PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV z podpisem - dziwne czy normalne ?

  • 1. Data: 2004-03-10 18:31:26
    Temat: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Od: "agapx" <a...@p...onet.pl>

    Witam !!
    Ineresuje mnie czy jak piszecie cv (jako wydruk komputerowy)to podpisujecie się
    pod nim czy jest to zbędne? Ja do tej pory byłam przekonana że podpis to na
    wniosku o prace,podaniu, LM, ale nie na cv, ale po tym jak wraz z ponad 500
    osobami straciłam szanse na prace z braku podpisu pod cv jestem w rozterce,
    co o tym myślicie ??

  • 2. Data: 2004-03-10 18:56:47
    Temat: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Od: j...@o...pl

  • 3. Data: 2004-03-10 19:32:38
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    j...@o...pl pisze:
    ____________________________________

    > złożyć swój podpis.

    Ja tylko się podpisywałem na LM i nie był problemów. A w przypadku
    przesyłania cv i lm mailem to już w ogóle żaden podpis ręczny nie wchodzi w
    rachubę.

    --

    Jerzy
    10.03.04 20:31:36

  • 4. Data: 2004-03-10 19:49:13
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/10/2004 8:32 PM, Jerzy Dusk wrote:

    > Ja tylko się podpisywałem na LM i nie był problemów. A w przypadku
    > przesyłania cv i lm mailem to już w ogóle żaden podpis ręczny nie wchodzi w
    > rachubę.

    O ile LM jest informacją o Twoich intencjach, o tyle CV zawiera
    informacje, które mogą być prawdą lub nie.

    Podpis na cv poświadcza prawdziwość oświadczenia.

    Oczywiście można mówić o nadmiernej staranności w stosunkach danego
    rodzaju przynależnej profesjonalistom działającym na rynku, ale:

    - jeżeli należałoby zwolnić osobę, która np. jest kompletną nogą w
    jakiejś dziedzinie, a cv twierdziła, że ma wiedzę i doświadczenie w
    danej materii - to jest to (cv) dowodem poświadczenia nieprawdy i
    stanowi samoistny powód do zwolnienia.
    Jeżeli brak podpisu - można tłumaczyc, że "to kolega dla żartu wpisał i
    wysłał, że biegle znam angielski i niemiecki."

    PZdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-03-10 20:42:22
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "agapx" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    500
    > osobami straciłam szanse na prace z braku podpisu pod cv jestem w

    Z braku podpisu na CV, czy z braku podpisu pod formulka "Wyrazam zgode...
    itp"?
    Bo o ile podpisywanie CV jest dziwne, o tyle niepodpisanie tej formulki
    oznacza po prostu brak zgody.
    Tylko ciekawe co w takiej sytuacji zrobic przesylajac CV mailem...

    pzdr,
    Aga

  • 6. Data: 2004-03-11 01:39:27
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Catbert; <c2nrfp$9ar$1@korweta.task.gda.pl> :

> [...]
    > Jeżeli brak podpisu - można tłumaczyc, że "to kolega dla żartu wpisał i
    > wysłał, że biegle znam angielski i niemiecki."

    Kombinujesz. Na początek mała dawka wiedzy, czyli Kodeks Cywilny:

    Art. 60.
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej
    czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej
    osoby, które
    ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie
    tej woli w
    postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

    Art. 78.
    §1. Do zachowania pisemnej formy czynnooeci prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treoeć ooewiadczenia
    woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących
    treoeć ooewiadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez jedną ze
    stron
    lub dokumentów, z których każdy obejmuje treoeć ooewiadczenia woli
    jednej
    ze stron i jest przez nią podpisany.
    §2. Ooewiadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym
    podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne formie pisemnej.

    Czyli:

    1. w odniesieniu do klauzuli i podpisu - biorąc pod uwagę Ustawę o
    ochronie danych osobowych, KAŻDA forma elektroniczna, nie podpisana
    ELEKTRONICZNIE przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu, nadaje się do kosza na śmieci - niezależnie
    jak bardzo "odręcznie" będzie wyglądał zeskanowany podpis. ;)

    2. w odniesieniu do prawdziwości danych - pomijając problem udawania, że
    "to_haker_się_włamał_i_przesłał", lub problem przechowywania wersji
    elektronicznych, bo "wydruk to se każdy może zrobić", pomijając niuanse
    art. 60, z którego można wnosić, że podpis nie jest [w tym wypadku] do
    niczego potrzebny - pozostaje problem tego, czy sam podpis na CV
    cokolwiek oznacza? - wg mnie NIE, chyba, że zostanie dodana jakaś
    formułka w stylu "potwierdzam prawdziwość podanych wyżej danych" i TO
    TEGO FRAGMENTU I TYLKO TEGO BĘDZIE DOTYCZYŁ PODPIS - to dopiero jest
    oświadczeniem woli.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 7. Data: 2004-03-11 02:23:00
    Od: motto <m...@w...pl>

    agapx wrote:

