PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 181. Data: 2003-08-18 10:50:54
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhpuok$mv5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > "Z mojej wypowiedzi zabraklo slowa rzeczywistosc"? W ktorym miejscu
    > zabraklo i do czego zabraklo?

    Nie traktuj tego dosłownie. Chodzi o przedstawienie stanu rzeczy taki jaki
    jest a nie wyidealizowanych teorii.
    W końcu "Cala prawda o Polsce". Punkt widzenia który przedstawiłeś jest jak
    najbardziej słuszny tylko że w Polsce to się odbywa zupełnie inaczej. O taką
    "rzeczywistość" chodzi.

  • 182. Data: 2003-08-18 10:53:35
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhnj66$1cqj$1@foka1.acn.pl>, k...@a...waw.pl says...

    > Firmy nie wiem ale ostatnio było w telewizji, że osoby duuużo zarabiające,
    > mają duuużo pieniędzy i tak sobie to załatwiają że nie płacą podatków w
    > Polsce tylko gdzie indziej...
    > Cierpi na tym społeczeństwo.

    Spoleczenstwo na tym cierpi? Nie sadze. Raczej zyskuje.

    Osoba, ktora placi podatki na Cyprze bedzie miala wiecej pieniedzy od
    tego, kto musi placic haracz w Polsce. Tych pieniedzy raczej nie przeje.
    Nikomu nie trzeba 20 mercedesow i 5 mieszkan. Pieniadze zaoszczedzone z
    pewnoscia zainwestuje w firme prowadzona w Polsce. I to przyniesie
    wymierne korzysci.

  • 183. Data: 2003-08-18 10:56:06
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    g...@W...onet.pl says...

    > Dla nie lubiacych liczyc - pracownik dostaje do reki ok. 55% kosztow, jakie
    > ponosi pracodawca na utrzymanie stanowiska pracy. Reszte, czyli 45%, zgarnia
    > panstwo.

    No, coz, ja sie wcale nie dziwie. Za cos przeciez trzeba budowac te
    autostrady, tzn. kupowac samochody, domki letniskowe i motorowki? :-)

  • 184. Data: 2003-08-18 10:59:07
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhjfld$5ft$1@atlantis.news.tpi.pl>, t...@p...onet.pl
    says...

    > Owszem masz sporo racji ale to nie tak, ze ludzie znalezli sposob na zycie
    > siedzac na rentach i bezrobociu. Taki jest rynek pracy. Od razu widac, ze
    > dawno nie szukales pracy i zapewne bierzesz kase na jednej z uczelni i
    > dobrze ci sie gada. Postaw sie na miejscu goscia, ktory ma 50 lat, wylatuje
    > z pracy i ma trojke dzieci. Pracy nie ma, pokapuj to w koncu.

    No, to facet ma wyjscie:

    1. albo cos robi za mniejsze pieniadze, jesli rynek pracy jest dla niego
    za maly,

    2. albo siedzi i narzeka.

    Obecnie na swiecie nikt nie pracuje w jednej firmie i jednym zawodzie
    przez cale zycie. Trudno to tak zrozumiec? Albo ktos sie dostosuje, albo
    bedzie klepal biede. A jesli ktos nie potrafi, to niech to bedzie jego
    problem. Co mnie obchodzi jakis 50-latek w Cipciwie Dolnej. Dlaczego mam
    wspolfinansowac jego zasilki?

  • 185. Data: 2003-08-18 10:59:47
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhks4n$37o$1@nemesis.news.tpi.pl>, t...@p...onet.pl
    says...

    > A skad w takim razie tylu mlodych bezrobotnych? sugerujesz, ze nic nie
    > potrafia?

    Czesc malo potrafi, a czesc nie ma doswiadczenia. Jak ktos chce, to
    prace bedzie mial.

  • 186. Data: 2003-08-18 11:02:00
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    > Vat - placisz tylko roznice tzn. jesli kupiles cos za 10 zl
    > (vat 2,2 zl) a sprzedajesz za 11 zl (vat 2,42) to 2,42-2,2=0,22

    To ja wiem, tylko podczas importu nie ma "kupiles", placisz calosc (bo w
    kraju matki sobie caly odliczyles) i ta CALOSC placisz POLSKIEMU fiskusowi.

    > "Czy Stomil Olsztyn transferuje zyski do koncernu Michelin?
    >
    > Nierynkowe transakcje

    [ciaaaach]

    Kolego nie na temat - Ty piszesz o SPRZEDAZY TANIEJ, a ja prosilem o
    przyklad ZAKUPU DROZEJ. Ale dobrze, ze to napisales bo tu jest ladny
    kwiatek:

    > - Stosowanie cen transferowych przez firmy dzieje sie z uszczerbkiem dla
    > krajow z wysokimi podatkami - tlumaczy Krzysztof Marczewski z Instytutu
    > Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego.

    I wlasnie o to chodzi - pazerniejszy fiskus zawsze traci. Kolesie podnosza
    podatki to im ludzie transferuja zyski, pracuja na czarno itd. Tu widac
    ewidentnie, ze chodzi o kase a nie o rodakow.

    > [Pytanie za 2 punkty: ile bierze w lape urzednik za "nie zakwestionowanie"
    > deklaracji podatkowych - i kto mu daje? - mjw]

    No wlasnie - co trzeba zrobic by tak nie bylo? Zwiekszyc liczbe kontroli? A
    moze ustawic podatki tak by sie nie oplacalo transferowac kasy? Hint: nawet
    komunisci zaczynaja myslec i obnizaja podatek od firm.

  • 187. Data: 2003-08-18 11:03:28
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhjfgt$84v$1@nemesis.news.tpi.pl>, d...@i...com.pl
    says...

    > Kapitalne - to jak to sie ma np. do takiej Finlandii? Prawda ze tam wszycy z
    > glodu zdychaja i gospodarka ledwo zipie?

    Nie porownujmy bogatej Finlandii, ktora sobie moze na to pozwolic z
    Polska, ktora ma ogromna dziure budzetowa i ktora jest wciaz krajem
    biednym i rozwijajacym sie.

    To, tak jakbysmy sie dziwili, ze ulicznego biedaka zrujnuje kolacja w
    dobrej restauracji, podczas gdy pan w czarnym mercedesie moze sobie na
    to spokojnie pozwolic.

  • 188. Data: 2003-08-18 11:05:09
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhonrk$237$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@e...com.pl
    says...

    > A rozmawiales kiedys z jakimis finami o tym?

    Ja rozmawialem. A fiordy to mi z reki jadly :-)

  • 189. Data: 2003-08-18 11:13:15
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhon1i$rmc$2@atlantis.news.tpi.pl>, k...@p...onet.pl
    says...

    > Pochwalasz kapitalizm a nie wiesz, ze tak naprawde to on szkodzi miejscom
    > pracy.

    ROTFL! Jasne. Nie ma jak to socjalizm, ktory wszystkich motywuje do
    rozwoju i ciezkiej pracy. Alez to ludzie bzdury plota...

    A co do kapitalizmu, to raczej go w Polsce nie mamy. Owszem, niektorzy
    powiedza, ze jest, ale od razu trzeba dodac, ze nie ma go w:

    - gornictwie
    - hutnictwie
    - na kolei
    - na rynku ubezpieczen
    - na rynku uslug medycznych

    i tak jeszcze mozna wymieniac i wymieniac...

    Kapitalizm w Polsce probowal wprowadzic Leszek Balcerowicz. Niestety
    proces reform zostal zatrzymany i na razie mamy takie przejsciowe
    byleco, ktore powoduje dalsze obciazenia dla gospodarki. Srac sie chce,
    gdy sie to wszystko oglada. I srac sie chce, gdy widzi sie w telewizji
    politykow, ktorzy czaruja zludzeniami, zamiast powiedziec, ze jest
    chujowo i trzeba skonczyc z mamieniem pielegniarek podwyzkami, kolejarzy
    poparciem przewozenia powietrza w pociagach, czy tez gornikow propozycja
    dalszego wyrzucania kasy w gowno, czyli w polski wegiel.

  • 190. Data: 2003-08-18 11:14:16
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhon1n$rmc$3@atlantis.news.tpi.pl>, k...@p...onet.pl
    says...

    > A to wszystko dlatego, ze rentownosc firm/DG jest ZERO.
    > Wydatki firm/DG sa rowne ich wplywom.

    Rozumiem wiec, ze w Polsce, zadne firmy nie przynosza zyskow?