróci do
    pracy albo idziesz do sądu) - Madrypracodawca napewno cię przywróci, gdyż
    wie, że sprawę przegra a ponadto będzie musiał zapłacić całość wynagrodzenia
    + odszkodowanie (wraz z odsetkami) co jest dla ciebie korzystne, gdyż od
    odszkodowań sądowych nie płaci się abi ZUSU ani Podatku Dochodowego.

    pzdr

    Kot

  • 12. Data: 2005-03-25 09:09:47
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    ------------------------
    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > 1. W Polsce nie istnieje prawo precedensowe. Wyrok SN nie skutkuje
    > automatycznym obowiązkiem stosowania tej samej wykładni w innej
    > sprawie - każda jest rozpatrywana indywidualnie. Co oczywiście nie
    > oznacza, że dla ułatwienia inny sąd nie przyjmie podobnego stanowiska.
    > Jeżeli np. pracodawca na miejsce osoby, która złożyła wypowiedzenie
    > przyjął już kolejną, którą wysłał na kosztowne szkolenie, tworzy się
    > nowa okoliczność, która (być może - nie jestem prawnikiem) będzie
    > brana pod uwagę w sądzie I instancji. Sprawa może się ciągnąć...

    To nie jest przypadek precedensowy ino prawo do ochrony zatrudnienia osób
    będących w ciąży wynikające wprost z Kodeksu Pracy

    Wyrok pewnie miał miejsce tylko dla tego, uiz uparty pracodawca nie chciał
    sie pogodzić z wyrokami sądów niższej instancji które w takich przypadkach
    zapadają szybko - prawie z automatu (a upart pracodawca sporo na
    tymstracił - te koszty odwołań, koszty procesowe, koszty kasacji do Sądu
    Nahwyższego, koszt odszkodowania, koszty odsetek.... oj nazbierało sie tego)

    :)

    Kot

  • 13. Data: 2005-03-25 13:15:50
    Od: "Aga" <a...@m...pl>

    Dziękuję za pojęcie dyskusji, rozjaśniliście moją sytuację.
    Teraz na pewno już wiem, że może wszystko jakoś się ułoży.
    Pozdrawiam A