> [...]
    > po tym jak wraz z ponad 500 osobami straciłam szanse na prace z braku
    > podpisu pod cv jestem w rozterce, co o tym myślicie ??
    Z tego co się orientuję to albo musi to być podpis własnoręczny, albo
    elektroniczny. Ale raczej nikt nie odrzuca takich CV bez podpisu, tylko jak
    zaprosi osobę na rozmowę to daje jej od razu wydrukowaną jej aplikację do
    podpisu. Aplikacje osób nie zaproszonych na rozmowę lądują w niszczarce.
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    "Rem tene, verba sequentur" Marcus Porcius Cato Maior Censorius

  • 8. Data: 2004-03-11 08:10:44
    Od: "bert" <nie@podaję.na.newsach.bo.spamerzy>

    > Ja do tej pory byłam przekonana że podpis to na
    > wniosku o prace,podaniu, LM, ale nie na cv, ale po tym jak wraz z ponad 500
    > osobami straciłam szanse na prace z braku podpisu pod cv jestem w rozterce

    Nie straciliście pracy przez brak podpisu na CV. Po prostu szukali
    pretekstu, żeby was olać. Zapewniam Cię, że jeśli pracodawcy
    zależy na konkretnym pracowniku, to nie będzie zwracał
    najmniejszej uwagi na takie biurokratyczne głupoty.

  • 9. Data: 2004-03-11 08:35:25
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/11/2004 2:39 AM, Flyer wrote:
    > Catbert; <c2nrfp$9ar$1@korweta.task.gda.pl> :
    [...]
    > Kombinujesz. Na początek mała dawka wiedzy, czyli Kodeks Cywilny:
    >
    > Art. 60.
    > Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, [...]

    Interpretując ściśle wystarczy zadzwonić i powiedzieć, że się chce
    pracować i spełnia się wszystkie podane w ogłoszeniu warunki.

> [...]
    > kwalifikowanego certyfikatu, nadaje się do kosza na śmieci - niezależnie
    > jak bardzo "odręcznie" będzie wyglądał zeskanowany podpis. ;)

    Inicjator wątku odniósł się do podpisu wogóle - elektroniczność
    dokumentu nie była poruszona.
    Brak podpisu elektronicznego można nadrobić przynosząc ze sobą cv na
    rozmowę kwalifikacyjną lub wysyłając listem; po zatrudnieniu powinno
    trafić do akt.
    Podobnie jak telefaks nie stanowi dokumentu, którego nie mozna
    sfałszować, to w praktyce gospodarczej jest stosowany, a za nalezytą
    starannośc uznaje się dosłanie oryginału pocztą - jednakże w chwili
    otrzymania faxu jest zwyczajowo przyjęte, że działa się tak, jakby był
    prawdziwy.
    Z faktu, że faks można fałszowac, nie wynika, że nie należy umieszczać
    na nim pieczęci i podpisów.

> [...]
    > formułka w stylu "potwierdzam prawdziwość podanych wyżej danych" i TO
    > TEGO FRAGMENTU I TYLKO TEGO BĘDZIE DOTYCZYŁ PODPIS - to dopiero jest

    Jesteś blisko tego, by wprowadzić drugą bzdurną formułke do cv:
    - oswiadczam własnoręcznym podpisem pod rygorem... że zostałem
    poinformowany..., wszystkie podane dane są prawdziwe a niniejsze cv ma
    charakter oświadczenia woli, które skłądam nieprzymuszany przez
    nikogo...będąc świadom praw i obowiązków jakie nakłada na mnie zawarcie
    umowy o pracę.

    Dla ustawodawcy czy sądu podpis wogóle jest śmieciem, niezależnie czy
    odniesiemy go do kc czy kk.
    Widziałem ostatnio akta rejestrowe, w których dwaj wspólnicy po
    defraudacji kilku milionów złotych zatwierdzili bilans z pominięciem
    trzeciego wspólnika (tzn. napisali, że kapitał jest reprezentowany po
    50%) i złożyli DWA podpisy.
    Wiesz co powiedział sąd i prokurator? Ze się pomylili, a bilans i tak
    zostałby zatwierdzony.
    W kontekście takich zdarzeń interpretacja ustawy może być dowolna.

    Odrzucenie cv z powodu braku podpisu uważam za bzdurę, bo jeżeli komuś
    zależy na tym podpisie, to może poprosić zaproszoną osobę o jego
    złożenie i po sprawie.
    Podobnie, jak umieszcanie klauzuli o zgodzie na przetwarzanie - jeżeli
    ktoś wysyła cv, to ta zgoda jest oczywista.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-03-11 08:47:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-11 02:39, osoba przedstawiająca się jako "Flyer" napisała co
    następuje:

    > Kombinujesz. Na początek mała dawka wiedzy, czyli Kodeks Cywilny:

    Kombinujesz ;)

> [...]
    > kwalifikowanego certyfikatu, nadaje się do kosza na śmieci - niezależnie
    > jak bardzo "odręcznie" będzie wyglądał zeskanowany podpis. ;)

    Biorąc pod uwagę fakt, że podpis elektroniczny w Polsce praktycznie nie
    funkcjonuje jak mam rozumieć fakt że ogromna większość ogłoszeń
    szczególnie z sektora IT zawiera formułkę: "LM+CV proszę przesłać na
    adres userid(at)domena.pl ... w treści dołączyć oświadczenie...".
    Czy te ogłoszenia to pic na wodę ? Bo wg tego co piszesz wszystkie maile
    powinny być od razu bez otwierania wywalane do kosza przez reguły mailera.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /