PracaGrupypl.praca.dyskusje › absolwet informatyki UW bez małym doświadczeniem

  • 1. Data: 2004-03-10 13:12:13
    Temat: absolwet informatyki UW bez małym doświadczeniem
    Od: "Janek" <d...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Ukończyłem informatykę na Uniwersytecie Warszawskim. Studia miały charakter
    bardzo teoretyczny, a ze względu na trudną sytuację materialną miałem kłopot z
    kontunuowaniem edukacji. Mam pytanie: jak/gdzie b. zdolny absolwent (dyplom z
    wyróżnieniem) z niewielkim doświadczeniem (C++, Visual Basic, SAP R/3 - ABAP),
    może szukać pracy, w której zdecydowano by się zainwestować w jego rozwój?
    Dziękuję.

    J.

  • 2. Data: 2004-03-10 14:53:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 10 Mar 2004 14:12:13 +0100, "Janek"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    Subject: absolwet informatyki UW bez małym do?wiadczeniem

    absolwent czy absolwęt?
    bez doświadczenia? z małym doświadczeniem?

    BTW: czy Mozilli nie da sie skonfigurowac tak aby temat dobrze
    kodowala (ś)?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2004-03-10 16:26:55
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    Użytkownik Janek napisał:
> [...]
    > może szukać pracy, w której zdecydowano by się zainwestować w jego rozwój?

    Wczoraj? Przedwczoraj usłyszałem takie zdanie, od kolegi który starał
    się gdziś o pracę - powiedziano mu, m.in. że po UW przychodzą
    nauczyciele informatyki - doskonali teoretycy...
    I sądzę, że to dobry kierunek, w którym powinieneś szuakć pracy - jeśli
    tak jest w istocie.
    Ja osobiście proponowałbym wzięcie się za programowania w języakch,
    które Ciebie uczono i rozwijanie tych zdolności.

    Pozdrawiam
    Rafał
    P.S. O ile faktycznie Ciebei to interesuje...

  • 4. Data: 2004-03-10 17:47:30
    Od: "bert" <nie@podaję.na.newsach.bo.spamerzy>

    > Przedwczoraj usłyszałem takie zdanie, od kolegi który starał
    > się gdziś o pracę - powiedziano mu, m.in. że po UW przychodzą
    > nauczyciele informatyki - doskonali teoretycy...

    Cały mój rocznik, który skończył w/w wydział 5 lat temu, dobrze
    radzi sobie w biznesie - zarówno w firmach softwarowych, jak i
    w działach IT firm przemysłowych, więc opinię uważam za
    kontrowersyjną.

    A koledze po UW radzę popytać swoich znajomych z roku,
    gdzie pracują. To najlepsza i najbardziej skuteczna metoda.
    Albo od razu pójść do dużej firmy; tam jest jednak bardziej
    'rozwojowo', niż w małych (aczkolwiek za to zazwyczaj
    robi się nudniejsze rzeczy).

  • 5. Data: 2004-03-10 18:10:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bert <nie@podaję.na.newsach.bo.spamerzy> wrote:
> [...]
    > Albo od razu pójść do dużej firmy; tam jest jednak bardziej
    > 'rozwojowo', niż w małych (aczkolwiek za to zazwyczaj

    A tak z ciekawosci,m to co ten absolwent robil przez cale studia?
    Znajomi z takich studiow juz od 3-4 rokui gdzies zasuwaja za free lub za
    kase, a tu mamy przyklad absolwenta, ktory sie wlasnie obudzil...

  • 6. Data: 2004-03-10 18:56:23
    Od: "Darek" <d...@p...pl>

    Witam - też jestem absolwentem tyle że po telekomunikacji i borykam się z
    bardzo podobnymi problemami.
    Znalezienie dziś porządnej firmy która chciałaby dziś przyjąć studenta
    choćby na praktyki graniczy z cudem - a o "inwestowaniu w rozwój" możesz
    zapomnieć. Ja skończyłem jako akwizytor.

    Życzę sukcesów - ale nie licz na to że ktoś będzie chciał od razu w Ciebie
    inwestować.

    Zarzut że autor posta nie robił nic przez całe studia uważam za nieco
    chybiony. Druga sprawa:
    "to że rocznik, który skończył w/w wydział 5 lat temu, dobrze radzi sobie w
    biznesie" jest także nie na miejscu - 5 lat temu w tej branży mieliśmy do
    czynienia z zupełnie inną rzeczywistością na rynku pracy.

  • 7. Data: 2004-03-10 21:28:25
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Darek <d...@p...pl> wrote:
    > Zarzut że autor posta nie robił nic przez całe studia uważam za nieco
    > chybiony. Druga sprawa:

    Dlaczego?
    Mam duzo znajomych z kierunkow typu marketing/finanse itp itd i kazdy zawsze
    chetnie gdzies bierze praktyki, pracuje, pomoga. Na 2gim - 3cim roku juz
    zaczynaja jak nie wczesniej. I po 5 latach beda mieli calkiem ladnie
    zapelnione CV...
    Przynajmniej nie beda startowac od zera.
    Mam tez znajomych, ktorzy ak nie robili, tylko sobie bimbali (bimbaja) i w
    momencie szukania pracy jest baaaardzo cienko, oj bardzo.

  • 8. Data: 2004-03-10 22:14:05
    Od: "Paweł Paprota" <y...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:c2o1a1$ehk$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Mam tez znajomych, ktorzy ak nie robili, tylko sobie bimbali (bimbaja) i w
    > momencie szukania pracy jest baaaardzo cienko, oj bardzo.

    Zgadzam sie w calej rozciaglosci! Jestem studentem I-go roku w/w Wydzialu i
    jakby oczywiste jest dla mnie to, ze "cos robie" ponad to, co jest na
    studiach. Po pierwsze - bo to bardzo lubie (w koncu wybralem informatyke), a
    po drugie - chocby po to, zeby sobie "zapelnic CV", nabrac praktycznych
    umiejetnosci, nauczyc sie wielu nowych rzeczy, o ktorych nie mowia na
    wykladach itp. ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel Paprota

  • 9. Data: 2004-03-11 16:02:38
    Od: "Janek" <d...@p...onet.pl>

    Wyjaśniam.
    Podczas studiów oczywiście pracowałem (w firmie tworzącej oprogramanie w
    Progressie, ale tym się nikt nie zajmuje). Zaraz po studiach pracowałem w EDS
    Poland na zleceniu (VisualBasic+SQL Server, mam dobre referencje). Potem w Erze
    GSM jako przy Oracle Forms a potem (dłużej) jako specjalista SAP (głownie ABAP,
    SAPScript). Piszę z "małym doświadczeniem" (chociaż wartość projektów w któych
    brałem udział to ok. 1,5 mln USD), ponieważ ze względu na poważne problemy
    zdrowotne praca była ciągle przeplatana zwolnieniami.
    Na studiach oczywiście się uczyłem (średnia 4.51, praca dyplomowa w C na 5,
    obrona na 5), dyplomu z wyróżnieniem za nieróbstwo nikomu nie dają.
    Dziękuję za odpowiedzi.

    Janek